FRANCUSKI ČASOPIS „GO&MIJO” Srbija na mapi gastronomskog vodiča
U beogradskoj „Kraun plazi“ predstavljeno je srpsko izdanje vrhunskog gastronomskog časopisa „Go&Mijo“.
Kako je istaknuto, nalepnice sa zaštitnim znakom ovog magazina – kulinarskom kapom, pouzdan su vodič za naše i strane turiste u odluci kojem će restoranu, kafeteriji, vinariji ili poslastičarnici pokloniti poverenje. A ono, bar kad je Srbija u pitanju, sve više raste na svetskoj sceni.
„Go&Mijo“ gastronomski vodič nastao je u Francuskoj davne 1962, i poput Mišlenovih zvezdica, odličan je gastronomski putokaz za turiste koji gostuju u jednoj od 25 zemalja sveta. Njima se od utorka pridružila i Srbija. Sastoji se iz više celina, predstavljaju se najbolji restorani, a kvalitet se ocenjuje kapama. Deo vodiča posvećen je bistroima, barovima, poslastičarnicama, picerijama, ćevabyinicama, a posebnu pažnju zaslužuju vinari i zanatske pivare. Tu je i pregled seoskih gazdinstava i salaša i njihova turistička ponuda, kao i najbolji autohtoni proizvodi Srbije.
Objavljivanjem jednog ovakvog renomiranog gastronomskog vodiča napravili smo korak dalje u turističkoj promociji naše zemlje – rekla je Marija Labović, predsednica Turističke zajednice Srbije koja je partner na ovom projektu. – Jedan od ključnih pet razloga zbog kojeg turisti dolaze u Srbiju jeste gastronomija. Ona je sastavni deo svih naših turističkih proizvoda i zauzima sve značajnije mesto u turističkoj ponudi – istakla je Labović. - Ono što oni objave i ocene je važno zato što poštuju međunardone standarde, iste za čitav svet. Tako da na taj način mi praktično potvrđujemo kvalitet naše gastronomske ponude. I ono što je isto veoma važno, dobijamo vodič gde na jednom mestu imamo kompletnu ponudu čitave Srbije.
-Poštujem sav trud ljudi koji su nam pokazali šta umeju i mogu – rekla je Mira Šemić, direktorka „Go&Mijo“ Slovenija i Srbija, vinski ekspert i najzaslužnija za to što je ovaj prestižni kulinarski vodič pronašao put do Srbije. – Kada stranac uđe u restoran koji nosi jednu, dve ili tri kape, tačno zna kakav nivo kulinarike može da očekuje. Mi ne ocenjujemo samo tanjire, već celokupni utisak: od osmeha preko muzike do prezentacije jela. Srpska kulinarika je fenomenalna jer se prožimaju Istok i Zapad. Vi imate toliko različitih ukusa, toliko neobičnih i novih ukusa. Mislim da je za svakog turistu koji dođe iz sveta ovo jezemlja Nedođija, nema šta ovde nema.
Za razliku od nekih drugih vodiča, koji ocenjuju samo restorane,“Go&Mijo“ zalazi u sve pore jedne zemlje, obilazeći seoska domaćinstva, salaše, vinarije, destilerije, poslastičarnice, pečenjare. Obiman vodič na skoro 400 strana podrobno na srpskom i engleskom objašnjava utiske i ocene svakog gastronomskog kutka naše zemlje. Aplikaciju “Go&Mijoa” skinulo je nekoliko miliona korisnika, a naši turistički poslenici nadaju se da će ulazak u svetsku gastronomsku elitu Srbiji doneti brojne koristi. Na ovom projektu učestvovala je Turistička zajednica Srbije, kao i Ministarstvo za turizam, trgovinu i telekomunikacije.
- Čestitam dobitnicima i učesnicima jer su prethodne dve godine bile izuzetno teške za sve predstavnike turističkog sektora, posebno za ugostitelje – istakla je Tatjana Matić, ministarka turizma, trgovine i telekomunikacije Vlade Srbije. – Ugostiteljima i turističkim poslenicima treba čestitati na izdržljivosti i upornosti jer je bilo izuzetno teško održati svoj posao u vreme pandemije- istakla je ministarka Matić, poručivši vlasnicima restorana, kuvarima i šefovima, somelijerima i ljubiteljima gastronomije, da nastave dobar i plemenit rad na promociji Srbije u svetu.
Dva restoraa koja su ponela tri kape su beogradski „Salon 1905“ i „Langust“. Najviše priznanje „Go&Mijoa“ je ocena pet kapa, te je pred našim gastronomima dobro parče puta.
I. Radoičić