Nova odluka o dimničarskim uslugama, čišćenje odžaka dva puta godišnje
ZRENJANIN: Od 1. januara počeće da se primenjuje nova odluka o dimničarskim uslugama, koju je nedavno usvojila zrenjaninska Skupština grada.
Promene su usklađene sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Uredbom Vlade Srbije. Ova oblast do sada nije bila regulisana posebnom odlukom, a sada su propisani prava i obaveze onoga ko će pružati dimničarske usluge, ali i građana i privrednih subjekata, kao korisnika tih usluga.
Dimničarske usluge mogu obavljati javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekat, koji ispunjava uslove za obavljanje te delatnosti propisane zakonom i drugim propisima i kome Grad poveri posao u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i javno-privatno partnerstvo i koncesije. Usluge dimničarskih usluga mogu se plaćati iz buyeta, namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i prihoda od prodaje komunalnih usluga.
Predviđeno je da se dimnjaci čiste dva puta godišnje, u periodu pre i posle grejne sezone, u stambenim objektima za kolektivno i individualno stanovanje, stambeno-poslovnim objektima, kao i poslovnim objektima. Jednom u tri meseca dimnjaci se moraju čistiti u ugostiteljskim objektima, pekarama, klanicama, kuhinjama i drugim objektima u kojima se obavlja masovno pripremanje hrane, a jednom u tri godine, u slučaju kontrole i čišćenja rezervnih dimnjaka i dimnjaka koji se ne koriste stalno.
Svojevremeno su dimničarske usluge u Zrenjaninu proglašene za obaveznu komunalnu delatnost. Monopolski posao održavanja preko 40.000 oyaka na teritoriji grada poveren je prethodno privatizovanoj firmi „Dimničar”. Tada su dimničarinu plaćali i stanari višespratnica, koje dimnjak nemaju. Zbog protivljenja građana lokalna samouprava je opozvala odluku, a „Dimničar” je u međuvremenu otišao u stečaj i bankrotirao. Od tada je čišćenje dimnjaka bilo u „sivoj zoni”, a posao su neretko obavljali i priučeni pojedinci, koji su cenu usluge utvrđivali od slučaja do slučaja.
Ž. B.