Aktuelna uprava Aerodroma Ečka ima velike planove
EČKA: Kada je pre više od dve godine nova uprava, predvođena direktorom Pavlom Markovićem došla u Aerodrom „Ečka“, tamo je zatekla katastrofalno stanje.
Višemilionski dugovi, blokada preduzeća i Aero-kluba „Zrenjanin“, nerešeni imovinsko-pravni odnosi, narušeni međuljudski odnosi, nepostojeći ugovori, sve to je dočekalo nove članove Upravnog odbora aerodromskog preduzeća.
- I klub i aerodrom su bukvalno bili pred gašenjem. Jednostavno, vladalo je jedno opšte rasulo koje, nažalost, predstavlja sliku na većini srpskih sportskih aerodroma i letelišta. Stvaraju se klanovi, ljudi se svađaju, ništa se ne ulaže ni u imovinu ni u sredstva i samo se gleda neka lična korist. Kada smo preuzeli upravljanje Aerodromom „Ečka“, zasukali smo rukave i rešili da nešto promenimo, jer ovaj aerodrom ima ozbiljan potencijal u smislu generalne avijacije. Takođe, Aero-klub „Zrenjanin“ ima 90-godišnju tradiciju i iz njega je poteklo mnogo uspešnih vazduhoplovaca – kaže za „Dnevnik“ direktor ovog aerodroma Pavle Marković, koji je od avgusta 2019. godine i predsednik Aero-kluba „Zrenjanin“.
Marković navodi da uprava ima veliku podršku Grada Zrenjanina, na kojoj je izuzetno zahvalna. Dodaje da je aerodrom, koji se nalazi na svega nekoliko kilometara od Zrenjanina, ka Beogradu, danas organizovan kao jedna mala zajednica i da sjajan tim mladih ljudi gura ceo projekat. Naš sagovornik napominje da je u prethodnom periodu stabilizovana situacija na aerodromu i da je dosta toga već urađeno.
- Uredili smo hangar, ugradili LED rasvetu, sredili struju... Stvorili smo sve uslove da hangar napunimo vazduhoplovima trećih lica. Ovaj objekat mora sam sebe da izdržava, jer troškovi njegovog održavanja nisu mali. Zato mora da bude uposlen po komercijalnom principu. Unapredili smo i infrastrukturu, sredili sve objekte koji su propadali, ogradili i obezbedili manevarske površine. To smo učinili zbog bezbednosti, koja je na prvom mestu – navodi Pavle Marković.
Pre određenog vremena ovde je boravila inspekcija Direktorata civilnog vazduhoplovstva, koja je kontrolisala stanje bezbednosti. Tom prilikom, po rečima Markovića, nije imali nijednu zamerku.
-Svi koji danas dođu na aerodrom kažu da smo napravili veliki pomak, u smislu bezbednosti. Zato danas možemo da stojimo rame uz rame uz neke uređene evropske aerodrome – ističe naš sagovornik.
Želja aktuelnog rukovodstva je da Aerodrom „Ečka“ postane ulaznica za generalnu avijaciju za ovaj region i severni deo Srbije. To bi imalo veliki značaj za grad Zrenjanin, Vojvodinu, ali i za celu Srbiju.
- Ideja je da se kapaciteti prošire i da se pista dovede u funkciju, u smislu da može da prihvati vazduhoplove generalne avijacije, malo veće tonaže, preko 5.700 kilograma. Na taj način bismo ovde uposlili još više ljudi sa visokom stručnom spremom, inženjera, mehaničara, tehničara i ostalog vazduhoplovnog osoblja – naglašava Marković.
Na pitanje po čemu se aerodrom u blizini Zrenjanina izdvaja od ostalih sličnih aerodroma u Srbiji, Marković odgovara da ima više prednosti.
- Najveća prednost mu je što se nalazi u ravnici, što su prilazne ravni apsolutno čiste, a to je za obuku pilota izuzetno važno, jer je konfiguracija terena takva da u slučaju bilo kakvog otkaza ili hitne i vanredne situacije sletanje može da prođe bez ikakvih posledica. Ovaj aerodrom je idealan za razvoj vazduhoplovnog sporta i za obuku pilota – objašnjava Marković.
Uprava ima velike planove i kada je reč o Aero-klubu „Zrenjanin“, kojem želi da vrati stari sjaj. Posle 13 godina ponovo će zaživeti aeroklupska škola letenja, pa će već od 1. septembra krenuti prva grupa. Biće obnovljena i škola jedriličarstva, što je već dogovoreno sa podmlatkom iz kluba.
- Naći ćemo modus i sredstva kako bi, ukoliko neko dete pokaže afinitete i ozbiljne rezultate, klub sponzorisao veći deo njegove obuke, prvo jedriličarske, a nakon toga i motorne. Zauzvrat će to dete predstavljati klub na svim državnim i međunarodnim takmičenjima. To je jedini način da se vrati sjaj Aero-klubu „Zrenjanin“. Od proslava i kojekakvih deljenja plaketa nemamo ništa. Imaćemo samo ako zasučemo rukave i uradimo nešto. Ono što smo do sada uradili dokaz je toga da smo na dobrom putu, i to svi mogu da primete – zaključuje direktor Aerodroma „Ečka“ i predsednik Aero-kluba „Zrenjanin“ Pavle Marković.
Takođe, ovde su pogodni i vremenski uslovi. Postoji i fantastična poletno – sletna staza, sa odlično urađenom drenažnom mrežom, tako da je pista, i nakon velikih kiša, suva za kratko vreme. To su mnogi već prepoznali, pa tako danas Aerodrom „Ečka“ ima širok dijapazon korisnika, što i jeste cilj.
- Naše usluge koriste vlasnici ultralakih letelica, sportskih aviona... Tu su i aeroklupske letelice, dva centra - Prince aviation i Avijatičar, a odavde leti i eskadrila oldtajmera iz nekadašnjeg ratnog vazduhoplovostva JNA. Takođe, imamo i uslužni servis za laku avijaciju. Najviše održavamo poljoprivrednu avijaciju a, između ostalog, sarađujemo sa „Ciklonizacijom“ iz Novog Sada. Proširili smo servis na još neka ovlašćenja i planiramo da ga podignemo na taj nivo da, što se tiče naše aeroklupske flote, sami sebi sve radimo. Jednostavno, uposlili smo svaki kvadrat ovog prostora – ističe Marković.
Željko Balaban