Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Implementacija ERP sistema novi studijski program na Ekonomskom u Subotici

18.04.2023. 16:06 16:17
Piše:
Foto: vojvodina.gov.rs

NOVI SAD: Pokrajinski sekretar za privredu i turizam dr Nenad Ivanišević održao je konferenciju za medije povodom raspisivanja konkursa za upis polaznika Kratkog programa studija Ekonomskog fakulteta u Subotici pod nazivom „Implementacija ERP sistema“, koji je namenjen sektoru privrede i preduzetništva za planiranje resursa u korporacijama.

Ovaj studijski program se realizuje uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam.

Ivanišević je istakao da je resorni sekretarijat izdvojio 20 miliona dinara kako bi što veći broj ljudi bio usmeren ka sektoru informaciono – komunikacionih tehnologija, te da ovaj program obuke nije predviđen za sticanje osnovnih veština, već je namenjen jasno profilisanim licima i da je nastao na osnovu potreba IT industrije.

Menjamo težište Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam na ulaganje u ljude, jer mislimo da je to budućnost kojoj bi trebalo da se posvetimo. Novi Sad je sedište IT industrije na Balkanu, te smo sa kompanijama u ovom sektoru koncipirali program koji će nam ukazati na to šta je potrebno da neko završi kako bi bio zaposlen. Hoćemo na ovaj način da obrazujemo visokokvalifikovani kadar, te je Sekretarijat  kreirao ovaj program zajedno sa Ekonomskim fakultetom u Subotici. To jeste sinergija fakulteta, IT industrije i Pokrajinske vlade, odnosno Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, da bismo se kretali ka većoj zaposlenosti u IT sektoru, rekao je Ivanišević, te podsetio na to da je danas primetna istorijski niska stopa nezaposlenosti na teritoriji cele AP Vojvodine, ali da još uvek nedostaje radne snage u specifičnom sektoru usluga.

 Ivanišević je naglasio da će u narednoj godini ovakav vid prekvalifikacije i dokvalifikacije biti usmeren, pored IT industrije, i na sektor turizma i ugostiteljstva, kome nedostaje kvalifikovana radna snaga i specifične struke.

Povodom činjenice da su današnjoj konferenciji prisustvovali direktori i predstavnici menadžmenta kompanija u sektorima za ljudske resurse, u domenu informaciono – komunikacionih tehnologija i IT industrije, a deo su ovog projekta, i s obzirom na to da je ishod prijem odabranih polaznika na stručnu praksu, Ivanišević je naveo da je ideja da što veći broj polaznika završi ovaj studijski program kako bi se što više njih odmah zaposlilo.

 Kreiramo naše konkurse isključivo prema potrebama privrede, bilo da su to ERP sistemi, određeni programski jezici, ili drugi elementi u IT industriji, jer hoćemo da zaposlimo te ljude odmah po završetku obuke i da oni budu dobro plaćeni, dodao je Ivanišević.

 

Prema rečima dekana Ekonomskog fakulteta u Subotici prof. dr Nebojše Gvozdenovića, ovaj kratki program studija je koncipiran tako da nosi 30 ESPB bodova, odvijaće se u toku jednog semestra, ozvaničen je od strane Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje, a polaznici će kroz zvaničnu instituciju dobiti sertifikat kao implementatori ERP sistema.

 Kompanije koje su deo ovog programa će imati određen broj polaznika, pa će tako ’M&I Systems’ imati deset polaznika, ’Orion Solutions’ tri, ComData’ i ’Inspira Group’ po dva polaznika. Imaćemo ukupno 17 polaznika i nadam se da je ovo samo početak i otvaranje jednog novog puta i za Ekonomski fakultet, koji na ovaj način kreće u dublju saradnju sa privredom, i za kompanije koje bi trebalo da nam se obrate i ukažu na to šta im je potrebno da zajedno osmislimo i druge kratke programe studija, rekao je Gvozdenović.

 Rukovodilac Kratkog programa studija je prof. dr Predrag Matković.

Ovaj strukovni program je osmišljen tako da prati savremene koncepte i trendove tržišta koji uključuju veštačku inteligenciju, inteligentnu analitiku i automatizaciju procesa, te savremene strategije u poslovanju i poslovnim procesima, a kompanije koje učestvuju u njegovoj realizaciji aktivno sprovode digitalnu transformaciju poslovanja, unapređujući svoj rad, i zahtevaju adekvatna stručna lica i profile zaposlenih, koji će biti u stanju da prate modernizaciju poslovanja i učestvuju u implementaciji novih kriterijuma i radnih zadataka.

 

 

Piše:
Pošaljite komentar