BLIŽI SE CRNI PETAK U NOVOM SADU Da li ćemo uštedeti ILI SAMO ZAGRISTI MAMAC
Poslednji petak u novembru, poznatiji kao „Crni petak”, sa sobom nosi velike popuste koji stvaraju gužvu po novosadskim tržnim centrima.
Na radost građana, akcije uglavnom ne traju samo tog dana, nego ceo vikend ili čak ceo mesec, odnosno prevashodno od 24. do 26. novembra. Pritom, kako je novembarsko vreme nestabilno, mahom hladno, tržni centri su savršeno mesto za kupovinu.
Prošetali smo „Promenadom” i videli da se tamo već nude popusti, ali oni uglavnom nisu u vezi sa „Crnim petkom”, se te u nekim radnjama kreću i do 70 odsto, dok su neke prodavnice za tehniku obradovala svoje potrošače celim mesecom popusta, što je takozvani „Crni novembar”. Neki modni brendovi, koji su naročito popularni među ženama, i ove godine najavljuju velike popuste, međutim samo u petak, 24. novembra. Kao i prethodne godine, u „Promenadi” će popusti trajati od petka do nedelje, a korisnici „Spot aplikacije” imaće dodatnu pogodnost u vidu duplih poena.
U „Big” tržnom centru popusti su takođe najavljeni za ceo vikend, a većina prodavnica će ih produžiti na mesec dana, dok će konačni spiskovi akcija biti na njihovom sajtu. Već sada je aktivno dosta akcija, a neke od njih se završavaju tik pred „Crni petak”. Nema sumnje da će nova sniženja biti još veća, ali ako se nekome žuri, već sada je prava prilika za posetu nekih prodavnica.
Od kraha američkog tržišta do kraha dostojanstva
„Crni petak” nastao je u Sjedinjenim Američkim Državama polovinom prošlog veka, bar u kontekstu koji nam je danas poznat. Za Amerikance on predstavlja idealnu priliku za kupovinu božićnih poklona, a poznat je i po posledicama koje uzrokuje – nasilju među kupcima, među kojima često ima povređenih, pa i nastradalih. Međutim, prvi put kada se iskoristio taj izraz označavao je finansijsku krizu, odnosno krah američkog tržišta zlata krajem septembra 1869. godine.
Kako smo imali priliku da saznamo u razgovoru sa mladima u Novom Sadu, mnogi misle da ovaj dan ne donosi prave popuste i da ne može da se meri sa onima u inostranstvu, dok penzioneri često i ne znaju o čemu se radi, što je možda posledica bolje reklame na društvenim mrežama nego u tradicionalnim medijima. Iako mnogi stiču utisak da je ovaj praznik obmana i da roba zapravo nije snižena, kupaca i dalje ima, zbog čega je nekima upravo gužva asocijacija na „Crni petak”. Prividno ili pravo sniženje, cene su svakako niže nego inače, što je pogodno većini građana.
A. Popov