Krateri po „magistrali” kod Kikinde
BOČAR: Godinama se čeka na završetak puta od Kikinde do mosta na Tisi kod Ade, u dužini od samo 16 kilometara.
Približava se decenija i po kako je zamišljeno da to bude deonica magistralnog puta od Temišvara, preko naše zemlje, do Osijeka, najkraće veze Rumunije do Hrvatske, pa su postavljanju kamena temeljca 27. decembra 2006. godine, između ostalih, prisustovali i predstavnici susednih država.
Slično je bilo i četiri kodine kasnije, 24. decembra 2010. godine, kad je most svečano pušten u saobraćaj. Već tada je prilaz mostu s ađanske strane bio neprimereno talasast, ali se mislilo da neimari nisu stigli sve da završe do zakazanog datuma svečanosti. Međutim, deset godina od tada, ništa se nije promenilo.
Slična situacija je i s banatskom deonicom puta od Kikinde do istog mosta, koja je puštena u saobraćaj, ali bez završnog habajućeg sloja i ubrzo su počeli da se stvaraju krateri na putu. U jesen 2018. godine su prvi put zakrpljene brojne rupe, ali su ubrzo počele da se krune asfaltne zakrpe. Iako aktuelna zima nije oštra, rupe na kolovozu su počele da se pojavljuju. Tako će biti dok se ne postavi završni sloj, pa valjda zbog toga nema ni vertikalne ni horizontalne signalizacije na putu.
Izgleda čudno, ali mnogi koji krenu u Bočar, s desne strane puta ili Iđoš sa leve, stignu pravo u Kikindu, jer nema putokaza za pomenuta mesta.
Posebna priča je prilaz od po nekoliko desetina metara s obe strane železničke pruge između Bočara i Padeja. Valjda iz bezbedonosnih razloga, jer nije postavljena rampa, kolovoz nije asfaltiran, pa je, poput mesečeve površine, krater do kratera. Vožnja noću za one koji se prvi put nađu na ovoj deonici može da bude opasna ne samo za automomil, nego i one koji su u njemu.
U letnjem periodu vožnja severnobanatskom magistralom poseban je doživljaj, jer trava uz sam kolovoz izraste i preko metra visine, a divljači je mnogo po okolnom terenu, pa se i tu krije opasnost za vozače.
Put od 175 kilometara koji bi spojio Temišvar i Osijek, a kod nas išao od Nakova preko Kikinde, Bečeja, Srbobrana, Kule, Sombora do Bačkog Brega, ponovo je aktuelizovan ovih dana kroz javnu nabavku „Puteva Srbije” za izradu studije opravdanosti s idejnim projektom. Reč je o trasi koja je ušla u investicioni plan „Srbija 2025”. Opštinama kroz čije atare će prolaziti put sa četiri trake, koji znatno skraćuje vezu između Bačke i severnog Banata, preostaje da se bore da dobiju i kvalitetne pristupe i izlaze sa tog magistralnog puta.
V. Jankov