Trideset gradova u Srbiji koristi softver novosadskog Parking servisa
U poslovanju JKP „Parking-servis”, Služba informacionih tehnologija igra možda najvažniju ulogu jer stručno, temeljno i kvalitetno kreira i brine o informatičkim rešenjima koja preduzeće koristi da bi olakšalo korišćenje usluga svojim korisnicima, ali i rad same firme.
Po rečima rukovodioca IT službe Ane Vulović, od osnivanja 2005. godine, „Parking-servis” je širio svoj asortiman internet usluga, a na samom početku je lansirao SMS naplatni sistem parking-usluga u gradu.
– Parkiranje telefonom je sada potpuno normalna stvar, ali 2006. godine, kada je uvedena ta usluga, bila je senzacija i velika novina – kaže Ana Vulović. – Imamo jedan softver koji se koristi u Novom Sadu, ali i u još 29 gradova u Srbiji. Svaki grad ima svoje neke želje, nešto bi da ubace ili izbace, i svi se razlikuju na neki način, a mi to sve korigujemo kroz naše sisteme. Jedinstveni softver se sastoji od baze podataka, dela za kontrolore, dela za reklamacije, pretplatne karte, PPK-a... To su glavni moduli, kojih ima desetak, i u okviru njih je „upakovano“ još po nekoliko programa. Kontrolori na ulici pomoću PDA uređaja s aplikacijom proveravaju naplatu, povezujući se s našom glavnom bazom.
Kako kaže, ostali sektori imaju veliku pomoć i podršku od IT odeljenja. Iz baza IT služba šalju se raznorazni izveštaji ka odeljenjima kojima su neophodni za obavljanje poslova.
– Pritisak stranaka je najveći na Službu za odnose s korisnicima i oni su do sada zvali telefonom ili dolazili lično na adresu, te su se stvarale velike gužve – kazala je naša sagovornica. – Tu je bila potrebna pomoć, stoga smo omogućili i komunikaciju putem imejla ili preko kontakt-forme na našem sajtu. Od prošle godine uveli smo mogućnost korisnicima da kupuju stanarske karte onlajn. Nekada su morali da dolaze po nalepnice i na potpisivanje ugovora, ali sada to više nije potrebno. Stranke takođe bez dolaska ili poziva mogu na našem sajtu proveriti da li je „pauk” odneo njihovo vozilo. Sve što korisnik treba da uradi je da ukuca broj tablice u mesto predviđeno za to i dobije jednostavan odgovor, te mogu da odahnu što je kod nas u depou, a ne da razmišljaju da li je ukraden. Trudimo se da nađemo jednostavno i najbrže rešenje, kako za naše građane, tako i za naše kolege u službi koja komunicira s njima.
Automatizovan „NS bajk sistem”
U okviru poslovnih domena IT službe „Parking-servisa”, omogućena je usluga „NS bajk sistem”, koji je automatizovan i uveden u informacioni svet tehnologije. Zahvaljujući aplikaciji za mobilni telefon, koja se može skinuti iz „Gugl” prodavnice, korisnici mogu u svakom trenutku da provere dostupnost mesta na svim pojedinačnim stanicama, kao i broj bicikala koji je trenutno dostupan. Cilj pokretanja „NS bajka” je bio motivacija ljudi da koriste bicikl u svakodnevnom životu i izaberu zdraviji način prevoza, koji je i ekološki prihvatljiviji. Evidentno je da su Novosađani shvatili poruku, te danas mnogo više ljudi vozi dvotočkaše na ulicama.
Po njenim rečima, takođe će ponovo biti pokrenuta i „Start-stop” aplikacija, koja je morala biti malo korigovana i dovedena u sklad s politikom poslovanja te firme. Ona funkcioniše tako što korisnik prilikom parkiranja pomoću uređaja pritisne „start”, a „stop” kada se isparkira, te se obračunavaju sati parkiranja na mesečnom nivou i šalju se fakturom na naplatu. Neki više vole tako da plaćaju parkiranje u gradu.
I. Bakmaz
Projekat „Novi Sad – IT centar, od obrazovanja do zaposlenja” sufinansirao je Grad Novi Sad, a stavovi izneti u podržanom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio novac.