Putari u somborskoj i apatinskoj opštini rade bez predaha
SOMBOR- APATIN: Mada su poslednji dani leta i sam početak klimatološke jeseni obeleženi kišom, niskograđevinske mašine ovdašnjih putara ne miruju, što i pored povremenih redukcija saobraćaja, utisak je, ne smeta stanovništvu koje je godinama unazad bilo suočeno sa neprihvatljivim stanjem u kojem se nalaze lokalni i magistralni, a pogotovo atarski putevi.
Tako se, u iščekivanju početka rada na dugo najavljivanoj brzoj cesti Sombor-Kikinda, koja je već dobila nezvanični naziv „Osmeh Vojvodine“, kao i nastavka izgradnje novog puta Stapar-Sivac, ovih dana privode kraju i sanacije na nekoliko putnih pravaca.
Naime, krajem avgusta novim je asfaltom presvučen dobar deo (6.500 metara), do tada derutnog puta od Apatina ka Somboru, a kako najavljuju iz JP „Putevi Srbije“ ovih dana novo ruho dočekaće i raskrsnica tog puta sa krakom do sela Kupusina, koja se rekonstruiše proteklih desetak dana. Reč je o rehabilitaciji 650 metara državnog puta II A reda broj 107, deonici koja se nalaze između dve raskrsnice za Kupusinu kojom prilikom se saobraćaj odvija naizmeničnim propuštanjem na jednoj saobraćajnoj traci.
Sa redukcijom saobraćaja su suočeni i oni koji se kreću iz Sombora ka graničnom prelazu sa Mađarskom, u selu Bački Breg, pošto se nakon nedavne revitalizacije dela puta između Sombora i Bezdana užurbano radi i na delu te trase kroz sam Bezdan. Ovi radovi se odvijaju u sklopu prekograničnog projekta Srbije i Mađarske proisteklog iz međunarodnog sporazuma o razvoju i saradnji potpisanog još 2015. godine kojim su obe države izrazile poseban interes za razvoj saobraćajne infrastrukture i povećan stepen povezanosti.
Sporazum je predvideo i prekategorizaciju i obnovu samog graničnog prelaza Bački Breg – Santovo, doveo je do proširenja putnog pravca Sombor-Baja, što je krajnji severozapad Srbije dodatno približilo konekciji sa mrežom evropskih autostrada, pošto mađarska Baja slovi za jedno od najvažnijih saobraćajnih čvorišta Južne Mađarske. Koliki je značaj ovog projekta dovoljno svedoči podatak da je upravo drumski transport, kako u Mađarskoj tako i u Republici Srbiji dominantan vid transporta. Njegov udeo u našoj zemlji iznosi ukupno 80 odsto teretnog i 74 procenta putničkog saobraćaja, a kada se tome doda i činjenica da GP Bački Breg predstavlja nasušno potrebnu alternativu, u danima letnjih ferija i velikih verskih praznika, preopterećenim prelazima Horgoš i Kelebija, belodan je značaj rekonstrukcije ove saobraćajnice.
Kako je poljoprivreda predominantna privredna grana somborskog kraja, u lokalnoj samoupravi su se poduhvatili i poboljšanju stanja atarskih puteva, pa su tako pri kraju radovi na cementnoj stabilizaciji atarskog puta kod Stanišića, jednog od većih sela gradskog područja Sombora. Nakon ovih radova sledi nasipanje tucanikom i izrada bankina i kanala, a izgradnja ovog puta će omogućiti da kamioni i ostale poljoprivredne mašine ne moraju da idu kroz samo naseljeno mesto, nego će ovaj atarski put koristiti kao svojevrsnu obilaznicu oko sela. Radovi se izvode u dužini od bezmalo tri kilometra kilometara i u širini od četiri i po metra, što je investicija vredna je 34.000.000 dinara, koju finansira Grad Sombor sa Pokrajinskim sekretarijatom za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, a iz Gradske uprave je najavljeno da je u planu da se u narednim godinama ova deonica i asfaltira, čime bi obilaznica bila kompletirana.
M. Miljenović
Foto: Grad Sombor