Pušten u saobraćaj most na obilaznici oko Beograda
OSTRUŽNICA: Most na Savi, "Blizanac" postojećeg mosta kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, pušten je danas u saobraćaj.
Izgradnja mosta počela je krajem februara 2016. godine, a ovom prilikom ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je završetak izgradnje i puštanje u saobraćaj ovog mosta, važno za sve građane.
"Završili smo još jedan most na teritoriji Srbije. Ovaj posao nije bio lak ali je od velikog značaja pošto je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli", rekla je Mihajlović.
Ministarka je dodala da će ovaj most doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja.
Ona je zahvalila finansijerima, inžinjerima i svima koji su učestvovali u ovom projektu i dodala da posao nimalo nije bio jednostavan jer su se na početku radova suočili sa tonama materijala u reci zaostalog još od bombardovanja 1999.
"Pokazali smo da smo hrabri, nepokolebljivi i da možemo da završimo sve što smo obećali i počeli. Nema ništa lepše nego kada se spajaju obale reka ali i ljudi", rekla je Mihajlović.
Ona je dodala da završetak i puštanje u saobraćaj ovog mosta pokazuje da ništa više nije daleko i nedostižno.
Podsetila na reči predsednika Aleksadnra Vučića da ovakvi mostovi spajaju ljude te da je zato važno da je već danas ovaj most pušten u saobraćaj.
Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak, šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre.
Drobnjak je tom prilikom rekao da je gradnja ovog mosta obavljena posebnom opremom i tehnikom i da je veoma važno što je završen na vreme.
"Čeka nas sada drugi veoma važan posao a to je sanacija dela drugog mosta koji je građen 1999. i koji je bombardovan tokom NATO agresije", rekao je on i izrazio nadu da će se vrlo brzo krenuti u taj posao.
Negre je rekla da su predstavnici EIB počastvovani i veoma zadovoljni time što su mogli da učestvuju u ovako važnom projektu.
Istakla je da se vrednost obilaznice meri upravo time od kakvog je značaja za privredu i građane ali i da će most doprineti smanjenju gužvi ali i povećanom protoku robe i ljudi, a tako i smanjenju zagađenja u centru grada.
"Ovim se naša investicija od 100 miliona evra za obilaznicu završava", rekla je Negre i zahvalila svima koji su učestvovali u ovom poslu i predstavnicima vlade što su EIB odabrali za partnera na ovom projektu.
Ona je rekla da je do sada EIB 1,8 milijardi evra opredelio za infrastrukturu u Srbiji, kako drumsku, železničku, vazdušnu, rečnu.
"Ovi projekti važni su za spajanje Srbije sa Evropom ali i za regionalno povezivanje i sve građane", rekla je ona.
Nadzorni organ Dragan Jocić rekao je da će ovaj most biti prepoznatljiv kako zbog svoje veličine, tako i zbog tehnike i konstrukcije te će biti nešto što će ostati u amanet budućim inženjerima i konstruktorima.
On je pohvalio sve koji su radili na njemu, na požrtvovanosti, angažovanju i strpljenju.
Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke.
Investitor je JP Putevi Srbije, glavni izvođač radova je konzorcijum s kompanijom "Štrabag" na čelu, a podizvođač je beogradska "Mostogradnja".
Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi.
Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje.
Ukupna dužina mosta je tri kilometra.
Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljijih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka.
Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara.
Njegovo puštanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju.
Novoizgrađeni most je "most blizanac" već izgrađenom mostu preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine ali je iste godine bombardovan. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.
Pored značaja za tranzitni saobraćaj Ostružnički most predstavlja i rezervenu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran.
Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka.
Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.
Specifičnost ovog mosta je da je prvi put u Srbiji primenjena takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije.
Radovi su počeli 24. februara 2016. godine, a predviđeni rok za završetak je bio jun ove godine.