Momirović: U toku proširenje 26 naplatnih stanica u Srbiji
BEOGRAD: Srbiji, kao tranzitnoj zemlji, jako je važno da se saobraćaj odvija bez prekida, zbog čega je u toku proširenje na 26 naplatnih stanica širom zemlje, rekao je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Momirović je kazao i da je frekvencija saobraćaja na svim deonicama auto-puteva u prvih šest meseci za oko 15 odsto veća u odnosu na isti period lane.
Ministar je sa predstavnicima Puteva Srbije obišao naplatnu stanicu Obrenovac i naveo da su prioritetna proširenja na naplatnim stanicama Stara Pazova, Obrenovac, Požarevac i Smederevo.
"U narednih šest meseci proširujemo sve kritične deonice", poručio je Momirović.
Podsetio je da je naplatna stanica Bubanj Potok u prethodnom decenijama bila "tačka na kojoj se saobraćaj gušio" i da je taj problem rešen i najavio da će tako biti rešene i gužve na ostalim stanicama u zemlji.
Naglasio je da se u auto-puteve u Srbiji kontinuirano ulaže i da će se sa tim trendom nastaviti i u budućnosti.
Ministar je kazao i da Vlada ulaže dosta i u bezbednost saobraćaja i upozorio sve vozače da budu oprezni s obzirom da je pojačan intenzitet saobraćaja zbog letnjih godišnjih odmora.
Momirović je rekao i da je modernizacija auto-puteva jedan od prioriteta resornog ministarstva i istakao da je u periodu od januara do juna ove godine 82,68 odsto od ukupnog broja vozača teških kamiona koristilo elektronsku naplatu putarine.
Rukovodilac odelenja za nadzor naplate putarine "Puteva Srbije" Marijana Bosić, rekla je danas da se naplata putarine u Srbiji sprovodi na 66 naplatnih stanica, na dužini od 829,87 kilometara auto-puteva.
Podsetila je da je 1. januara 2019. otvorena kompletna deonica tj. zatvoren sistem naplate putarine od Obrenovca do Preljine, a da je 30. januara 2022. godine otvorena nova naplatna stanica Pakovraće, čime je povećana dužina autoputeva pod naplatom putarine za oko 10 kilometara.
"Ukupan prihod od naplate putarine na svim deonicama autoputeva u periodu januar-jun 2022. beleži rast od 14, 21 odsto u odnosu na isti period prošle godine", navela je Bosićeva.
Prema njenim rečima prošle godine zabeležen je rekordan promet vozila na našim auto-putevima i iznosi 62.450.000 vozila koja su prošla kroz Srbiju, čime je ostvaren prihod od 280 miliona evra.
Istakla je da je ukupna procentualna naplativost vozila u Srbiji 99,91 odsto i da je rezultat toga onemogućavanje svih vidobva zloupotrebe, kako od strane zaposlenih na naplati putarine, tako i od strane učesnika u saobraćaju.
"Srbija trenutno ima najveću naplativost vozila u Evropi", poručila je ona.
BEOGRAD: Deonica auto-puta Novi Beograd-Surčin, uz efikasnu saradnju sa Gradskom upravom, mogla bi biti završena do marta naredne godine, najavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
On je sa gradonačelnikom Beograda Aleksandrom Šapićem obišao radove na izgradnji ove deonice, koja predstavlja vezu Beograda i auto-puta "Miloš Veliki" .
Izrazio je zadovoljstvo što je Grad pokazao spremnost da se reše problemi na ovoj deonici, kako bi radovi bili završeni u najkraćem mogućem roku i dodao da država direktno investira u gradsku saobraćajnicu, te da su prilikom izvođenja radova nadležnosti između Grada i Republike isprepletane.
Deonica puta Novi Beograd . Surčin, građevinski je veoma zahtevna i
specifična jer prolazi kroz naseljeno područje i na njoj je trenutno završeno preko 60 procenata radova, rekao je on.
"Prvih 400 metara ove saobraćajnice mi praktično nismo uzeli u građevinsku realizaciju, jer još imamo probleme eksproprijacije i divljih naselja gde su naši sugrađani, koje je zla sudbina nanela, našli svoj dom", kazao je Momirović.
Naglasio je da se ovi problemi moraju pažljivo rešavati, ali i da je neophodno da pitanja eksproprijacije i divljih naselja što pre budu pokrenuta.
Momirović je objasnio da je ova saobraćajnica značajna ne samo za Novi Beograd i Surčin, već za sve građane koji putuju ka Zapadnoj Srbiji i Crnoj Gori.
"Ovo je vrlo frekventna saobraćajnica, koja će biti jako važna kada se izgradi. Moramo da izgradimo i dva kružna toka, dakle, ovo je kompleksna saobraćajnica iako je jako mala - oko osam kilometara", rekao je ministar.
Istakao je da puštanjem u saobraćaj ove deonice, auto-put Miloš Veliki dobija pun smisao za sve Beograđane.
Momirović je kazao da je za izgradnju ovog projekta neophodna efikasna saradnja sa Gradom i zahvalio se izvođačima radova kineskoj kompaniji "ČČ" na predanom radu.
Gradonačelnik Šapić izrazio je zadovoljstvo što napreduju radovi na izgradnji ove deonice, koja će omogućiti da se vozači iz Vojvođanske ulice i Ulice dr Ivana Ribara na Novom Beogradu direktno uključe na auto-put Miloš Veliki.
"Prvi put se sada upoznajem sa objektivnim problemima koje imamo. Pričam o problemima na koje grad može da utiče, jer je ovo jedna vrsta gradske saobraćajnice, koja će učiniti protočnim veliki deo Beograda", rekao je Šapić.
Šapić je obećao, prvi put sada sa pozicije gradonačelnika, da će uraditi sve što je u njegovoj moći i nadležnosti kako bi ovaj projekat što pre bio realizovan.
"Na ovoj deonici imamo problema sa eksproprijacijom i deponijom koja tu stoji godinu dana. Kako vreme prolazi shvatam da stvari nisu baš najbolje funkcionisale, ali od sad će morati da funkcionišu. Gradski menadžer će od sada biti zadužen da prati stvari koje Grad treba da sprovede", naveo je Šapić.
Istakao je da ne može da garantuje da će radovi biti završeni u rkovima, ali da garantujee da će ministarstvo i izvođači i sva druga preduzeća imati tačno prolazno vreme i informaciju dokle se stiglo, koje su objektivne okolnosti u kojima se radi i problemi sa kojima se susrećemo.
Kazao je da je dobio informaciju da su "mnoge stvari i na obilaznici rađene bez Grada i da Grad nije učestvovao na način na koji je trebalo".
"To se više neće događati i više neće ni jedan infrastrukturni projekat od nacionalnog značaja, u kojem Grad ima učešće, da kasni zbog krivice Grada", poručio je gradonačelnik.