(FOTO) Izgradnja NAJZAHTEVNIJEG OBJEKTA na FRUŠKOGORSKOM KORIDORU teče po planu POSTAVLJENA 402 šipa, BETONIRANJE STUBOVA U FINIŠU
NOVI SAD: Na mostu preko Dunava kod Petrovaradina, na trasi Fruškogorskog koridora izgrađeno je 54 od 90 predviđenih stubova, objavio je direktor „Koridora Srbije" Aleksandar Antić na društvenim mrežama.
Radnici kineske komapnije CRBC počeli su da postavljaju podužne nosače na stubove prilazne konstrukcije. Antić je u svojoj objavi podsetio da most, pored tunela „Iriški venac”, predstavlja najzahtevniji objekat na Fruškogorskom koridoru, na kojem se odvijaju „intenzivni radovi" u kojima je „trenutno angažovano 650 radnika sa 200 jedinica mehanizacije".
Navodi da je dinamika radova na mostu dobra i „apsolutno u skladu s očekivanjima". Do sada je postavljeno 402 od predviđena 422 šipa za stubove. Ponovljeno je i da će se dva glavna stuba, na kojima će se nalaziti i noseći piloni, nalaziti na šipovima prečnika 1,5 metar, koji su pobodeni do 37 metara u tlo. Inženjeri CRBC-a, u istom prilogu, naveli su da je u toku priprema za betoniranje poslednje od četiri faze glavnog stuba bliže bačkoj obali.
Ekipa "Dnevnika" obišla je gradilište na bačkoj obali iza Toplane, gde se može videti šta je do sada urađeno: nosači na najvećim stubovima prilazne konstrukcije, skoro završeni stubovi mosta koji se nalaze u suvom koritu Dunava, te armatura glavnog stuba sa bačke strane, koja se pomalja iznad pomoćnog mosta.
Vrednost izgradnje mosta sa pomenutom prilaznom konstrukcijom i hidrotehničkim instalacijama za odvodnjavanje puta iznosi 12.017.245.528,01 dinara bez PDV-a, to jest nešto više od 100 miliona evra. Prethodno građevinska dozvola izdata je u u februaru prošle godine za raščišćavanje terena i zemljane radove na 750 metara pred sam most, a taj posao je koštao 8.746.135 dinara. U martu Sekretarijat izdaje dozvolu za izgradnju dva privremena mosta na obe obale s kojih će se graditi glavna konstrukcija mosta, a posao je procenjen na 79.975.763,08 dinara bez PDV-a.
Potom su u septembru „Putevi Srbije" dobili građevinsku dozvolu da izvođač radova, kineski CRBC, pobije šipove za 17 stubova prilazne konstrukcije sa bačke strane mosta, kao i za prelazni stub glavne konstrukcije mosta, za šta je izdvojeno 815.557.378,84 dinara. U međuvremenu, odborena je izgradnja i privremenog mosta preko Rokovog potoka u Petrovaradinu vrednog skoro 54 miliona dinara, te mobilne fabrike betona u Petrovaradinu od 12.178.880 dinara bez PDV-a. Grubo procenjeno, pripreme za izgradnju mosta koštale su više od milijardu dinara.
Sam Fruškogorski koridor, kao brza saobraćajnica, na teritoriji Novog Sada služiće kao gradska obilaznica, a preko mosta obezbediće se veza sa auto-putem E75 i panevropskim koridorima 10 i 10B. Kako je navedeno pri predstavljanju ovog projekta, most će doprineti izmetšanju teretnog i tranzitnog saobraćaja iz Petrovaradina i Salajke i Podbare u Novom Sadu.
Most počinje 5.536 metara od početka Fruškogorskog koridora kod Kaća, a završava se na 7.200 metara od početka, premošćujući 560 metara širok Dunav. Ukupna dužina mosta iznosi 1.663 metra, a sastoji se od 668 metara duge severne prilazne konstrukcije, koja se proteže na kaćkoj strani, glavne mostovske konstrukcije dužine 505 metara i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani, koja je dužine oko 488 metara.
Obilaznica oko Petrovaradina
Na silasku s mosta sa sremske strane biće izgrađena petlja i novi put do drumsko-železničkog mosta, koji će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina.
Ta saobraćajnica predviđena je za vozila čije je odredište sam Novi Sad.
Širina mosta je 28 metara, a prilazne konstrukcije široke su 25 metara. Predviđene su dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake široke po 3,5 metara. Most, kao i deo Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina imaće pešačke i biciklističke staze širine po dva metra.
Konstrukcija glavnog mosta projektovana je kao jedinstvena konstrukcija za obe kolovozne trake, dok su prilazne konstrukcije projektovane kao dve odvojene celine. Glavni raspon mosta širok je 200 metara i visok 9,5 metara u odnosu na visok plovidbeni nivo.
Most je projektovan kao „ekstrados“ most sa kosim zategama sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona promenljivog poprečnog preseka i sa dvostrukim kratkim pilonima zakođšeniom ka spolja i visokim 25 metara. Rasponi glavnog mosta dugi su 134, 235 i 134 metra.
Temelji svih stubova urađeni su na bušenim šipovima, a stubovi glavnog pilona oslanjaće se na 37 bušenih šipova prečnika 1,5 metara i dužine oko 36 metara.
S. Krstić