Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kako je Amazon prosperirao od korone

10.05.2020. 09:40 09:43
Piše:
Foto: pixabay.com

Poznata onlajn platforma za kupovinu “Amazon” jedna je od kompanija koje su znatno profitirale od izbijanja svetske pandemije.

Da bi uspešno podigli prodaju, menayeri su zaposlili čak 175.000 novih radnika od izbijanja epidemije koronavirusa. Razlog za to je udesetostručena potražnja, jer su ljudi od svojih kuća naručivali i potrebne, ali i nepotrebne stvari, u nadi da će im jednom možda i koristiti.

Najviše su se svakako prodavale maske, zaštitne rukavice, kojima je Amazon čak ograničio i količine kupovine, kao i toalet papira. Traženi su bili i termometri, sapuni, pa i maramice, papirne i antibakterijske, kućna hemija, oprema za čišćenje, kao i flaširana voda i hrana u konzervama.

Porasla je prodaja masti, ali i brašna, jer su ljudi mnogo više pravili hleb kod kuće, ali su kupovali namirnice mnogo više nego ranije. Međutim, skočila je prodaja i mnogih drugih stvari, kao što su kućni aparati, stvari za kuću i baštu, društvene igre, knjige... Zapravo sve čime su ljudi mogli da ispune vreme u svojim domovima. Jako su bile tražene video igre, ali i puzle, razne mozgalice, kao i sprave i oprema za vežbanje. Kuhinjski aparati, alat za kuću i baštu, garderoba, igračke… Praktično sve što se našlo u ponudi imalo je rast prodaje i to toliki  da je u startu bilo i kašnjenja u isporukama.

Amazon je zbog toga morao da uposli nove radnike i opet njima obezbedi sigurne uslove za rad. Na njihovom blogu može se pročitati i da su do sada u borbi protiv koronavirusa uložili 800 miliona dolara, a da je plan da do kraja juna bude uloženo četiri milijarde kako bi sva roba stigla do svojih kupaca, njihovi radnici bili bezbedni, ali i pomogli drugima.

Prema pisanju “Njujork Tajmsa” Amazon je neverovatnom brzinom odgovorio na krizu i dok bi nekima trebale godine da podignu platformu koja će moći da odgovori na zahteve kupaca iz celog sveta, oni su to uradili za svega mesec dana. Amazon se i dalje trudi da smanji potražnju, jer uprkos što su uspeli da ispune zahteve kupaca, tražnja je i dalje velika.

Za potrošače, promene koje je doneo koronavirus su dovele do toga da se ljudi masovno okrenu onlajn trgovini, kako bi se zaštitili od virusa i procenjuje se da će se ta praksa zadržati i ubuduće. Proizvode koje je Amazon nekad dostavljao za dan, sada se čekaju nedeljama, ali to kupcima i dalje ne smeta da prestanu da poručuju.

Porasla je i prodaja tehnike, te su ljudi osim lap topova, štampača, tonera i svih kancelarijskih stvari koje je trebalo obezbediti kod kuće, naručivali i televizore, pa i frižidere, kako bi imali više mesta za skladištenje hrane. Naručivali su se i novi mikseri, blenderi, sokovnici, antialergijska posteljina, nove jastučnice, prekrivači, ali i bebi oprema, pa i hdmi kablovi i sve kako bi se što lakše “skinule” omiljene serije i filmovi. Tražene su bile više i stvari za kućne ljubimce, jer su ljudi sada provodili više vremena s njima.

M. Stakić

Piše:
Pošaljite komentar
Amazon plaća radnicima da daju otkaz?

Amazon plaća radnicima da daju otkaz?

08.03.2020. 09:20 09:22
Amazon najvredniji, Ferari najsnažniji brend na svetu

Amazon najvredniji, Ferari najsnažniji brend na svetu

29.01.2020. 15:04 15:06