Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SAN POSTAO JAVA Vučić se sa predstavnicima medija vozio OBILAZNICOM oko Beograda (uživo)

28.06.2023. 18:51 21:50
Piše:
Foto: Tanjug/Rade Prelić

BEOGRAD: Predsednik Srbije Aleksandar Vučić krenuo je oko 18.30 časova u vožnju sa predstavnicima medijima na završenoj poslednjoj deonici obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka.

Sa Vučićem su u autobusu i ministri Siniša Mali i Goran Vesić, gradonačelnik Beograda Aeleksandar Šapić, kao i ambasadorka Kine Čen Bo i predstavnici Puteva Srbije, Koridora Srbije i izvođača radova.

"Ovo će biti najznačajnija saobraćajnica na kojoj ćemo izmestiti kamione iz centra grada. Završili smo ono što je bila ideja još 1972. godine", rekao je Vučić tokom vožnje novim autoputem.

Podsetio je da je gradnja krenula početkom devedesetih godina prošlog veka i da je zbog objektivnih razloga bila obustavljena.


Obilaznica će nam mnogo značiti i doneće mnogo novca u našoj kasi

Vučić je rekao da je saobraćajnica od najvećeg značaja, jer postoji velko takmičenje u prihvatanju međunarodnog saobraćaja.

"Biće tako dok Bugari i Rumuni ne urade nove mostove preko Dunava i dotle će nam ova obilaznica mnogo značiti i doneti mnogo novca u našoj kasi, iako smo morali to brže da uradimo", naveo je on.

Istakao da ima mnogo problema oko eksproprijacije.

"Recimo, od 13 porodica, njih 12 je korektno, a taj trinaesti, koji ne živi u Srbiji, pravi problem. Ili recimo, takve slučajeve sudija u Sopotu reši za dva meseca, a neki ovamo nije u stanju za 650 dana. A da zovete nekog onda utičete na pravosuđe. Bezbroj problema...", rekao je predsednik.

On je naveo i da nije u potpunosti zadovaljan "Putevima Srbije".

"Ali, da li je bolje nego što je bilo - bolje je", rekao je predsednik i istakao da "bolje rade 'Koridori' nego 'Putevi', ali da oni ipak rade bolje nego nekad".

Istakao je da je za sve što je do danas urađeno finasiranje obezbeđeno.

"Nažalost, ni od spolja više nema lakog finansiranja. Oni samo hoće pruge, a narod hoće puteve...", rekao je Vučić.

Naglasio je da je veoma važna izgradnja Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, i dodao da je to spas za bačke i sremske okruge.

Obilaznica se otvara za saobraćaj sutra u 9.00

Predsednik Vučić izjavio je danas da će deo Obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do Bubanj Potoka biti otvorena za saobraćaj sutra u 9.00 časova.

''Ljudi će moći da vide celu trasu, to je veličanstveno, prošao sam i helikopterom da to vidim'', rekao je Vučić tokom vožnje Obilaznicom sa predstavnicima medija.

Govoreći o daljim potezima vezanim za izgradnju obilaznice, on je rekao da je na redu eksproprijacija zemljišta.

''Kod Vinče, Boleča, biće izazov to. Znate kako to naši ljudi rade, kad treba da plate porez na imovinu, oni plaćaju kao za poljoprivredno zemljište. A onda, kad gradiš put, traže pet puta više para, zato što je to onda građevinsko zemljište. Svaki metar autoputa je teško izgraditi, pogotovo sada u eri društvenih mreža'', rekao je Vučić.

On je dodao da će sutra biti potpisan ugovor da udruženi konzorcijum srpskih kompanija gradi Obilaznicu oko Kragujevca, dugu 20 kilometara.

''Sutra vlada odobrava i potpisuje se ugovor. Time mnogo rešavate, ta obilaznica, prema Milanovcu će ići, a južno izlazi iza Korićana, pa je levo Gruža a desno ka Kniću i Mrčajevcima. Odatle će da se produži da bi se spojilo sa Koridorom 11'', rekao je on.

Istakao je da će autoput Čačak-Kraljevo biti gotov sledeće godine.

''To su velike stvari. Moramo takođe i da čuveni ''Smajli'' da završimo, od Vršačkog brega, Kikinde, da spojimo mađarsku granicu na našoj najzapadnijoj tački sa njima sa granicom sa Rumunijom'', istakao je Vučić.

On je rekao da se na taj način pokazuje i briga za investitore.

''Lakše je odmah i za njih, više možemo i da razvijamo i zdravstvo i socijalne politike, da pomognemo porodicama i tako dalje. Svi investitori žele da bude na potezu Šid-Beograd ili Novi Sad-Beograd.

Dodao je i da će autoput od Rume do Šapca biti otvoren krajem septembra, i da onda, kako je rekao, neće biti potrebno da se ide kroz Hrtkovce, već direktno od Šapca do 45 minuta vožnje.


"Pa su se setili 2008. da postoji, ali su mali deo uradili, dok smo mi za za samo godina uradili više nego oni za 27 godina. Ali, nisam zadovoljan  jer sam očekivao da bude brže. Imali smo problema sa eksproprijacijom dva romska naselja", rekao je Vučić.

Kazao je da se gradi i metro i da će prva linija biti završena 2028. godine, a druga najkasnije do 2030. godine.

Dodao je da će prugom biti spojen i aerodrom i novi prostor gde će se graditi novi Ekspo i Nacionalni stadion.

Vučić će vožnjom zvanično otvoriti poslednju deonicu obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,74 kilometara.

Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.

Završetkom obilaznice oko Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području, kažu u Putevima Srbije.

Obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš - Novi Sad - Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci - Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 "Milošem Velikim" (Beograd - Požega - granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd - Niš - Preševo - granica sa Makedonijom).

Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.

Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara.

Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.

Do sada su vozila od Straževice do Bubanj Potoka koristila Kružni  put.

Sektor 6 beogradske obilaznice sastoji se od dve trake (pun profil) autoputa od  tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,74 km.

U okviru sektora 6 kompletno je izvedena i desna i leva traka autoputa, koja uključuje otvorenu deonicu trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, dva mosta u trupu autoputa: most br. 16 i most br. 17, dva nadvožnjaka u petlji Avala, osam mostova u petlji Bubanj Potok, kao i četiri nadvožnjaka duž sektora 6.

Kada je reč o tunelu Beli Potok, leva cev i desna cev duge su po 360 metara.

Radove su izvodili kineska komapnija Power Ćina, azerbejdžanski Azvirt i domaći podizvođači.


Važno što gradimo dobre odnose s Albanijom - ne kometarišem svaku izjavu

Predsednik Vučić izjavio je danas da je važno što gradimo dobre odnose sa Albanijom i da zato poslednjih nedelja, kada je krenuo teror nad Srbima na severu KiM, nije komentarisao pojedine izjave albanskog premijer Edija Rame.

"Ja sam čovek koji je uvek lojalan i odan svojoj zemlji Srbiji, ali i čovek koji se trudi da razume sve druge i čovek koji dobro razume i težinu poziciju i Rame, i zato sam, ne jednom, prećutao brojne stvari koje mi se nisu dopale, jer smo uspeli da izgradimo i tu vrstu poverenja u kojem možemo jedan drugom da kažemo i dobre i loše stvari", rekao je Vučić tokom vožnje sa medijima novom deonicom obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka.

Naglasio je da je važno što gradimo bolje odnose sa Albanijom.

"Zato ne moram svaku izjavu uvek da komentarišem i mnoge nisam od pre nekoliko nedelja, otkada je krenuo pravi teror nad Srbima sa severa KiM", rekao je Vučić.

Baviću se pokretom, slušaću građane šta očekuju od nas

Vučić je izjavio da će se u narednom periodu baviti Pokretom za državu, kao i da će zbog toga ići na konsultacije sa narodom.

"Ići ću da slušam ljude, po 2, 3, 4 sata ljude u bar 10, 12 gradova, zaseoke, da vidim šta očekuju od predsednika i države i šta moramo da promenimo", rekao je Vučić.

On je istakao i da mu pitanje Kosova oduzima svu energiju i snagu, ali da će ići na konsultacije sa narodom.


Izvođač radova je Power Construction Corporation of China Ltd, podizvođač  AzVirt ogranak Beograd, a stručni nadzor su obavljali Građevinski Institut Centralna Putna Laboratorija d.o.o. i Makspro d.o.o, Adomne d.o.o. i Aba-geodetska kuća  d.o.o .

Oni su gradili drugu traku obilaznice oko Beograda, od novog mosta na Savi kod Ostružnice do Straževice zajedno sa novim tunelom, i obe trake do Bubnj Potoka - (sektore 4,5 i 6 u dužini od 20,4 km), a ugovorena vrednost radova zajedno sa aneksima iznosi 325,1 milion evra.

Projekat je finansiran 15 procenata iz budžeta Srbije, a preostalih 85 procenata od kredita kineske Eksim banke.

Obilaznica će smanjiti broj vozila na mostu Gazela, koji je jedan od naših najopterećinih saobraćajnica, preko kojeg dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza.

Nastavak obilaznice do Pančeva mogao bi da bude završen do 2028.

Vučić je izrazio uverenje da će država obezbediti novac za nastavak gradnje obilaznice oko Beogada od Bubanj Potoka do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče, kao i da bi to moglo da bude završeno do 2028. godine.

"Da spojimo obilaznicu sa Pančevom, jer tada ćemo imati ceo krug, pošto sada imamo tričetvrtine saobraćajnog prstena. Tada ćemo da popunimo taj ostatak i da imamo ceo prsten. Time bismo smo mnogo posla završili", rekao je Vučić.

Istakao je da će biti dobro ako do Pančeva bude završeno sve do 2028. godine, pošto će to biti najteži i najkomplikovaniji most za gradnju.

"Mi smo u tišini izgradili tri mosta i preko Dunava i preko Save, i Pupinov most i dva mosta preko Save i Kolubare zajedno, brzo smo dizali mostove, ali ovo je najkomplikovaniji, najteži i naskuplji most, neće biti jednostavno", rekao je Vučić.

Građani treba da budu ponosni, istakao je predsednik Vučić.

Piše:
Pošaljite komentar