Bačku, Srem i Mačvu vezaće 120 kilometara
- Sa preko 120 novih kilometara u oba projekta, jednim mostom na Dunavu, jednim na Savi, ali i budućim najdužim tunelom u Srbiji - “Iriški venac” dužine 3,5 kilometra, povezaćemo Bačku, Srem i Mačvu- objavio je na Instagramu v.d. direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić predstavljajući projekat auto-puta i brze saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica i Fruškogorskom koridoru.
Na severu zemlje intenzivni su radovi na Fruškogorskom koridoru, gde su najizazovniji za realizaciju most preko Dunava i tunel Iriški venac, pojasnio je Antić za RTS.
- Uradili smo ulazni portal i trebalo bi uskoro da krene bušenje tunela, to je otprilike 3,5 kilometra sa dve cevi. Oko 900 dana je neki optimalni vremenski period u kome bi te dve tunelske cevi mogle da budu probijene - kaže Antić. Osim toga, intenzivirani su radovi kod Kovilja gde se gradi privremeni most sa koga ćemo graditi glavni most na Dunavu, dužine 1.776 metara, u sklopu projekta Fruškogorskog koridora.
Dvadeset pet meseci je bilo dovoljno da se dve obale Save kod Šapca spoje mostom od 1.350 metara na delu auto-puta Ruma–Šabac.
Most se sastoji od 49 stubova, izbušen je 371 šip, a u njega je ugrađeno 72.500 kubika betona i 8.300 tona armature. Na mostu se rade ograde, osvetljenje, dok su intenzivniji zemljani radovi na otvorenom putu dužine 21 kilometar. Prema očekivanjima iz „Koridora Srbije„, u septembru sledeće godine ta deonica biće puštena u saobraćaj.
Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica kod benzinske stanice „Minut”, ali i na budući auto-put Novi Sad –Zrenjanin–Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, svečano su otpočeli 1. maja 2021. godine. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
Ovim pravcem prođe oko 900 kamiona dnevno i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećnijih u državi. Novi koridor će zaobići Irig sa zapadne strane, a u blizini će biti izgrađena i naplatna stanica. Kroz ugovor sa Kinom, država je obezbedila 715 miliona dolara za ovaj posao, čiji kraj je zakazan za april 2025. godine.
Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma–Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac–Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica kod benzinske stanice „Minut”, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine.
Ujedno, na teritoriji Novog Sada, Koridor će služiti kao južna i istočna gradska obilaznica za teretni saobraćaj, dok će ostala vozila moći da koriste i most koji se gradi između Novog Sada i Sremske Kamenice, jer će se obilaznica oko Kamenice ukrštati s Koridorom kod motela „Sunce” na Paragovu. Kao dodatak, za teške kamione i šlepere koji imaju krajnju adresu u Novom Sadu, gradi se i odvajanje prema drumsko-železničkom mostu, što će zapravo biti obilaznica oko Petrovaradina.
Od Fruškogorskog koridora se očekuje da rastereti od teškog teretnog saobraćaja Frušku goru, Irig, delove Novog Sada, prvenstveno Partizansku ulicu i Salajku i omogući brži i bezbedniji protok ljudi i robe.
S. Kr. - S. St.