MAJA ODŽAKLIJEVSKA, PEVAČICA Imala sam trinaest brakova
Pop, rok i džez pevačica Maja Odžaklijevska već neko vreme živi izvan javne scene i ne daje izjave za medije, stoga je bila ekskluzivna i retka čast i privilegija da razgovaramo s ovom umetnicom za Dnevnikov TV magazin, uz Tanju Peternek čiju smo emisiju s Majom gledali protekle subote na RTS-u.
Čuvene su vaše energične koreografije na nastupima, a poznati ste i po temperamentu, koliko to ima veze sa vašim geografskim poreklom i južnjačkim mentalitetom?
- To ne znam ja. To će vam najbolje možda reći moja genetika. Otac, nažalost nije živ da bi mogao nešto da priča o tome, a što se majke tiče, ona je izuzetna mešavina Južnosrbijanke, Crnogorke, Šumadijke. Žena koja je pri tom rođena u Makedoniji, i dobar deo svog životnog veka proživela u Makedoniji, ali nije joj strana ni Evropa, tako da ne mogu ja da govorim o tome odakle to proizilazi. Pretpostavljam da je Bog umešao svoje prste onog trenutka kada sam se ja rađala, a ako ćemo astrološki, pretpostavljam opet da su zvezde meni u tom trenutku bile naklonjene, pa su mi dale jednu multitalentovanost, ili dar. U svakom slučaju, sposobna sam da igram, pevam, energetski, sa jednim izuzetnim nabojem. Možda sam na kraju krajeva samo dobila jedno veliko srce i jedan široki um koji sve to može da rasporedi, prihvati, da rasporedi opet na pravi način. I možda utrošak moje energije nije preteran, pretpostavljam da sam zbog toga trajala ovoliko godina, a naravno, akumulacija je posredstvom publike, jer da nije publike ne znam da l' bih imala recipročno, s obzirom na protok energije, tako da je sve to jedno s drugim povezano. To je jedno kolo koje se okreće i trajaće od kad sam se rodila, pa do trenutka dok ne budem otišla s ovog sveta.
Poznata je priča da ste vi indirektno uticali i na pevačku karijeru Olivera Mandića.
- Jesam, priznajem, a ja mislim da je i on to priznao nekoliko puta. Naime, ja sam dobila jednu ponudu od njega da pevam jednu pesmu koja se zvala „Doći će opet mojih pet minuta” i to je bila izuzetna pesma na tekst Preleta, Dušana Prelevića, međutim, posle izvesnog vremena, pošto je Oliver stupio u kontakt sa Marinom Tucaković, ona je smatrala da bi trebalo promeniti tekst da bude malo izazovniji, pa je pesma dobila naziv „Ljuljaj me nežno”. S obzirom na to da je kompletna koncepcija bila promenjena, ja sam smatrala sebe dovoljno atraktivnom da nije neophodno da prizivam ljude da me ljuljaju nežno te sam odbila da pevam tu pesmu. On je bio veoma ljut, s obzirom na to da je već postojao jedan demo snimak za tu pesmu i trebalo je da se uđe u studio i da se to definitivno i snimi. Bio je jako ljut, i onako kroz jedan ljutit odnos, stav i glas pitao me je: „Dobro, pa šta sad misliš, ko će sad ovo da uradi?“ Ja kažem: „Pa ti!” a on odgovara: „Kako misliš ja, kad ja nemam pojma s pevanjem?”. „S obzirom na to - rekoh - ko sve peva u ovoj državi, i ko zna ko će još sve da zapeva, mislim da si ti izuzetan”, rekla sam mu. I kada je napravio karijeru rekao je: „Zbog ovoga što si me naterala da propevam, i što je sve prošlo kako je prošlo, ja ti dugujem jednog mini morisa”. Na žalost, tog mini morisa do danas nisam dobila, a sad me više ne bi ni zanimao, sad u mojim godinama ide nešto mnogo „lađastije”, da ne kažem – više neka lađa nego mini moris, tako da, u svakom slučaju mi smo ostali u dobrim odnosima, dobri smo drugari, i to što sam zaslužna za njegovu karijeru, ja sam samo srećna, i na neki način je i to dar od Boga, kad možete da utičete na pojedine ljude.
Mnogima ste otvorili vrata scene?
- Tako je, uticala sam i na pojavljivanje Maje Nikolić, pomogla sam Vesni „Đogani”... Ima tu još par ljudi kojima i danas pomažem i ja se nadam da će zaista od njih da se izrode neki koji zaslužuju da „onjuše“ pijedestal, s obzirom na to koliko nam u tome svemu smeta nešto što se i dalje zove kič.
Vaša poznata pesma „Ti si moj sledeći promašaj'', čini se da je bila upravo suprotna od samog naslova, odnosno da je bila pun pogodak i prekretnica u vašoj karijeri.
- Jeste što se tiče same pesme. Ona je zaista postigla onako jedan izuzetno zapažen uspeh, ali što se tiče same kompozicije, samog teksta koji je napisao Bora Đorđević, mislim da je na neki način to bila moja kletva. I činjenica je da sam od onda pa do danas, imala nekih trinaest što venčanih, što nevenčanih brakova, i upravo to i govori o tome da je svaki sledeći bio moj promašaj (smeh).
Nemanja Savić