Zrenjaninski Šinvoz remontuje dve mašine za održavanje koloseka
ZRENJANIN: U pogonima zrenjaninske fabrike „Šinvoz“ u toku je remont dve mašine za redovno održavanje geometrije koloseka, za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije“.
Na prvoj mašini je do sada obavljeno oko 80 odsto planiranih radova i ona bi već sredinom juna mogla da se nađe na srpskim prugama. Remont druge mašine trebalo bi da bude završen u julu. Reč je o proizvodima austrijske kompanije „Plasser & Theurer”, jednog od najvećih proizvođača mašina za održavanje i polaganje pruga u svetu. Ova austrijska kompanija dve mašine za održavanje pruga remontuje za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije“ bez naknade, kao donaciju.
„Plasser & Theurer“ je u zrenjaninskom „Šinvozu“ otvorio ovlašćeni regionalni servisni centar, pa je ova donacija rezultat promocije novih usluga koje austrijska kompanija nudi u regionu, ali i dugogodišnje uspešne saradnje sa srpskim železnicama. Remont ove dve mašine finansira se iz donacije vredne 1,8 miliona evra. Ugovor o donaciji potpisali su „Infrastruktura železnice Srbije“ i „Plasser & Theurer“. Dve mašine, ključne za redovno održavanje geometrije koloseka, proizvedene su 2003. i 2004. godine. Jedna je pre remonta obavila 18.000, a druga nešto više od 12.000 radnih sati na terenu, saopštila je „Infrastruktura železnice Srbije“.
Nakon remonta one će prioritetno biti angažovane na održavanju magistralnih srpskih pruga. Tehničko-tehnološki će biti osposobljene i za radove na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad. Remont mašina se odvija u dve faze. Prva faza remonta obe mašine, između ostalog, obuhvata opravku osovinskih slogova, opravku obrtnih postolja, zamenu podbijačkih agregata, opravku kočionih uređaja, zamenu oštećenih stakala, zamenu dizel motora, farbanje, kalibrisanje, servis klima uređaja i ugradnju uređaja budnosti.
Druga faza remonta je planirana za novembar, kada će se obnoviti enterijer mašina i ugraditi led svetla.
„Infrastruktura železnice Srbije“ na ovaj način obezbediće da u prelaznom periodu održavanje geometrije koloseka na srpskim prugama bude kvalitetno, dok se ne realizuje nabavka nove, moderne mehanizacije za održavanje pruga, koja je neophodna što pre zbog starosti i tehničkih mogućnosti raspoloživih mašina, navode u ovom javnom preduzeću.
Ž. Balaban