Nekad "četovao" Marko Kraljević, a danas cela Srbija
Četovanje, ovako ili onako, izgleda da je naša tradicije. Nekad je četovao, na svoj način, Marko Kraljević: "Ostavi se, sinko, četovanja, jer zlo dobra donijeti neće". Danas, opet na svoj način, izgleda četuje cela Srbija.
Marko se četujući borio, a mi danas četujući čavrljamo na internetu, ali ko te pita, svako vreme nosi svoje breme, a svi u Srbiji nosimo svoj mobilni telefon.
Šalu na stranu, ali četovanje se, izgled,a dobro primilo u našim krajevima.
Četovanje je dominantan vid komunikacije u Srbiji, iz koje potiče 10 procenata svih razmenjenih poruka preko Vibera na svetu, saopštila je kompanija Rakuten Viber u predstavljanju najuticajnijih trendova u našoj zemlji.
Viber je u Srbiji prisutan na preko 90 procenata pametnih telefona na tržištu, pa je vodeća aplikacija za komunikacije. Navodi se da je češći izbor slanja poruka pozivanjem primetan, a naročito u grupnoj komunikaciji. Svaki korisnik je u proseku učesnik u barem šest grupnih četova, a broj korisnika koji komuniciraju unutar grupa je u porastu od pet procenata u odnosu na prethodnu godinu, navode iz te kompanije. Dodaju da su grupni četovi omiljeni zbog mogućnosti da spajaju članove porodica, saradnike i prijatelje i održe osećaj pripadnosti i bliskosti.
U Srbiji kompanija beleži porast od 22 procenata u broju kreiranih kanala i zajednica, što ukazuje da korisnici pomno prate važna obaveštenja, objave i najnovije vesti vezane za njihove omiljene javne ličnosti i organizacije direktno od Vibera. Viber je predstavio objektive pre nešto više od godinu dana i od tada su korišćeni preko milijardu puta. Navodi se da 71 posto potrošača nastoji da ima lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru, pa se sve veći broj kompanija iz Srbije na tom povezivanju okreće Viberu.
Viber najavljuje da će digitalno rešenje za izvršenje međunarodnih plaćanja i finansijskih transfera, posle Grčke i Nemačke, uskoro biti u Srbiji i drugim zemljama. Za 2023. godinu Viber najavljuje i druge korake u prerastanju u super-aplikaciju i navodi da će brendovima i kupcima omogućiti lakše stupanje u interakciju.
Glavna direktorka odeljenja za prihode Rakuten Viber Kristina Konstandače rekla je da nova ažuriranja aplikacije predstavljaju veliku prekretnicu i postavljaju osnovu za uvođenje novih funkcionalnosti koje pripadaju Viberovoj strategiji prerastanja u super-aplikaciju. "Najvažniji ciljevi će biti povećanje iskoristivosti aplikacije od strane naših korisnika i proširenje mogućnosti za još sadržajniju komunikaciju brendova i kompanija sa njihovom ciljnom javnošću, čime se stvara dodatna vrednost za obe strane – na brži način i u manje faza”, navela je ona.
D. U.