Momirović: Obilaznica oko Čačka do kraja godine
ČAČAK Radovi na obilaznici oko Čačka, od petlje autoputa u Preljini do Pakovraća, teku predviđenom dinamikom, rekao je danas Tanjugu ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Prvi asfalt na deonici auto-puta od Preljine do Požege postavljen je u Prijevoru, u dužini od 420 metara, probijen je tunel u Trbušanima, a na mostu šest angažovan je maksimalan broj radnika kako bi prvi deo saobraćajnice bio završen do kraja godine.
"Osam meseci, bez dana pauze, na ovoj deonici angažovano je od 500 do 1.00 radnika. Svakog dana kamioni prođu ovuda po hiljadu puta i sada se već vidi kako će zapravo to izgledati. Ova deonica je najkomplikovanija zbog brojnih mostova, nadvožnjaka i najdužih tunela u zemlji", rekao je Momirović prilikom obilaska prvog dela deonice autoputa Miloš Veliki od Preljine do Požege.
On je dodao da će prvih 11 kilometara od preljinske petlje do Pakovraća biti od najvećeg značaja za rasterećenje saobraćajnice oko Čačka.
"Sve smo bliži tome da omogućimo ljudima iz Čačka da lakše dišu i konfornije koriste svoje puteve. Ovde svakog dana dajemo maksimum, kako bi smo ispunili cilj i obilaznicu oko Čačka završili do nove godine. Sledećeg meseca bi trebalo da budu gotovi grubi radovi, a zatim ide asfaltiranje", kazao je ministar.
Puteve je sa ministrom Momirovićem obišao i izvršni direktor Sektora za strategiju, projektovanje i razvoj u ,,Putevima Srbije", koji se složio da je ovih 11 kilometara od Preljine do Pakovraća najznačajniji deo autoputa do Požege, jer se njime obilazi Čačak.
"Na saobraćajnici oko Čačka dnevno prođe oko 20.000 vozila, a ona nije projektovana za toliki protok saobraćaja. Ona će završetkom radova na ovom delu biti konačno rasterećena. Tunel u Trbušanima je probijen i završen 80 posto. Milion i 400.000 kubika nasipa smo postavili, koji su završeni takođe 80 posto. Tuneli Laz i Munjino brdo gotovi su 40 i 50 posto", izjavio je Poledica za Tanjug.
Deonica autoputa Miloš Veliki Preljina-Požega duga je 30,9 kilometara, i plan je da bude završen u prvoj polovini naredne godine, dok bi deonica do Pakovraća trebalo da bude puštena za saobraćaj do kraja ove godine.
Asfaltiranje probne deonice u dužini od 500 metara prvi je signal da se približavamo kraju radova na deonici od Preljine do Pakovraća, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović tokom obilaska radova na deonici od Preljine do Pakovraća, u sklopu auto-puta „Miloš Veliki“.
“Zaista sam uzbuđen i srećan, ovo je Srbija kakvu želimo da vidimo. Poslednjih meseci svaki dan ovde radi preko 1.000 radnika. Ovo je 500 metara deonice probnog asfalta da vidimo kako će budući put izgledati. Građani Čačka će konačno odahnuti, jer sav tranzitni saobraćaj ka Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori neće ići kroz centar Čačka. Mi smo sve bliži tome da omogućimo ljudima da lakše dišu i da lludi koji gravitiraju ka centru Čačka komfornije koriste saobraćajnice u samom gradu“, rekao je Momirović.
Ministar Momirović zajedno je sa predstavnicima kineske kompanije CCCC (China Communications Construction Company), koja je izvođač radova i sa predstavnicima JP „Puteva Srbije“, obišao trasu auto-puta od petlje Preljina, preko petlje Pakovraće, do ulaza u tunel Laz, koja je dugačka 14 kilometara.
U okviru ove trase i kilometraže je i tunel Trbušani.
Ministar Momirović istakao je da više nema prostora za kompromise i kalkulacije, i da su rezultati koji se postižu na izgradnji deonice od Preljine do Pakovraća, bez obzira na obim posla na teritoriji cele Srbije, više nego zadovoljavajući.
On se nada da će u narednim mesecima svi radnici i mehanizacija koja radi na ovom potezu biti prebačeni na drugu deonicu, a da će ova biti puštena u saobraćaj.
Radovi na deonici od Preljine do Pakovraća odlično napreduju, a to pokazuje i podatak da se na trasi budućeg auto-puta u sklopu Poteza III trenutno izvode radovi na svim mostovskim konstrukcijama, probijena je skoro cela trasa, a počelo je i asfaltiranje probne deonice, saopšteno jer iz Ministarstva.
U završnoj fazi su i radovi u tunelu Trbušani, koji se takođe nalazi na Potezu III i dužine je 278 metara.
Dužina deonice od Preljine do Požege iznosi 30,9 kilometara i izuzetno je kompleksna jer skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli. Deonica Preljina - Požega predstavlja deo autoputa E-763, odnosno deo auto-puta Beograd - Južni Jadran kojim se ostvaruje veza između Srbije i Crne Gore, odnosno Beograda i Južnog Jadrana.
Deonica Preljina - Požega ključna je za povezivanje regiona i za jačanje turističkih i privrednih kapaciteta, navedeno je u saopštenju.