Najduže evropsko krstarenje: Novi Sad na „Putovanju sedam reka”
NOVI SAD: Novi Sad i Beograd gradovi su u koje će putnici s najdužeg rečnog kružnog putovanja do sada, koje traje 47 dana i obuhvata više 5.000 kilometara rečnih puteva po Evropi, u organizaciji američke kompanije AmaWaterways, prilikom prolaska kroz Srbiju posetiti, kao i Golubačku tvrđavu, dok će ploveći Đerdapskom klisurom biti u prilici da sa broda uživaju u pogledu na Geopark Đerdap.
Za razliku od susedne Hrvatske gde će brod pristati u Vukovaru i Iloku, u Srbiji će putnici s tog eksluzivnog i skupog krstarenja posetiti tri destinacije.
Kako za “Dnevnik” kaže izvšna potpredsednica, suosnivač i suvlasnica kompanije AmaWaterways Kristin Karst, tokom 12. i 13. jula 2023. kada će putovanje za koje vlada veliko interesovanje biti realizovano, gosti će imati priliku da u Novom Sadu peške obiđu grad, dok oni koji žele malo više fizičkih aktivnosti mogu da ga upoznaju kroz biciklističku turu, ili da se prošetaju Fruškom gorom.
Tokom večeri, u planu je poseta Petrovaradinske tvrđave, a gostima se ostavlja mogućnost da i uveče uživaju u Novom Sadu. Narednog jutra brod pristaje u Beograd gde ostaje tokom celog dana. U ponudi je obilazak prestonice, pešačka tura do Beogradske tvrđave, degustacija rakije u destileriji Ljuburić, kao i biciklistička tura. Isplovljavanje je planirano u toku večeri, te gosti imaju mogućnost da maksimalno iskoriste vreme u Beogradu.
Lokalni vodiči gostima približavaju istoriju, kulturu, kulinarske specijaliteta kao i viziju budućnosti zemlje, kaže Kristin Karst.
Kako dodaje, nadaju se da će se pružanjem ovog impresivnog uvoda u zemlju mnogi njihovi gosti odlučiti da se vrate u Srbiju gde bi eventualno proveli više vremena.
Najduže krstarenje, po njenim rečima, počinje u Francuskoj, u Parizu, 1. juna 2023, a završava u rumunskom gradu Đurđu 17 jula. Prvi put je, kako kaže, više različitih itinerera i reka spojeno u jedno krstarenje i predstavlja zapravo “Putovanje sedam reka” kroz Evropu kao jedinstveno iskustvo koje povezuje 14 zemalja tokom 47 dana.
Većina gostiju na tom mesec i po dugom putovanju je sa teritorije SAD, Kanade i Ujedinjenog Kraljevstva, ali i iz Evrope, Azije, Latinske Amerike i Brazila.
Krstariće na četiri rečna broda u vlasništvu kompanije AmaWaterways koja su primila veliki broj nagrada i priznanja. Ukrcavaju se na Seni u Francuskoj na brod AmaLyra, koji prima 144 putnika. Po narednih šest reka ploviće na brodovima AmaKristina, AmaPrima i AmaVerde, čiji kapaciteti su nešto veći - za 160 putnika sa svim pogodnostima i uslugama za kompletan užitak.
Postoji izuzetno velika tražnja za međunarodnim putovanjima i veliki broj naših gostiju želi da provede duže vreme u Evropi kada konačno budu u prilici da slobodno putuju, ističe Kristin Karst.
Zahvaljujući intimnijoj prirodi i jedinstvenom iskustvu, rečna krstarenja su definitivno nešto što se nameće kao bezbedna opcija za ponovno istraživanje sveta. Iako će se putovanja promeniti zbog kovida-19, razlozi za putovanja ostaju ista, a to su povezivanje za prirodom, ljudima i različitim kulturama. Najbolji način za to su rečna putovanja. Naši brodovi su poput hotela na vodi, sa malim brojem gostiju, plove uz mesta, sela i gradove i pružaju mogućnost da se svet doživi na jedan lagan način. Tražnja je bila toliko velika i izuzetno izražena da u ovom trenutku radimo na „Putovanju sedam reka” i za proleće 2023. sa pomalo izmenjenim itinerereom, ali sa svakako uključenim posetama i Novom Sadu i Beogradu, poručuje naša sagovornica.
Pre nego što široj javnosti ponudi mogućnost rezervisanja putovanja od 15. marta, kompanija prebacuje uplate svojih gostiju koji se nalaze na prioritetnoj listi. U pitanju su redovni, lojalni putnici kompanije. S obzirom na to da je krstarenje planirano za jun 2023. očekuje se i lista čekanja za goste kojima još uvek ne može da se potvrdi kabina.
Zorica Milosavljević