AUTOPUT KROZ BEOGRAD PRESTAJE DA POSTOJI Ministar najavio izmene
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukutre Goran Vesić rekao je danas da je autoput kroz kroz glavni grad Srbije, od petlje Beograd preko Mostara do Bubanj Potoka postao gradska saobraćajnica, čime su se stvorili uslovi da se ubrza javni prevoz i da se efikasnije koristi put.
Vesić je rekao za Tanjug da auto-put kroz Beograd nije imao sve karakteristike auto-puta i da je bilo prirodno da se definiše kao gradska saobraćajnica. "Posle završetka obilaznice oko Beograda, stekli su se uslovi da predložim da se deo auto-puta koji prolazi kroz Beograd, od petlje Dobanovci, preko petlje Mostar, do petlje Bubanj potok, definiše kao gradska saobraćajnica kategorije drugog B reda i na taj način ona je prestala da bude auto-put.
Završetkom obilaznice oko Beograda, kompletirali smo auto - put E-75 ili A1, kako je prepoznat u kategorizaciji u našoj zemlji i stekli su se uslovi za ovu promenu", rekao je on. Vesić je objasnio da to sada praktično znači da zaustavna traka može sada da bude iskorišćena na više načina. "Može da se koristi kao posebna traka za vožnju autobusa, taksija ili nekih drugih vozila, hitne pomoći, a može naravno da se sve tri trake u budućnosti koriste za prevoz motornih vozila i to će zavisiti od grada Beograda", dodao je on.
Vesić je rekao Tanjugu da je to važno, jer su se stvorili uslovi da se ubrza javni prevoz i da se koristi ovaj put efikasnije kao gradska saobraćajnica. Ministar je podsetio da je 12. oktobra doneta Uredba kojom su definisana i četiri nova auto-puta. "Od Bubanj Potoka preko Pančeva, pa do državne granice sa Rumunijom, to je novi auto-put. Takođe, smo proglasili deonicu za koju smo potpisali ugovor sad u Kini, Beograd - Zrenjanin - Novi Sad kao auto-put. Zatim, Sremska Rača - Kuzmin, takođe proglašena je za auto-put, to je inače deo auto-puta Beograd - Sarajevo, naš deo koji gradimo. Republika Srpska radi do Bijeljina, pa do Brčkog, to rade naši prijatelji iz Bosne i Hercegovine, tako da će Beograd i Sarajevo biti povezani auto- putem. I na kraju auto - put Ruma - Šabac koji je nedavno otvoren", dodao je on.
Vesić je rekao da će u narednom periodu dodatno biti izmenjana Uredba o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, i biti uvedena prvi put kategorija motoputeva. "Kao moto - put definisaćemo ovu saobraćajnicu kroz Beograd, znači od petlje Dobanovci do petlje Bubanj Potok, takođe od Surčina prema Novom Beogradu, koja je završena u aprilu prošle godine. Moto - put će biti deonica od Šapca do Loznice, koja će biti završena do kraja sledeće godine. Kao i auto - put 'Osmeh Srbije' za čiju smo izgradnju potpisali ugovor u Kini, od Bačkog Brega preko Sombora, Kule, Srbobrana, Vrbasa, Bečaja, Novog Bečaja, Kikinde i Srpske Crnje. Tako da će to biti novi motoputevi, koje ćemo sada posebno urediti izmenom same kategorizacije puteva", istakao je on.
Kako je Vesić istakao, omogućava se bolje i efikasnije korišćenje puteva. On je dodao, da iako auto - put kroz Beograd postaje gradska saobraćajnica, ostaje u nadležnosti JP "Putevi Srbije" koji će nastaviti održavanje. Vesić je najavio da će u narednom periodu biti raspisan i tender za izgradnju zvučnih barijera na putu kroz Beograd.
"Raspisaćemo tender za izgradnju zvučnih barijera, upravo u novobeogradskim blokovima na potezu između Arene i Sava centra. Tako da će građani koji žive pored konačno imati mir i zaštitu od buke, što inače naša obaveza po Zakonu zaštiti od buke", rekao je on. Vesić je dodao da je važno da saobraćajnica kroz Beograd bude prohodna, i da se koriste žute trake. "Važno je da se iskoriste dosadašnje žute trake, koje kao što sami znate se ne koriste. Odnosno, koriste neki vozači koji žele, što je protiv zakona, kad su velike gužve da prođu brže", dodao je on.