Ljajić: Turističke agencije već ove nedelje dobijaju prve polise
BEOGRAD: Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić najavio je da će već ove sedmice prve turističke agencije dobiti polise osiguranje i tako steći uslove da obnove licence za rad.
Polise će važiti godinu dana, kazao je Ljajić novinarima u Turističkoj organizaciji Srbije.
Stvari oko licenci za rad turističkih agencija se odvijaju u dobrom pravcu, rekao je ministar.
Objašnjava da će postojati dva modela osiguranja, jedan su bankarske garancije, a drugi polise osiguranja.
Prema njegovim rečima, sada se radi sa bankama i u toku je izrada pravilnika koi bi trebalo da reguliše način funkcionisanja bankarske garancije.
Paralelno s tim, osiguravajuće kuće su većini agencija uputile dopise kojima traže informacije o njihovim bilansima poslovanja, kako bi mogle da krenu u proceduru osiguranja. I mi očekujemo da prve agencije već ove nedeluje dobiju prve polise koje će važiti godinu dana, naveo je Ljajić.
Inače, turističkim agencijama su licence za rad istekle 1. oktobra pošto osiguravaćuje kuće više nisu htele da im obnove poslie osiguranja pravdajući to prevelikim rizikom zbog kovida.
Polovinom decembra znaćemo kome idu Mišlen zvezdice
Ljajić kaže da će 14. decembra biti poznato koji će restorani u Srbiji dobiti Mišlenove zvezdice i koliko.
On je precizirao da će se tada znati rezultati inspekcija i kontrola koje sprovode Mišlenovi inspektori.
Mi ne znamo ko će dobiti, ali i da znamo ne bi smeli da kažemo. Očkuejmo dodatne anonimne inspekcije u tim restorsanima i može da dođe do promena u konačnom spisku nakon svih inspekcija koje se rade, kaže Ljajić.
On je na konferenciji za novinare rekao da primeri iz regiona, na primer Hrvatske, pokazuju da restoranima koji su dobili jednu Mišlenovu zvezdicu promet porastao za čak 25 odsto naredne godine.
Videćemo ko će dobiti i koliko Mišlenovih zvezdica u Srbiji, dodao je Ljajić.
Naveo je da je činjenica da će Srbija postati deo Mišlenovih destinacija važno za njeno pozicioniranje na mapi turističkih destinacija i sa stanovišta turističkog prometa jer, objašnjava, to mnogo znači za privlačenje visoko platežnih turista.