Vučić obišao radove na metrou: Ovo su naši rezultati
BEOGRAD: Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju i poručio da se na tom mestu dešava istorija.
"Ovde se dešava istorija. Oni koji pokušavaju da zaustave Srbiju u tome neće uspeti. Od 1968. godine obećavaju nam metro. Koliko god da su bili na vlasti, nikada nisu ništa uradili", poručio je Vučić okupljenim građanima.
Primetio je da nekima smeta što će metro da povezuje Železnik i Mirijevo, a ne, kako je rekao, najbogatije.
"A, ja sam ponosan, jer će dodatno da približi Obrenovac, Barajevo, Železnik, Banovo Brdo do zvezdarskog Mirijeva. Naše je samo da radimo. To što se sekirate zbog nečije bahatosti, banditizma, samo mi da budemo uzdržani, na kraju će ljudi mogu da cene", rekao je Vučić.
Nečiji rad i rezultati nikada ne mogu da se izbrišu, naglasio je Vučić.
"Naši rezultati su stotine kilometara puteva, pruga, novi muzeji, a njihovi su samo puni džepovi, koje danas pune time što ih neko plaća da se bore protiv nas", rekao je Vučić.
Brže će se voziti metroom nego automobilom po Beogradu
Vučić je izjavio, tokom obilaska radova na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju, da će se kada bude napravljene prve dve linije mnogo brže stizati metroom sa jednog kraja Beograda na drugi nego automobilom.
Nema automobila koji će moći i u ponoć da stigne brže od metroa od Žarkova do Mirijeva u Špicu, rekao je Vučić, nakon što je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao da će ujutru metroom moći da se stigne i za manje od 25 minuta od Žarkova do Mirijeva kada bude urađena prva linija metroa.
Vučić je dodao da će razvoj šinskog sistema u Beogradu smanjiti saobraćajne gužve u gradu.
Ministar finansija Siniša Mali je rekao da je gradnja metroa ogroman razvojni projekat koji će podići celo Makiško polje.
Zato je pozvao sve da pokažu veru i istrajnost, da ne prepuste Srbiju onima koji bi da je uruše.
"Rekli su da ne smem da dođem ovde gde počinje izgradnja metroa... A, rekao sam da ću doći i svake nedelje ću da obilazim radove ovde, da vide da naše neimare, građevinare ne mogu da zaustave. Pristojna Srbija to nikada neće da dozvoli", poručio je predsednik Srbije.
Podsetio je da se o metrou govori tačno 53 godine, a taj se san tek sada ostvaruje.
"Svi političari su lagali i varali narod. Posle 53 godine počinjemo da gradimo i vi znate da će da bude zavrsen za šest godina, jer ono što mi obećamo to i ispunimo. Za nas je ono što smo rekli, zavet pred građanima", poručio je Vučić.
Obilasku radova sa predsednikom prisustvuju ministar finansija Siniša Mali, ministar grđevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, predsednici gradskih opština.
Ministar Mali je predstavio šinski sistem koji se razvija u Beogradu, navodeći da je planirano 30 km novog BG voza i 40 km šinskog sistema, kojim se rešavaju gužve, ali i čuva životna sredina.
"Povezali smo svaki deo Beograda, ceo šinski sistem je budućnost Beograda", rekao je Mali dodajući da će građani šinskim sistemom brže, efikasnije i jeftinije da se prevezu sa jednog na drugo mesto.
Na Makiškom polju 22. novembra počeli su radovi na nasipanju i pripremi terena na prostoru gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, čime je ujedno ozvaničen početak radova na izgradnji beogradskog metroa – velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama.
Izgradnja beogradskog metroa je odraz brzog razvoja ekonomije Srbije, izjavila je danas ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.
Ona je to rekla na Makiškom polju, gde je sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem obišla radove na izgradnji infrastrukture i nasipanja platoa za depo budućeg metroa.
Ambasadorka Kine je navela da u toj zemlji sada više od 40 gradova ima metro, ukupne dužine 6.000 kilometara.
Dodala je da su tokom izgradnje metroa kineske kompanije, poput kompanije "Pauer Čajna", stekle najmodernije, najnaprednije tehnologije i pokazale svoje iskustvo.
"Uverena sam da će uz naše zajedničke napore beogradski metro sigurno biti kvalitetno izgrađen i dati dorinos razvoju Beograda i Srbije", rekla je ambasadorka Kine i izrazila zadovoljstvo što je počela izgradnja beogradskog metroa.
Kako je tada rečeno, depo metroa je namenjen za smeštaj i održavanje celokupne vozne flote linije 1 Beogradskog metroa, a radovi se izvode na površini od 72 hektara na području između Obrenovačkog puta, odnosno Savske magistrale, ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara.
Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.
Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.
Osim izgradnje beogradskog metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza tako da će Beograd 2030. godine imati ukupno 42 kilometra novog metroa, zatim 223 kilometra sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno vozova na gradskoj i prigradskoj železnici i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
Time će biti omogućeno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsistem u javnom prevozu u Beogradu.
Beogradski metro je prvi put obećan 1970. godine, kada je gradonačelnik bio Branko Pešić, a prva studija o metrou u Beogradu urađena je pre skoro 53 godine.