Dodatni radovi na spajanju Novog naselja i Veternika
NOVI SAD: Dodatni radovi na produžetku Bulevara Jovana Dučića koštaće oko 3,36 miliona dinara, s PDV-om, a, nakon pregovaračkog postupka, Gradska uprava za građevinsko zemljište i invecesticije nedavno je za taj posao zaključila ugovor s firmom „Karin komerc MD” i učesnicima u zajedničkoj ponudi, novosadskim „Put investom”, „Tim kopom” iz Temerina i geodetskim biroom „Geometar” iz Veternika.
Ti izvođači su, inače, uvedeni u posao još 18. septembra prethodne godine, a izgradnju saobraćajnih površina s pratećom infrastrukturom i javnim osvetljenjem finansiraju Grad Novi Sad i AP Vojvodine, i reč je o incesticiji vrednoj 253,6 miliona dinara, s PDV-om.
Kako se iz konkursne dokumentacije pregovaračkog postupka može primetiti, razlog za dodatne radove je to što trasu produžetka preseca melioracioni kanal T-800, i to na samom Bulevaru, kao i na južnom kraku planiranog kružnog toka, odnosno u Ulici Somborska rampa. Taj kanal je delimično zatrpan, a delom zacevljen i, kako je navedeno, pitanje je da li na toj deonici ima funkciju.
Planskim dokumentima, kao i tehničkom dokumentacijom koju je uradio „Hidrozavod DTD”, predviđeno je izmeštanje dela trase kanala, pa bi deo koji se ukršta s Bulevarom trebalo da bude zatrpan, a deo koji preseca Somborsku rampu zacevljen. Na osnovu toga je izabrano tehničko rešenje kojim bi se atmosferska voda sa zapadnog dela saobraćajnice odvodila do retenzije, formirane od postojećeg kanala. Retenzija je, inače, deo kišne ili fekalne kanalizacije i predstavlja rezervoar, po pravilu podzemni, za prihvat i eventualno tretman vode, često s prepumpavanjem vode dalje.
Kako je u konkursnoj dokumentaciji konstatovano, izgradnja zacevljenja kanala T-800 na novoj trasi izvodljiva je tek za dve-tri godine, ali je Vodoprivredno društvo „Šajkaška” ipak zahtevalo da se deo, koji je privremeno pretvoren u retenziju, osposobi za prijem i propuštanje prikupljenih voda.
Produžavanjem Bulevara Jovana Dučića oko 330 metara ka Ulici Dragoslava Srejovića, Novo naselje će se, osim preko Ulice Mileve Marić i Futoškog puta, na još jednom mestu spojiti s Veternikom. Nova saobraćajnica će imati po dve kolovozne trake u oba smera i razdelno ostrvo, širine metar i po, između. Projektom su predviđeni obostrani parkinzi, pešačke i biciklističke staze, instalacije vodovoda, atmosferske i fekalne kanalizacije, kao i nova javna rasveta. Na rskrsnici Bulevara i Veterničke rampe je kružni tok, s dve trake, a zamišljeno je da tu bude i okretnica za autobuse.
Očekuje se da će izgradnja nove saobraćajnice omogućiti kontinuiran tok saobraćaja od Bulevara oslobođenja do Ulice kralja Petra Prvog u Veterniku, što bi trebalo da rastereti Novosadski put.
Budući da je već počela gradnja produžetka Bulevara Jovana Dučića, po zahtevu investitora je, u delu ukrštanja trase postojećeg kanala, projekat izmenjen i predloženo zacevljenje, kao privremeno rešenje, dok ne bude izgrađen novi deo kanala T-800. Projektant je predložio da se prilikom gradnje produžetka Bulevara, urade cevasti propusti na dve stacionaže, što znači da bi planirane potporne zidove trebalo produžiti oko jedan metar, odnosno dva metra.
Povezivanje Novog naselja i Veternika, odnosno Bulevara Jovana Dučića s Ulicom Dragoslava Srejovića, trebalo bi da bude gotovo na leto, budući da je rok za završetak 300 kalendarskih dana. Iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije nedavno su za „Dnevnik” objasnili da za sada, bez obzira na vanredno stanje, nema kašnjenja u odnosu na usvojenu dinamiku radova. U novom ugovoru pak stoji da je rok za završetak dodatnih radova 60 kalendarskih dana, ali u tom dokumentu nije precizirano da li će to pomeriti planirani kraj izgradnje nove saobraćajnice, i koliko.
J. Vukašinović