Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ŠOKANTNI REZULTATI TESTOVA ĐAKA Dosta PROPUŠTENOG GRADIVA, srednjoškolci NEMOTIVISANI DA UČE predavali prazne papire

15.09.2023. 09:26 09:30
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Posle nedelje laganog uvoda u prve školske obaveze, usledila je i prava nastava, a od početka ove nedelje i testiranje.

Đaci širom Srbije radili su inicijalne testove koji se boduju, ali ne ocenjuju, a nastavnicima služe da naprave presek znanja učenika, odnosno koliko toga znaju iz gradiva od prošle godine. Prvi utisci kažu - jako malo.

Prema pisanju Blica, tri godine korona virusa, ali i sve posledice stravičnog masakra u OŠ "Vladislav Ribnikar" ostavile su traga i na đačko znanje. Đaci su ovog leta imali nikad duži školski raspust, jer se upravo zbog ove velike tragedije školska godina završila ranije. U toj situaciji niko nije mogao da bude koncentrisan na učenje, niti je to u tom trenutku bio prioritet, ali evidentno je da naši đaci iz godine u godinu sve manje znaju.

- Meni je utisak osrednji, dosta toga su zaboravili, i potrebno je uložiti dosta truda. Ima dosta propuštenog gradiva od kraja prošle godine, i to je potrebno uklopiti u dosadašnje planove. Nastavnicima nije lako, i ne znaju na koji način najbolje da nadomeste to sve što je propušteno - kaže za "Blic" Branka Popović, profesorka u ETŠ "Nikola Tesla".


Najviše ih muči matematika i gramatika

Kakva je situacija u novosadskim osnovnim školama za "Blic" je govorio Petar Narančić, direktor Osnovne škole "Svetozar Marković Toza" i predsednik aktiva direktora novosadskih osnovnih škola.

- Prošla školska godina završila se na strašan način i plašili smo se kako će to uticati na učenike zato što su zaista bili opterećeni tom situacijom. Na sreću, utvrdili smo da kod učenika nema velikih odstupanja u znanju pokazanom na inicijalnim testovima u odnosu na prošlu godinu. Možemo reći da novosadske škole drže neki svoj zavidan nivo čime smo veoma zadovoljni i ubuduće ćemo se truditi da zadržimo tu reputaciju – poručuje Narančić za "Blic".


Prema njenim rečima, deca su dosta izgubila u pogledu sticanja znanja tokom epidemije korona virusa.

- Za vreme korone sažimano je gradivo, radilo se onlajn, to su sve bile značajne otežavajuće okolnosti koje nikako ne bi smelo zanemariti. Kako će, i da li će deca to uspeti da nadomeste zavisi od truda nastavnika. Ono što je evidentno jeste da je znanje dece sve manje i manje - objašnjava Popović za "Blic".

Osvrnula se i na to da su deca u srednjim školama, mnogo manje zainteresovana da nešto nauče.

- Deca u srednjim školama, dakle do 18 godina, nisu mnogo motivisani da uče. Tu ni roditelji ne mogu mnogo da urade, sve je na nastavnicima da li će uspeti da ih motivišu da uče. Mislim da je to generalno stanje među decom srednjoškolskog uzrasta - napominje ona za "Blic".

- Neophodna nam je ta jedna nedelja za obnavljanje gradiva. Deca mnogo bolje savladaju gradivo uz našu pomoć nego kada im mi damo da oni sami rade zadatke. Dosta propusta je bilo prethodnih godina, deca nauče za ocenu, ali nije bilo prostora za utvrđivanje gradiva, pa tako nije moglo ni da dođe do ukorenjivanja znanja - naglasila je Popovićeva.


Ne znaju "na kojoj strani sveta izlazi Sunce"

- Moji petaci su sasvim solidno uradili inicijalne testove iz biologije i geografije, prosečno u nivou znanja za jaku četvorku, što je sasvim korektan rezultat obzirom na to da su te predmete tek dobili, i da im se znanje bazira na osnovu opšteg poznavanja prirode i društva iz predmeta koji su u nižim razredima osnovne škole - kaže jedan od valjevskih nastavnika koji je od ove školske godine i razredni starešina novoj generaciji osnovaca.

Njegov kolega, takođe nastavnik u osnovnoj školi, znanje đaka šestog razreda na inicijalnom testu engleskog jezika ilustruje podatkom da su rezultati u rasponu od 50 do 98 odsto tačnih odgovora, ali ističe da je u pitanju "jako odeljenje, gde je veći deo đaka imao iznad 90 odsto tačnih odgovora".

Za razliku od njih, profesori u srednjim školama nisu toliko zadovoljni rezultatima prvih inicijalnih testova. Kao primer nepripremljenosti iznose podatak testa znanja geografije u jednoj valjevskoj srednjoj školi gde je na pitanje "na koju stranu sveta gledaš kada Sunce izlazi", čak 70 odsto odeljenja nije znalo da je tačan odgovor istok.


- Maternji jezik su uradili odlično. Ja sam kao učiteljica zadovoljna njihovim znanjem koje su stekli u trećem razredu. Matematika je takođe urađena kako bi to i trebalo da bude. Najveći postotak učenika, čak dve trećine je matematiku dobro uradio - kaže Mijušković za "Blic".

Ona takođe kaže da je u srednjim školama situacija drugačija.

- Kako čujemo od kolega u srednjim školama, deca su masovno predavala prazne testove. Jednostavno im nije važno, pošto tu ne dobijaju ocenu koja se računa u prosek. Tužno je što deca danas sve više uče za ocenu nego za znanje, umesto da shvate da je sticanje znanja njima od velike pomoći u daljem životu - zaključila je ona za "Blic".

Blic

Piše:
Pošaljite komentar
ĐACI OŠ „MARIJA TRANDAFIL” U NOVOFORMIRANIM ODELJENJIMA Deca i roditelji zbunjeni, nisu očekivali promenu

ĐACI OŠ „MARIJA TRANDAFIL” U NOVOFORMIRANIM ODELJENJIMA Deca i roditelji zbunjeni, nisu očekivali promenu

09.09.2023. 16:09 16:11