Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„Zelenogradski” kontejneri za ceo svet

09.09.2022. 10:44 10:49
Piše:
Foto: Grad Sombor

SOMBOR: Kada se ubrzana privatizacija nefunkcionalne društvene imovine pretvorila u sveopšti grabež, preko noći su prestali da postoje nekadašnji industrijski giganti, čiji su se radnici našli na ulici.

Najteže su bili pogođeni veliki sistemi poput „Zastave automobili“, za čiju se kragujevačku centralu pronašlo rešenje u prodaji italijanskom Fijatu, ali ne i za „Zastavin“ somborski pogon za proizvodnju specijalnih automobila, odnosno takozvanih dostavnih vozila.

Godinama su hale somborske „Zastave specijalni aumobili“ zvrjile prazne, pošto je sa proizvodnih traka, usled prekida lanca snabdevanja, tek sporadično silazila po koja dobrano tehnološki zastarela „skala“ i „florida poli“. Uskoro je proizvodnja potpuno stala. Obećavali su političari da će se proizvodnja obnoviti, ali od toga nije bilo ništa. Stečajno-likvidaciono rukovodstvo najvećeg somborskog industrijskog kompleksa, uspelo je samo da iznajmi hale, a tehnološki zastarele prese i proizvodne linije proda u staro gvožđe, ne bi li preostalim radnicima isplaćivali minimalac, a sebi nikad obelodanjene premije.


Od zakupca do vlasnika

„Grin siti” je 2013. godine zakupio hale somborske „Zastave- specijalni automobili“ kao srpsko-grčka kompanija u većinskom vlasništvu Dejana Stojanovića sa manjinskim udelom grčke Orhid mantis grupe, vlasnice Marie Mitorgiani. Na licitaciji Agencije za licenciranje stečajnih upravnika, pre dve godine ova kompanija je za 146 miliona dinara konačno i kupila 40 objekata, tehnološku i kancelarijsku opremu, alat i inventar somborske „Zastave“ čija je vrednost početno bila procenjena na 720 miliona dinara.


Tako je 2013. u puste i hladne hale „Zastave–specijalni automobili”, uz opravdani i očekivani skepticizam ovdašnje javnosti, kao zakupac, useljena srpsko-grčka kompanija „Grin siti” (Green city). Skoro deset godina kasnije, od nekadašnjeg zakupca sa svega oko 15 zaposlenih, ova firma je postala značajni privredni subjekat na zapadu Bačke, u čijim halama danas brojni radnici obezbeđuju egzistenciju svojih porodica.

Pogone je ovih dana posetio somborski gradonačelnik Antonio Ratković sa saradnicima, a u preduzeću „Green city international“ dočekali su ih vlasnik i direktor Dejan Stojanović i direktor proizvodnje Slobodan Čota. Preduzeće se bavi metalnom industrijom, odnosno proizvodnjom podzemnih i nadzemnih kontejnera za smeće, koji se nalaze u gradovima širom sveta.

- Naš proizvodni program ide u nekih 140 zemalja, od Australije do Južne Amerike, a jedini kontinent koji prodajom svojih proizvoda ne pokrivamo je severnoamerički. Naša firma je izvozno orijentisana i u zavisnosti od godine između 90 i 95 odsto proizvedenih kontejnera ode u izvoz – kazao je Stojanović i upoznao gradonačelnika s podatkom da kompanija konstantno ima otvorene konkurse za inženjere i za varioce. - Do početka ove godine, odnosno do januara smo imali stotinu zaposlenih, trenutno imamo 150, tako da smo ove godine podigli broj radnika.  Gradonačelnik Ratković istakao je da se Sombor ponosi što se kontejneri koji se ovde proizvode mogu videti u velikim svetskim centrima, poput Pariza.

- Drago mi je, s obzirom na to da sam pre godinu dana bio u ovoj kompaniji, da danas vidim mnogo nove opreme, što je najbitnije da su uređeni proizvodni kapaciteti i da se iz dana u dan ovde zapošljava sve veći broj ljudi – rekao je Ratković, podsećajući da je „Grin siti” za manje od deset godina udesetostručio broj zaposlenih.     

M. Miljenović

Piše:
Pošaljite komentar