Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Subotica ponovo pozorišna prestonica, Dezire festival do 30. novembra

28.11.2022. 11:41 11:48
Piše:
Foto: Velija Hasanbegović, NP Sarajevo

SUBOTICA: Međunarodni festival savremenog pozorišta „Desire Central Station" ili kako se već odomaćilo skraćeno - Dezire - krajem prošle nedelje započeo je svoje 14. izdanje, poznato ne samo po uzbudljivim predstavama, nego i koncertima, predavanjima, dru- ženjima...

Do 30. novembra na sceni Bioskopa „Jadran„ i sceni Pozorišta „Deže Kostolanji„, koje je i organizator Festivala, publika će moći da vidi još pet predstava, čiji kvalitet zahvaljujući tragalačkom i autorskom pristupu, definitvno svrstava Suboticu u red pozorišnih prestonica Srbije.

„Loše društvo” Vita Vajsa (Nova pošta/ Slovensko mladinsko gledališče/ Maska, Ljubljana i Moment, Maribor), starog znalca subotičke publike koji će prvi put izvesti svoj solo, na programu je 28. novembra. „Destilat duha vremena kojem je očajnički potrebna publika” najava je iza koje se krije autorski koncept i ideja da prikaže usamljenost i nesigurnost izvođačkog subjekta. Kuriozitet je da je saradnik Vita Vajsa na kreiranju predstave bio Žiga Divjak, trenutno najcenjeniji reditelj novije generacije iz Slovenije.

Program Dezirea večeras će upotpuniti predstava „O, kako uobičajeno„ Katje Legin i Bojane Robinson (Studio za raziskavo umetnosti igre, Ljubljana). Povezujući tri performera, od kojih svaki priča svoju priču, kroz svoj medij, na granici fikcije i činjenica, intimnosti i univerza-

lnosti, „O, kako uobičajeno” omogućava zavirivanje u potpuno jednostavne živote, navodi se u najavi. „Ibi the Great" Andraša Urbana po čuvenoj drami „Kralj Ibi” Alfreda Žarija Narodnog pozorišta Sombor, na programu je sutra. Nemanja Bakić, Danica Grubački, Nikola Knežević, Srđan Aleksić i Biljana Keskenović glumački su ansambl koji bukvalno žari i pali u onome što po mnogo čemu opravdava tekst iz kataloga da na Dezire dolazi „provokativna i šokantna predstava, drsko zabavna, sa jasnim političkim aluzijama„.

Poslednjeg dana Dezirea, u sredu, 30. novembra biće izvedene još dve predstave: „Skrinejyers Vol. 2„ Đuzepea Čika i Barbare Matijević (Umetnička organizacija „Omnibus”, Zagreb/ Premier stratažem, Pariz) i „Umetnik u gladovanju„ prema motivima i fragmentima iz života, dela, pisama i dnevnika književnika Franca Kafke, u dramatizaciji i dramaturgiji Benjamina Hasića i režiji Alena Šimića (Narodno pozorište Sarajevo).

„Skrinejdžers Vol. 2” ima oblik reflkeksivnog uradi sam mjuzikla: iz ličnog iskustva i u prvom licu, izvođačica nam predstavlja intimnu kolekciju pesama o opskurnim emocijama koje oseća, ali za koje ne uspeva pronaći reči u svakodnevnom životu.

- Upali smo u međusvet, granice vremena i prostora su počele da se tope, naše ličnosti, naša individualnost, nedeljivost je nestala. Postali smo jedna masa sačinjena od mesa, misli i magije - navode dramaturg Hasić i reditelj Šimić za istraživački proces predstave „Umetnik u gladovanju” iz Sarajeva. - Jednu stvar nismo uspeli otkriti: zašto pozorište kao umetnička forma propada u ovoj državi i koja je svrha bavljenja ovim poslom.

I. B.

Piše:
Pošaljite komentar