Apatin: Odobreni pratioci za 37 mališana
APATIN: Na osnovu informacija na društvenim mrežama da je većem broju dece sa smetnjama u razvoju u Apatinu ukinuta usluga ličnog pratioca i tako uskraćeno pravo na obrazovanje, ombudsman je pokrenuo postupak kontrole pravilnosti i zakonitosti rada ove lokalne samouprave, saopšteno je iz kancelarije Zaštitnika građana.
On je zatražio da ga opštinska uprava Apatina obavesti o svim okolnostima vezanim za navode na društvenim mrežama, kao i o tome šta će preduzeti u ovom slučaju. Opština je dužna da tražene podatke i dokumentaciju dostavi u roku od 15 dana, navodi se u saopštenju.
Iz Centra za socijalni rad opštine Apatin su nam rekli da je sprovedena procedura da deca kojoj je to potrebno imaju ličnog pratioca, a da su prijave i dalje u toku.
- Informacija plasirana u javnosti nije tačna, jer je Opština Apatin raspisala javnu nabavku, koja je završena i uspešno okončana. Sva deca su dobila rešenja Centra za socijalni rad koja imaju pravo na tu uslugu i nijedno dete nije ostalo bez ličnog pratioca i to će se utvrditi i u kontroli koju će sprovesti ombudsman - kažu u Centru i dodaju da se na sajtu Opštine može lako proveriti i kad je raspisana javna nabavka za uslugu ličnog pratioca, kada završena i zaključena sa kojim izvršiocem i koliko pratilaca.
Još uvek se podnose zahtevi za uslugu ličnog pratioca, ali do sada za 37-oro dece sa posebnim potrebama odobren je zahtev da dobiju ličnog pratioca.
- Na osnovu preporuke državne revizije, Opština Apatin je sprovela javnu nabavku za izbor licenciranog ponuđača koji će da vrši uslugu ličnog pratioca. Za potrebe ove vrste usluge, Opština Apatin je opredelila sredstva u iznosu od 18 miliona dinara, što je za 50 odsto više sredstava koja su prošle godine izdvojena za dodatnu podršku deci – pojasnio je načelnik Opštinske uprave Mane Škorić.
Direktorka Centra za socijalni rad Nikolina Sučević podsetila je da su roditelji koji su smatrali da njihovoj deci treba lični pratilac došli u Centar i podneli zahtev za ostvarivanje prava na tu uslugu.
- Sva deca koja ispunjavaju zakonske uslove su dobila pozitivna rešenja u roku od 48 sati od momenta podnošenja zahteva, iako je zakonski rok za izdavanje tog rešenja 30 dana. Ta rešenja, zajedno sa uputima i odgovarajućim stručnim procenama su prosleđena pružaocu usluge koji je prema tome imao obavezu da sačini individualni plan usluge i da detetu odredi ličnog pratioca - rekla je Nikolina Sučević
Nekolicina roditelja je obavestila Centar za socijalni rad da postoji problem u pružanju usluge, Centar je alarmirao druge stručne službe i nakon konsultacija se našlo rešenje, tako što će se radno vreme ličnih pratioca rasporediti u skladu sa individualnim planom usluge, odnosno potrebama dece.
Sučević napominje da je u interesu opštine i drugih institucija pre svega dobrobit svakog deteta, te je imperativ da se iznađe odgovarajuće rešenje.
-Pružaocu usluge je pružena dodatna podrška u cilju prevazilaženja svih nastalih teškoća, tako da će sva deca imati ličnog pratioca prema stepenu potrebe- ističe direktorka Centra za socijalni rad Apatin Nikolina Sučević.
M. Stakić
Projekat „Nepristrasno kroz Apatin” realizuje DVP Digital, a sufinansira Opština Apatin. Stavovi u podržanom medijskom projektu ne izražavaju nužno stavove organa koji je dodelio sredstva.