Od Rume do Šapca za 20 minuta novim auto-putem
Deonica auto-puta Ruma–Šabac stavljena je na javni uvid nakon Nacrta izmene i dopune Prostornog plana Područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta I reda broj 21 Novi Sad – Ruma – Šabac i državnog puta I reda broj 19 Šabac–Loznica.
Urađen je i izveštaj o strateškoj proceni uticaja izmena i dopuna Prostornog plana Područja posebne namene infrastrukturnog koridora gorepomenutih državnih puteva na životnu sredinu.
– Gradnja mosta na Savi je počela, a nakon usvajanja plana i izrade projektne dokumentacije, počinje se i gradnja deonice Ruma–Šabac – rekla je odgovorna planerka Jugoslovenskog instituta za urbanizam i stanovanje „Juginos” iz Beograda Dubravka Pavlović, rukovodilac izrade izmena i dopuna Prostornog plana.
Spajanje s Fruškogorskim koridorom
Deonica Ruma-Šabac biće spojena s Novim Sadom i izgradnjom Fruškogorskog koridora.
– Tražiće se izvođač za deo puta Novi Sad – Ruma i za dve tube tunela kroz Frušku goru, to je pitanje nivou države. Kad je reč o deonici Ruma–Šabac, završena je finansijska konstrukcija, sve procedure oko izvođača, potpisan je ugovor i krenuli su radovi – kaže za “Dnevnik” Slađan Mančić. – Na javni uvid stavljena je deonica Novi Sad – Ruma i nakon toga i za tu deonicu biće potpisan ugovor s izvođačem.
Nacrt je na javnom uvidu do petka, 21. februara, do kada je moguće podneti pisane primedbe. Nakon toga, sledi javna sednica Komisije za planove Ministarstva, koje će se održati 4. marta u 11 časova u Kulturnom centru Ruma, na kojoj svako ko je izneo primedbu, ima pravo da predloži dopunu. Na svaku primedbu će biti odgovoreno i razmotreno da li je promena moguća.
– Posle toga održaće se zatvorena sednica Komisije, na kojoj će se odlučiti kako će se koja primedba prihvatiti i kako će izgledati u konačnoj verziji plana – rekla je Dubravka Pavlović.
Koordinator izrade projektne i planske dokumentacije iz Instituta za puteve Miroslav Marić napominje da je prethodnim planom deonica Ruma–Šabac bila projektovana kao brza saobraćajnica, na kojoj je ograničenje brzine vozila iznosilo 100 kilometara na sat.
– Usled privrednih programa i razvoja Republike Srbije, došlo je do inicijative da se na toj deonici brzina podigne na 130 kilometara na čas – kaže Marić. – Skratiće se vreme putovanja i protočnost saobraćaja, ali i bezbednost će biti još bolja nego što je planirano. Auto-put će imati dve vozne trake, zaustavnu traku kao klasičan auto-put, biće postavljena ograda, ukrštanja će biti postavljena po zakonu.
Marić dodaje da je projektom previđeno da se postojeća Rumska petlja izmeni, uspostavi veza s novom petljom u Hrtkovcima, a predviđene su i naplatne rampe na samim petljama.
– Novim auto-putem stizaće se od Rume do Šapca za 15 do 20 minuta – ističe Marić.
Sugestije za novi auto-put iznelo je i rumsko Javno urbanističko preduzeće „Plan”, čija direktorka Milka Pavlović kaže da je i njihovo preduzeće uzelo učešće, kao i u prvoj deonici između Novog Sada i Rume.
– Kada je reč o trasi od Rume do Šapca, naše sugestije su mahom vezane za deo puta uz Industrijsku zonu „Rumska petlja” jer ona mora biti pristupačna zbog velikog broja investitora – rekla je Milka Pavlović.
Predsednik opštine Ruma Slađan Mančić kaže da je za deonicu puta Ruma–Šabac i predviđena izgradnja auto-puta i dozvoljena brzina 130 kilometara na čas, dok je od Šapca do Loznice brzi put.
– Na deonici puta Novi Sad – Ruma – Šabac biće dozvoljena maksimalna brzina – kaže Mančić. – Nacrt je stavljen na javni uvid, održana je i prezentacija u našem Kulturnom centru, gde se čula reč stručnjaka i bukvalno ispratila trasa. Javni uvid traje 30 dana, kad je dozvoljeno da svako stavi primedbu, bilo da mu je ugrožen interes ili bilo šta drugo. Naknadno smo uložili primedbu da se vodi računa o zoni „Rumska petlja” jer se prekoputa nalazi više od 70 hektara opštinskog zemljišta, koje u ovom trenutku nije infrastrukturno opremljeno, što ne znači da neće biti jer je rezerva i tu parcelu smo nazvali „Rumska petlja 2”.
On kaže da „Rumska petlja” ima 228 hektara i velika je, te još ima prostora za investitore, ali, imajući u vidu brzinu dolaska ulagača, ne znači da će dugo trajati.
– Uložili smo primedbu ili zahtev, molbu, da se uzme u obzir isključenje za „Rumsku petlju 2”, iako u narednom periodu ne planiramo opremanje, ali da se na tom mestu na ukrštanju dvaju auto-puteva, gde se radi petlja za isključenja, ima u vidu i „Rumska petlja 2” i predvidi isključenje i za nju za neki budući period ako bi se ona stavila u funkciju – ističe Mančić.
Gradnja mosta na Savi počela je u decembru i u pitanju je najkompleksiniji deo gradnje, tvrdi on, velika stvar za njihovu opštinu, ali i ceo Srem, celu Vojvodinu i našu državu.
Rade se uporedo dva putna pravca
Prostornim planom Republike Srbije rade se dva putna pravca. Prvi je državni put I reda br. 21 (M-21): Novi Sad – Irig – Ruma – Šabac – Koceljeva – Valjevo – Kosjerić – Požega – Arilje – Ivanjica – Sjenica, dok je drugi državni put II reda br. 120 (P-103) državna granica s Hrvatskom (granični prelaz Šid): Šid – Kuzmin – Sremska Mitrovica – Ruma – Pećinci – Obrenovac, te državni put II reda br. 314 (P-106) Erdevik – Bingula – Čalma – Manđelos – Veliki Radinci – Ruma – veza s državnim putem 120.
– Put spaja centralni deo Vojvodine od Novog Sada, pa sve do Podrinja, do Loznice. Naša sreća je što je Ruma baš na trasi tog puta, između Novog Sada i Šapca, i kroz našu teritoriju prolaziće auto-put jer su to još jedna vrata koja nas preporučuju potencijalnim investitorima – napominje Mančić. – Auto-put povezuje ekonomiju, ljude, privredu, omogućava brži saobraćaj, protok robe, ljudi, prevoz je bezbedniji, ima ušteda u gorivu, vremenu. Prost primer je: dok nije otvoren auto-put „Miloš Veliki”, do Raške ili Kopaonika od Rume trebalo je četiri, četiri i po sata kada se ide do Pojata, pa isključenje za Kruševac. Sada kada krenem Šabac–Ub, uključim se u Ubu na „Miloša Velikog”, za sat se stiže do Čačka. To je velika ušteda u vremenu i znači i privredi, ekonomiji, bezbednosti u saobraćaju... To podiže sve države na svetu, pa tako i našu.
Izvođač radova deonice Ruma–Šabac je azerbejyanska firma „Azmir”. Mančić kaže da će strana firma verovatno angažovati domaće kompanije kao podizvođače radova.
Maša Stakić