Do kraja godine u gradu još 2.000 parking mesta
Stalni porast broja stanovnika u Novom Sadu, pa samim tim i vozača, doveo je do toga da je naći mesto za parkiranje postalo “nemoguća misija” u gotovo svim kvartovima.
Iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije podsećaju da se kontinuirano ulaže u izgradnju novih parkinga, te da je od 2012. do 2021. godine izgrađeno 8.512 novih parking mesta, a do kraja ove godine grad će biti „bogatiji“ za više od 2.000 mesta u odnosu na prethodnu.
“Aspekt koji se ne sme zapostaviti prilikom planiranja i realizacije izgradnje infrastrukture jeste postojanje zadovoljavajućeg broja parking mesta jer to utiče na nesmetano funkcionisanje saobraćaja, ali i samog grada. Sve veće potrebe stanovnika i povećanje broja putničkih automobila nalažu trajno rešavanje tog problema”, navedeno je na sajtu Uprave za građevinsko zemljište i investicije.
Nadležni objašnjavaju da je Grad, prateći pozitivnu praksu razvijenih zemalja, doneo stratešku odluku o zaključivanju ugovora o koncesiji za izgradnju četiri javne garaže: tri podzemne (u Ulici Modene, kod Banovine i na Trgu republike), kao i nadzemne na uglu Uspenske i Šafarikove ulice. Javne garaže predstavljaju optimalno rešenje za parkiranje, odnosno problem mirujućeg saobraćaja, kada za to nije moguće obezbediti dovoljno građevinskog zemljišta, pogotovo u najopterećenijim delovima grada poput centra i područja s velikom gustinom stanovanja.
U podzemnoj garaži u Ulici Modene, koja će, kako je najavljeno, biti otvorena za dve godine, na tri etaže biće 267 parkinga - 245 standardnih, 14 za osobe sa invaliditetom i osam za električna vozila. Rok za završetak podzemnog objekta kod Banovine je 17. septembar 2023. godine i tu je na dva podzemna nivoa predviđeno 167 mesta, od čega 150 standardnih, devet za osobe sa invaliditetom, kao i osam za električna vozila.
Podsećanja radi, ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje četiri garaže zaključen je 2020. godine s firmama “Best in parking holding” AG iz Beča i “Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem “Javne garaže”, u kom je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje, s tim da nakon tog perioda objekte preuzima Grad. Novi Sad obezbeđuje građevinsko zemljište i angažuje stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će Gradu dostavljati plan poslovanja.
Te dve garaže će, kako se očekuje, delimično rešiti problem s nedostatkom parkirališta na području centra grada.
“Osim novih javnih garaža, Uprava za građevinsko zemljište i investicije realizuje i brojne projekte u cilju poboljšanja pitanja parkiranja. U sklopu novog stambenog kompleksa za pripadnike snaga bezbednosti u Jugovićevu ove godine je izgrađeno dodatnih 1.133 parking mesta, ali i u veoma opterećenom delu Detelinare, gde je u Ulici Veselina Masleše uređeno 194 parking mesta. U Ulici Aranj Janoša, u sklopu radova, koji su obuhvatili i delove Bulevara Evrope i Ulice Cara Dušana, izgrađeno je 74 parking mesta”, navedeno je na sajtu Gradske uprave.
Završeno je i infrastrukturno uređenje stambenog bloka za izbegla lica u Futogu, gde je obezbeđeno 139 novih parkinga, a u okviru izgradnje saobraćajnih površina i prateće infrastrukture na uglu Sentandrejskog puta i Partizanske ulice biće izgrađeno 115 mesta.
Takođe, nadležni navode da, pored gradnje novih, nisu zapostavljena ni stara parkirališta, te da su renovirani parking prostori uz Turgenjevu ulicu, na Bulevaru kralja Petra Prvog 25-41, kao i u Ulici Kosančić Ivana, a sređen je i parking od žute opeke kod Železničke stanice, na Bulevaru Jaše Tomića.
J. Vukašinović
Foto: UGZI