Lokalnom ombudsmanu lane se obratilo 670 građana
Tokom prošle godine, lokalnom ombudsmanu se obratilo 670 građana, podnošenjem pritužbi, telefonskim pozivom ili ličnim dolaskom na razgovor, navodi se u Izveštaju za 2020. godinu, koji je lokalni ombudsman predao Skupštini Grada Novog Sada.
Problemi na koje su Novosađani ukazivali su razni – od ćutanja administracije, buke, mobinga, diskriminacije, preko problema sa nelegalnom izgradnjom, kvalitetom grejanja i snimanja zaposlenih video nadzorom, sve do rada ulične rasvete, problema sa podstanarima, neorezivanja drveća, viđanja unuka i nepostojanja utičnica za struju na Najlon pijaci.
Lokalni ombudsman je tokom 2020. godine postupao u 245 predmeta, od kojih su dva preneta iz 2018. godine, a 41 predmet iz 2019. godine. Tokom 2020. godine formirana su 202 predmeta po pritužbama građana, a na kraju prošle godine postupak nije završen u 34 predmeta.
Građani su se lokalnom ombudsmanu najviše obraćali u maju, kada je ukinuto vanredno stanje, dok je najmanje pritužbi bilo u decembru, kada je registrovan najveći broj obolelih građana od virusa korone na dnevnom nivou u Novom Sadu tokom 2020. godine, navodi se u izveštaju. Najveći broj ličnih obraćanja bio je u julu, a putem telefona u martu, kada je uvedeno vanredno stanje. Najviše pritužbi podneseno je u junu i avgustu, a najmanje u januaru i novembru.
Kako se u Izveštaju navodi, postoji trend povećanja broja podnetih pritužbi, te je tokom prošle godine podneto 20 odsto više žalbi u odnosu na 2019. godinu. Broj pritužbi putem mejla naglo je skočio, dok je broj onih koje se podnose lično, što se, kako se navodi u izveštaju, pripisuje epidemiji virusa korone. S tim u vezi, lokalni ombudsman istakao je da je svest građana o obavezi poštovanja uvedenih mera bila na zavidnom nivou, te da je neznatno mali broj građana iskazao nepoštovanje za obavezu odgovornog ponašanja tokom vanrednog stanja.
Novosađani su se tokom prethodne godine žalili na rad službi Novog Sada, te je zabeležena 41 pritužba na Gradsku upravu za inspekcijske poslove, 27 na Centar za socijalni rad, 14 na JKP “Vodovod i kanalizacija”, 12 na PU “Radosno detinjstvo”, 10 na Gradsku upravu za urbanizam i građevinske poslove, osam na Gradsku poresku upravu, dok je podneto devet pritužbi na rad Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije. Nešto manje žalbi podneto je na rad JKP “Informatika”, gde su se građani žalili u sedam navrata, dok su u šest navrata sugrađani imali pritužbe na rad JKP “Čistoća”, JKP “Parking servis”, Gradsku upravu za imovinu i imovinsko-pravne poslove i Dom zdravlja “Novi Sad”. U pet navrata, građani su se žalili na rad JGSP “Novi Sad” i Gradsku upravu za opšte poslove, četiri puta na JKP “Lisje”, a u tri navrata na Gradsku upravu za saobraćaj i puteve, JKP “Gradsko zelenilo” i Gradsku upravu za socijalnu i dečiju zaštitu.
Po jedna pritužba podneta je na rad Gradske uprave za zaštitu životne sredine, JKP “Novosadska topalana”, Biro za pružanje pravne pomoći, Zavod za hitnu medicinsku pomoć “Novi Sad”, Gradske uprave za finansije i JKP “Tržnica”, dok su se građani u dva navrata žalili na rad JKP “Stan”.
Tokom vanrednog stanja, koje je trajalo od 15. marta do 6. maja prošle godine, lokalnom ombudsmanu obratio se 81 građanin. U izveštaju se navodi da su razlozi zbog kojih su se sugrađani obraćali u tom periodu mahom bili u vezi za novonastalom situacijom i problemima koji su iz nje proistekli, kao i da se u neznatnom procentu Lokalnom ombudsmanu obratilo više muškaraca nego žena.
Na sednici Skupštine, koja je održana 28. februara prošle godine, za lokalnog ombudsmana ponovo je izabrana Marina Popov Ivetić, dok je njena zamenica Stojanka Varajić.
D. Andulajević