Rezon: Novi Ugovor o funkcionisanju Evropske unije
Zemlje osnivači ugovorile su da će se u svom radu i odlučivanju, u odnosu na države kandidate za članstvo, umesto jednakosti pridržavati prava jačeg, te shodno tome ljudske slobode i prava neće biti neprikosnoveni. Sav teret snosiće zemlje kandidati, a sva korist pripadaće državama osnivačima Unije
Znali smo to i ranije, samo su u Briselu, sve do sada, odbijali da to otvoreno kažu. Samit Evropske unije i Rezolucija Evropskog parlamenta o Srbiji, otkrili su da principi koji su nominalno ugrađeni u osnivačka akta Unije više ne važe. Da postoje narodi i države prvog, i narodi i države drugog i trećeg reda. U skladu s tim novim vrednostima, Evropska unija bi mogla da usvoji novi Ugovor o svom funkcionisanju. Predlog, koji prilažem sačinili su sami, i mogu da ga koriste neograničeno i slobodno. Ne tražim naknadu za autorska prava.
Preambula
U svetlu novih geopolitičkih dešavanja u Ukrajini, i mogućeg uspostavljanja nove geopolitičke realnosti u svetu, države osnivači Evropske unije, odlučne da osiguraju svoj ekonomski napredak, u skladu sa ranijim ugovorima o osnivanju unije, usvajaju novi Ugovor o funkcionisanju Unije. Zemlje osnivači ugovorile su da će se u svom radu i odlučivanju, u odnosu na države kandidate za članstvo, umesto jednakosti pridržavati prava jačeg, te shodno tome ljudske slobode i prava neće biti neprikosnoveni. Sav teret snosiće zemlje kandidati, a sva korist pripadaće državama osnivačima Unije, koje će pravila sloboda i uvažavanja poštovati samo kada im, i dok im to odgovara, a zemlje kandidati biće prinuđene da ih poštuju uvek kada se to državama osnivačima sviđa, i u meri u kojoj im to treba.
Države kandidati načelno mogu smatrati da im državni suverenitet daje za pravo da mogu imati sopstveno mišljenje o stvarima koje se tiču njihovog prosperiteta i prosperiteta građana, kao i njihovih političkih odnosa s trećim zemljama. Međutim, države osnivači zadržavaju pravo da to pravo suspenduju, i ukoliko zemlje kandidati to prihvate biće primljene u članstvo, u suprotnom svi njihovi napori biće bezuspešni.
Mi, koji sva prava zadržavamo za sebe, i određujemo šta pravila jesu, a šta nisu, sporazumeli smo se o sledećem:
Član 1. - Ustrojstvo i nadležnosti Evropske unije
Evropsku uniju čini 27 država, pri čemu ekskluzivno pravo na ekonomski prosperirtet i napredak ima samo šest članica osnivača. Ostale zemlje služe da pomognu njihovo bogaćenje i napreduju u meri u kojoj to podstiče razvoj država osnivača.
Član 2. - Kandidati za članstvo u EU
Sve zemlje koje su sprovele demokratsku revoluciju preko režima koji su instalirani uz našu podršku da sprovedu gašenje industrije i uništavanje institucija, kako bi omogućili širenje ekonomskog i političkog uticaja država osnivača.
Član 3. - Obaveze kandidata za članstvo u EU
Države kandidati moraju slepo da sprovode sve naloge i zahteve Unije, čak i kada im to direktno nanosi ekonomsku i političku štetu. Teritorijalni integritet i sloboda odlučivanja smatraće se izvornim slobodama samo onda kada to odgovara našim interesima.
Član 4. - Obaveze EU prema kandidatima
U skladu s preambulom Ugovora, EU se obavezuje da zemlje kandidate drži u uverenju da će ostvariti ekonomski napredak kad postanu članice. To uverenje će podsticati i potpirivati minimalnim sredstvima iz pretpristupnih fondova, koja neće biti dovoljna da se privreda država kandidata razvija, ali će biti dovoljna da ih drže u zabludi i iščekujućoj nadi.
Član 5. - Prava kandidata za članstvo u EU
Države kandidati imaju prava da se nadaju da će nekad, a možda nikad, zavisno od naših geopolitičkih i ekonomskih potreba i procena, postati članice Unije.
Član 6. - Prava EU u odnosu na kandidate za članstvo
Mi polažemo pravo na vašu vodu, zemlju, vazduh, vaše prirodne resurse, vaše ljudske resurse. To pravo ćemo eksploatisati po niskim cenama.
Član 7.
Slobode važe jednako za sve osim kada mi odlučimo da je neophodno da se slobode oduzmu, kada je to potrebno radi povećanja sloboda. Rezolucije Ujedinjenih nacija su obavezujuće samo onda kada se to ne protivi našim interesima.
Član 8.
Mi se zalažemo za to da građani zemalja kandidata mogu glasati i birati koga hoće, ali mi ćemo umesto njih odlučivati šta je politika njihove zemlje. Kada izaberu vlast koja politiku sprovodi u interesu svoje države i građana zamrznućemo prijem u članstvo, i sve dok se ne prilagode našim željama pribegavaćemo otvorenim pretnjama i ucenama.
Član 9. - Kultura
Države kandidate primoraćemo da privatizuju sve medije i da svoj etar povere stranim TV i internet kompanijama koje će onda izvršiti: a) sofisticiranu desenzibiliaciju građana i učiniti ih neosetljivim prema svim vrstama nasilja, bluda i nemorala, b) oblikovanje njihove svesti, tako što će ih prinuditi da se odreknu svojih tradicionalnih, kulturnih i istorijskih vrednosti kao retrogradnog balasta koji ih onemogućuje da postanu punopravni članovi razvijenog zapadnog sveta.
Član 10. - Obrazovanje, principi za zemlje kandidate
Obrazovni sistem zemalja kandidata biće podređen našim interesima, na način daljeg pretvaranja njihovih građana u potrošače naših proizvoda.
Član 11. - Ekonomska saradnja
a) Države kandidati obavezne su da bespogovorno obustave eksploataciju svojih nalazišta uglja i da se obavežu da ugalj i struju kupuju od nas. Ovo se čini kako bi se zaštitila životna sredina i zdravlje stanovništva zemlje kandidata, jer je poznato da naš ugalj, pošto se iskopava i sagoreva na razvijenom Zapadu, ne emituje štetne gasove, niti prašinu i ne izaziva nikakvo zagađenje vazduha. b) Zemlje kandidati dužne su da u države članice, u prvom redu osnivače EU, izvezu sve svoje najkvalitetnije proizvode. Ovo se odnosi na rudimentarne poljoprivredne artikle i proizvode prvog stepena prerade, pošto je proizvođačka industrija već u našem vlasništvu. Ujedno, zemlje kandidati dužne su da kupe i uvezu svu robu koja u zemljama osnivačima predstavlja škart. v) Državama kandidatima obećavaćemo da su slobodne da se ponašaju u skladu sa svojim interesima, ali će biti u obavezi da što više uruše svoje energetske potencijale, kako bi zavisile od naših. U tu svrhu imaćemo naše ministre u vladama zemalja kandidata. g) Države kandidate učinićemo krajnje zavisnim od nas, tako što ćemo pomagati nastojanja različitih političkih opcija da dođu na vlast, kako bi od njih mogli da tražimo da prodaju sve svoje resurse kompanijama iz zemalja osnivača EU. Kada sva radna mesta, kompletna trgovina i cenovna politika budu u našim rukama, onda ćemo ponovo doći u poziciju da im dajemo skupe kredite, s kamatama koje su znatno veće nego što one same obezbeđuju na slobodnom tržištu, kod trećih zemalja koje predstavljaju političke rivale Unije. d) Radi što beskrajnijeg odlaganja njihovog prijema u članstvo neprestano ćemo podsticati međusobnu netrpeljivost zemalja kandidata, tako što ćemo jednom broju lidera u cilju njihove kompromitacije i njihove zavisnosti od našeg uticaja i milosti, omogućiti da se bave kriminalnim aktivnostima; podsticaćemo ih da raspiruju versku i nacionalnu mržnju tako što će predlagati zakone o oduzimanju imovine crkvama, kako bismo izazvali negodovanje i sukob sa susednim državama. đ) U skladu sa odredbama paragrafa d, podsticaćemo i finansijski podržavati osnivanje medija, koji će pod plaštom slobodnog, nezavisnog, istraživačkog i objektivnog novinarstva, biti zaduženi da sprovode kampanje satanizacije lidera i partija u državama koje vode samostalnu politiku u korist svojih građana. U svom radu mediji će imati podršku jednog broja političara, iz struktura vlasti i opozicije u zemlji i regionu, kriminalnih krugova, kompromitovanih pojedinaca i struktura iz bezbednosnih službi, policije, sudstva i tužilaštva. e) Stvorićemo posebnu kastu političkih analitičara, čiji će zadatak biti da se predstavljaju kao objektivni tumači stvarnosti, kako bi mogli da se infiltiriraju u medije države kandidata koja želi da vodi samostalnu politiku, da tamo zadobiju naklonost i poverenje među političkim elitima i urednicima medija, kako bi u pogodnom političkom trenutku mogli da iznesu optužbe protiv rukovodstva države koje se odupire našim naredbama, i našim nalozima, usmerenim na slamanje njene ekonomske, energetske i političke samostalnosti. ž) U cilju sprovođenja naših interesa i nagrizanja suvereniteta država kandidata za članstvo, stvorićemo mrežu nevladinih organizacija, kojima ćemo obezbeđivati kredibilitet preko, samo u tu svrhu ustanovljenih nagrada. Kada NVO, na taj način, postanu referentne i uticajne koristićemo ih kao snažne instrumente pritiska, u cilju slabljenja snažnih političkih lidera koji vode samostalnu politiku i imaju veliku podršku građana. z) U cilju primoravanja države kandidata koja vodi sopstvenu i samostalnu politiku, i ekonomski sarađuje sa trećim zemljama, koje nisu članice Unije, da se podrede našim interesima, formiraćemo hobotnicu uticaja koju će činiti nevladine organizacije, mediji iz paragrafa đ, analitičari, na razne načine tajno kompromitovani policajci, podmićeni urednici i novinari, potkupljeni i indoktrinisani političari i kriminalci. Njihov zadatak biće tiho i postepeno razaranje država kandidata za članstvo, tako što će sinhronizovano dejstvovati protiv šefa te države i ključnih državnih institucija iznošenjem lažnih optužbi i kreiranjem afera za mito i korupciju, veze s kriminalim miljeom i nedemokratske principe vladanja, što uključuje plasiranje optužbi za nepoštovanje ljudskih prava, gušenje medijskih sloboda i slobode govora.
Prelazne i završne odredbe
Ugovor polazi od načela da Unija počiva na snazi zajedništva i poštovanju individualnih sloboda, kako pojedinca, tako i naroda i država u celini, ali na takav način da to pravo ne važi za zemlje pridružene članove i države kandidate.
Piše: Milorad Bojović
(Autor je stručnjak za odnose s javnošću)