Pandemija ubrzala inovacije na polju tržišta rada
BEOGRAD: Pandemija je umnogome ubrzala inovativne procese na polju tržišta rada i doprinela da menadzment izmeni i prilagodi svoje strateško poslovanje novim uslovima, ocenjeno je na današnjoj konferenciji o uticaju pandemije na poslovanje i promenama nastalim na tržištu rada.
Panel "Novi strateški trendovi" održan je u okviru završne konferencije edukativnog programa za menadzere i preduzetnike "Akademija", koji je Asocijacija menadžera Srbije pokrenula u aprilu mesecu.
Na panelu održanom u beogradskom hotelu "Metropol" izložene su inovacije sprovedene u oblasti menadžmenta, kao i problemi i novine koje je pretrpelo tržište rada u Srbiji tokom pandemije, kako bi se utvrdili novi strateški trendovi neophodni za dalji napredak ovog sektora.
Govoreći o novim trendovima na tržištu rada, predsednik Srpske asocijacije menadžera Dragoljub Damljanović rekao je Tanjugu da je tržište rada pretrpelo velike izmene od prošle godine i istakao da je pandemija uticala na to da ljudi sada češće menjaju poslove nego što su to činili ranije.
Takođe je istakao i ljudi imaju više mogućnosti da se oprobaju u različtim branšama i onlajn poslovanju, kombinujući rad od kuće i kancelarije.
Objasnio je da je i menadžerski sektor pretrpeo velike promene i da je situacija drastično drugačija nego što je bila u periodu od pre do deset godina.
"Piramidalna organizacija i upravljanje sa pozicije menadžera i rukovodioca, samo po sebi, nema više smisla, jer menadžeri pored poznavanja svog biznisa, moraju da budu upoznati sa sociološkim momentima zaposlenih i grupe", kazao je Damljanović.
Menadžeri u novim okolnostima, tvrdi predsednik asocijacije, moraju da ovladaju sociološkim veštinama, kako bi upravljali na dobar i efikasan način svojim timovima.
On je rekao da se ovaj trend posebno pokazao važnim u sistemu rada na daljinu, gde rukovodilac mora da oseti kada tim usporava ili ima probleme, kao i da ima razumevanja za izazove sa kojima su zaposleni suočavaju u novim okolnostima.
Naveo je da inovativno što mnoge firme napuštaju piramidalnu organizaciju i prelaze na "matriks" sistem, gde postoji organizacija pojedinačnim po projektima i gde u jednom trenutku ima više šefova po različitim osnovama.
"Menadžeri moraju da budu lideri i da ih ljudi slede. Moraju im predstaviti ideju i viziju i ostvare strategiju za ostvarenje iste u posebnim okolnostima", kazao je on i istakao da je motivacija zaposlenih neophodna kao bi rezultati bili vidljivi.
Kada je u pitanju ulaganje u novi stručni kadar, Damljanović kaže da je tokom prošle godine tržište rada pretrpelo fazu prilagođavanja i usvajanja sistema rada na daljnu i dodaje da je sada potrebno da se svakom zaposlenom obezbedi tehničko i lično usavršavanje, tako da ulaganja u novi stručni kadar trenutno nema.
Predsednik IO Generali osiguranja Dragan Filipović rekao je za Tanjug da se tržište rada promenilo na globalnom nivou i da je primećen trend zapošljavanja IT stručnjaka, ne samo u toj struci, već i u oblastima koje se tiču inovacija i razvoja.
On je dodao da je primećeno i da ljudi napuštaju poslove u razvijenim kompanijama samo zato što ne mogu da podnesu da ne idu u kancelarije i ne mogu da se prilagode novom sistemu rada od kuće.
Naveo je da je prodaja pretrpela najviše promena na polju poslovanja tokom pandemije, ali da je elektronska trgovina zato doživela ekspanziju.
Zaključio je da je pandemija ubrzala inovativne procse na tržištu rada i u strategijama menadžmenta.
Edukativni program "Akademija" prvi put je održan u Srbiji ove godine, a nakon dodeljeno je 26 diploma menadžerima, polaznicima ovog projekta.