Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Obnova brane na Tisi ili gradnja nove prevodnice

26.01.2022. 10:42 10:43
Piše:
Foto: Ž. Balaban

NOVI BEČEJ: Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine oglasio je do 4. februara rani javni uvid u materijal za izradu Prostornog plana područja posebne namene brane na Tisi.

Cilj izrade prostornog plana, kojim bi bile obuhvaćene katastarske opštine Bečej i Novi Bečej, ukupne površine 52.309 hektara, jeste da rekonstrukcijom i dogradnjom sadašnje ili izgradnjom nove brodske prevodnice bude poboljšana postojeća brana na Tisi. Tisa ima status međudržavnog plovnog puta, na osnovu ugovora sa Mađarskom. Na vodnom, odnosno plovnom putu Tise nalazi se ukupno pet mostova na kojima su obeleženi plovidbeni otvori, brana - prevodnica kod Novog Bečeja, kao i četiri skelska prelaza, koji služe kao alternativa i za prevoz manjeg broja putnika i vozila.

Brana na Tisi kod Novog Bečeja smatra se najvećim i najznačajnijim objektom na hidrosistemu DTD, u okviru kojeg je i nastala. Izgrađena je za ciljem da izdigne i održi nivo vode u Tisi koji omogućava gravitaciono upuštanje do 120 kubnih metara vode u osnovnu kanalsku mrežu hidro-sistema DTD u Banatu, za navodnjavanje oko 300.000 hektara, kao i za mnoge druge potrebe.

Tisa je pregrađena na oko dva i po kilometra nizvodno od Novog Bečeja. Ukupna dužina brane, između nasipa, iznosi 520 metara. U sklopu nje je i brodska prevodnica, kao i drumski most preko brane širok deset metara, koji predstavlja saobraćajnu vezu između Banata i Bačke.

„Prostornim planom će se obezbediti zakonom propisani uslovi za izvođenje radova koji će imati za cilj unapređenje uslova za prevođenje brodova. To podrazumeva istovremeno prevođenje više od jednog plovila u okviru brane na Tisi. Trenutne dimenzije prevodnice omogućavaju da se istovremeno prevodi samo jedno plovilo maksimalne dužine 85 i širine 12 metara. To prouzrokuje ogromne gubitke vremena i novca za brodare“, navodi se u dokumentu koji se nalazi na ranom javnom uvidu.

Rekonstrukcijom prevodnice je predviđeno da ona bude produžena na 190 metara i proširena na 24 metra. Druga opcija je izgradnja nove prevodnice tih dimenzija na drugoj strani brane.

„Prostorni plan će sadržati detaljnu razradu za planirane namene, odnosno stvoriće se planski osnov u smislu njegovog direktnog sprovođenja. Prostorni plan će se sprovoditi u lokacijskim uslovima u skladu sa zakonom“, navodi se u materijalu.

Ž. Balaban

Piše:
Pošaljite komentar