Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vučević i Mihajlovićeva o ulaganju u plovne puteve i budućem mostu

27.08.2020. 15:58 17:44
Piše:
Foto: Dnevnik, R.Hadžić

Obeležavanje plovnog puta navigacionim bovama na Dunavu kod Novog Sada bilo je povod da se juče na Keju javnosti obrate ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović i gradonačelnik Miloš Vučević.

Njih dvoje su istakli značaj Dunava kao značajnog resursa Novog Sada i Srbije, te ulaganja u njegov razvoj.

Potpredsednica Vlade je istakla da je njeno ministarstvo imalo odličnu saradnju s novosadskim vlastima te da se nada saradnji i na budućim projektima. 

 – Ulaganje u vodni saobraćaj Srbije 2012. godine bilo je 11 miliona evra – navela je tom prilikom Zorana Mihajlović. – Danas je to ulaganje blizu 400 miliona evra, a s koncesijama koje planiramo, biće pola milijarde. To govori o tome kako se razvijaju saobraćaj i infrastruktura zemlje. Nije bilo tako ranije, nije bilo ni toliko kilometara auto-puteva, ni toliko rekonstruisanih pruga, niti uopšte razgovora o brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte, a daleko da je bilo uopšte priče o ulaganju u bezbednost plovidbe, kao što mi radimo na Dunavu.

Ona je naglasila da je Srbija prva zemlja u Evropi koja je duž celog toka Dunava kroz državu uložila u obeležavanje plovnog puta radi bezbednosti plovidbe. Bove koje se sada postavljaju, naznačila je ministarka Mihajlović, vrlo su važne jer omogućavaju plovidbu u svim vremenskim uslovima.

– Mi ulažemo i u druge oblasti vodnog saobraćaja, u izgradnju novih luka, u brodske prevodnice. Radiće se rekonstrukcija prevodnice na Tisi, kao što se radi „Đerdap” 1 i 2. Te bove postavićemo i duž Save. Učinićemo sve da upravljamo bezbednošću plovidbe jer su za vodni saobraćaj koridori kao što je Dunav jednako važni kao auto-put za drumski saobraćaj – poručila je potpredsednica Republičke vlade.

Kako je kazala, nastavak ulaganja u velike infrastrukturne projekte zavisi od stabilnosti i snage buyeta.


Vučević: „Čakor” i „Vučevo” simboli pljačkaške privatizacije

Kako se konferencija za novinare održavala naspram bivšeg veza gde su doskora bili usidreni ledolomci „Čakor” i „Vučevo”, gradonačelnik Vučević je u prvom trenutku izrazio zadovoljstvo što su, uz pomoć Ministarstva, oni uklonjeni s Keja, gde su propadali deset godina. Na tom mestu juče je bager „Voda Vojvodine” uklanjao zaostale nanose zemlje i smeća.

– To su bili simboli pljačkaške privatizacije u Srbiji i Novom Sadu, u kojoj su neke druge, neodgovorne vlasti prodale „Heroj Pinki”, u kojem je radilo nekoliko stotina brodara. Dozvolili su da nam propadne čitava ta rečna flotila i da ostanemo bez ledolomaca. I onda se čude kako brodovi tonu? Pa tonu jer ste ih dali lopovima koji su sve to upropastili, a usput su nam ukrali 460 miliona dinara za Bulevar Evrope koji nisu završili. Pogledajte kako izgleda zgrada „Heroj Pinkija”, rasturena. Kako su vladali, tako su se i ponašali, u najmanju ruku neodgovorno – poručio je Vučević.


– I za novi most u Novom Sadu ćemo videti, pošto postoji velika zainteresovanost, ko će ga zaista i graditi, ali to takođe govori o zainteresovanosti investitora da budu ovde, da rade u našoj zemlji. Zato smo mi zemlja, kao jedna od retkih u Jugoistočnoj Evropi, u kojoj nijedno gradilište nije stalo, gde rade hiljade i hiljade radnika na gradilištima. Zato što mi kao država možemo da garantujemo investicije, zato što gradovi mogu da obezbede sve što je potrebno investitorima i zato se u Srbiji gradi – zaključila je ministarka za saobraćaj, građevinarstvo i infrastrukturu, dodavši da  „nema budućnosti ako ne uložimo i u komunalnu i u transportnu infrastrukturu”.

Gradonačelnik Miloš Vučević se zahvalio Zorani Mihajlović i njenom ministarstvu što postavljaju najmoderniju signalizaciju na novosadskom delu Dunava. Potom se osvrnuo na tok razgovora s potencijalnim graditeljima novog, četvrtog, mosta preko Dunava, od Bulevara Evrope do Sremske Kamenice.

– Juče smo imali razgovore s jednom kineskom kompanijom, mislim da su oni danas bili i kod potpredsednice Mihajlović – rekao je juče Vučević. – Sutra dolazi još jedna kompanija, vlada veliko interesovanje za budući most, i to je odličan znak. To nije naša maštarija, što smo osmislili u predizbornoj kampanji. Idemo ubrzano, mislim da ćemo početkom jeseni dobiti oficijelne ponude velikih kompanija koje će iskazati neke svoje planove za realizaciju tog projekta, ne samo u tehničkom smislu već i u finansijskom, i to je nešto što bi trebalo da nas raduje kao građane ovog grada. Naravno, ima tu mnogo administrativnih stvari, treba rešiti finansiranje, rešavanje imovinskopravnih odnosa, ali velike kompanije dolaze i konkretno pričaju o tom projektu.


Izvršna vlast pitanje politike, ne matematike

– Gradonačelnik i Gradsko veće biće izabrani 30 dana od konstitutivne sednice gradske skupštine – ponovio je juče Vučević, odgovarajući na novinarsko pitanje.

Takođe je naveo da ga očekuju razgovori s dosadašnjim koalicionim partnerima, SPS-om i LSV-om, kao i sa strankama nacionalnih manjina.

– Korektno su nastupili i ljudi iz Šapićeve stranke na konstitutivnoj sednici. Nisu glasali za naš predlog, ali su vrlo objektivno izneli svoj stav i cenim to. Čeka nas razgovor sa SVM-om, Ivanom Vujasin i s Ruskom strankom. Čeka me razgovor i u mojoj stranci, verovatno i oni imaju ogromna očekivanja. Čekaju me razgovori i sa strankama koje su na našoj listi. Potrebno je sve saslušati, pa ih relaksirati, pozvati ih na realnost, ali to je politika. Izvršna vlast biće svakako vlast kontinuiteta, a sada je važno da sve funkcioniše u gradu – kazao je Miloš Vučević.

On je napomenuo da je moguće postići dogovor ukoliko zahtevi budu realni, i da je zadovoljan načinom na koji je u prethodne četiri godine funkcionisala gradska vlast.

– Matematički nije potrebno, ali mislim da je politički dobro da imamo jedan širi politički korpus koji će se boriti za Novi Sad i da to daje rezultate. Stvara bolju klimu u gradu, smanjuje političke animozitete, relaksira stranačke odnose i pravi bolju atmosferu za rešavanje problema građana. Pitanje je samo koncepcije – imamo li dogovor da radimo zajedno ili ne? – zaključio je Vučević.


Kako je objasnio, on smatra da bi gradnja mosta mogla početi za četiri godine, dok Kinezi smatraju da se to može desiti i dve godine ranije. Vučević je kazao i da ga raduje konkurencija, pošto danas u Novi Sad dolazi druga kineska kompanija da razgovara o novom mostu, a najavila se i treća.

– Možda će ih biti i iz drugih država, da možemo dobiti najbolje uslove za naš most. A tražićemo najbolje i arhitektonsko i idejno rešenje, najbolji projekat i najbolji kvalitet s rokovima. To će biti bomba u razvoju Novog Sada u pozitivnom smislu. Smanjićemo pritisak saobraćaja, pre svega u zapadnom delu grada, i olakšati funkcionisanje grada – naznačio je Vučević, dodavši da se na predviđenom početku mosta s bačke strane ukraštaju praktično četiri bulevara.

On je naglasio da most nije predviđen za teški teretni saobraćaj, te da „neće to biti nikakav auto-put kroz Novi Sad”, već u rangu Mosta slobode.

– Samo ćemo prvi put insistirati na tome da imamo više ulazno-izlaznih rampi na most i time ćemo izbeći veliku koncentraciju saobraćaja na jednoj raskrsnici. Biće najmoderniji i pokušaćemo da primenimo sve mere zaštite životne sredine, da bude na ponos svih Novosađana i budućih pokolenja – istakao je Miloš Vučević.

On je izrazio zadovoljstvo brojem gradilišta u Novom Sadu, pokretanjem prvih investicija novih vlasnika u Luci Novi Sad. Takođe, izarzio je nadu da će po smirivanju situacije s epidemijom virusa kovid-19 ponovo doći veliki broj turističkih brodova, koji će pristajati na novim pristanima.

S. Krstić

Piše:
Pošaljite komentar
Ukinuta obustava plovidbe na Dunavu i Savi

Ukinuta obustava plovidbe na Dunavu i Savi

10.02.2017. 12:01 13:52