Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pokrajina iz NIP-a dobija novac i za Fruškogorski koridor

20.08.2019. 08:32 12:31
Piše:
Foto: Dnevnik/Radivoj Hadžić

Vojvodina je na sastanku s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem u nedelju dobila finansijsku podršku iz novog Nacionalnog investicionog plana (NIP), vrednog oko 12 milijardi evra, za realizaciju važnih projekata, među kojima i auto-put Novi Sad – Ruma, poznatiji kao Fruškogorski koridor. 

Na sastanak u Beogradu delegacija Pokrajinske vlade, s Igorom Mirovićem na čelu, odnela je oko 40 projekata s građevinskom dozvolom. Oni će uz finansijsku podršku države biti realizovani u naradenih pet godina.

„Jednostavno, zajedno ubrzavamo!”, napisao je Mirović na svom Instagram nalogu posle sastanka s Vučićem, izražavajući veliko zadovoljstvo ishodom sastanka.  

Razlog njegovog zadovoljstva može biti dvostruki: najpre time što je Vojvodina i ovaj put pokazala izuzetnu spremnost da pripremi projekte vredne podrške, ali svakako i time što je njegov koncept o okupljanju oko projekata, o kojem je govorio u Skupštini Vojvodine u junu 2016. godine prilikom formiranja Pokrajinske vlade, dobio nacionalni značaj. Protekle tri i po godine su najbolje pokazale da taj koncept donosi veoma dobar rezultat.

Zajedno će ulagati Republika, Pokrajina i Grad Novi Sad i u izgradnju brze saobraćajnice između Novog Sada i Rume

– Okupljanje oko projekata nema alternativu, bez obzira na to ko je na vlasti – rekao nam je ranije Mirović. – Uopšte nije važno da li je jedna ili druga stranka, to je pitanje svesti o tome da zajednički rad, okrenut interesima građana, mora i može uvek biti vodilja. Jedina vodilja, a ne partijski i pojedinačni interesi, koji su često u prošlosti zamenjivali taj koncept.

Po konceptu okupljanja oko projekata u Vojvodini su od 2016. godine realizovani mnogi veliki projekti, ili je njihova realizacija u toku. Primera radi, u Novom Sadu je zajedničkim radom Pokrajine i Grada Novog Sada izgrađena moderna zgrada Hitne pomoći na Bulevaru patrijarha Pavla. Takođe će zajedničkim ulaganjem Republike i Pokrajine u oktobru  biti završena prva faza Tehnološkog parka u Novom Sadu, gde će se otvoriti radna mesta za 3.000 inženjera. Zajedničkim ulaganjima Republike, Pokrajine i Grada Novog Sada će biti završena i zgrada Radio-televizije Vojvodine na Mišeluku, iz koje će prvi signal biti emitovan 25. novembra.

Zajednički će ulagati Republika, Pokrajina i Grad Novi Sad i u izgradnju brze saobraćajnice između Novog Sada i Rume. Radi se o Fruškogorskom koridoru, važnom projektu čija realizacija bi trebalo da otpočne do kraja godine, ili najkasnije do proleća. Podsetimo, Vlada Srbije je u maju usvojila prve normativne pretpostavke da bi se takvi planovi mogli realizovati. Tome je prethodilo potpisivanje Protokola o saradnji između Republike Srbije i Narodne Republike Kine na izgradnji Fruškogorskog koridora 24. aprila u Pekingu. Dokument iz Pekinga definiše kinesku kompaniju CRBC kao izvođača radova i postavlja rok od šest meseci za pripremanje komercijalnog ugovora, obavljanja drugih neophodnih priprema za finansiranje projekata, kao i odgovarajuće procedure da bi se došlo do komercijalnog ugovora.

– To sve znači da s velikom dozom izvesnosti možemo kazati da ćemo do kraja godine, ili najkasnije do proleća, imati komercijalni ugovor, a nakon toga i početak radova na toj deonici – rekao je ranije za naš list Mirović.


Za Novi Sad 127 miliona evra

I Grad Novi Sad je dobio podršku iz Nacionalnog investicionog fonda. Za projekte koje je Grad pripremio stići će 127 miliona evra. Od tih para se planira izgradnja tri mosta, rekonstrukcija stadiona „Karađorđe” i Spensa. Gradonačelnik Miloš Vučević je ranije za „Dnevnik” izjavio da će biti nastavljena i izgradnja vodovodne i kanalizacione mreže u delovima grada i prigradskim naseljima koja ih nemaju, zbog, kako je Vučević naveo, neulaganja i neplanskog širenja grada u prethodnim decenijama. Takođe se planira i izgradnja centralnog prečistača otpadnih voda po najvišim evropskim standardima da se više u Dunav ne bi ispuštala prljava voda.


Investiciona vrednost Fruškogorskog koridora, po ranijim podacima, iznosi oko 400 miliona evra. Deonica koja treba da se gradi izuzetno je opterećena saobraćajem jer tamo dnevno prođe oko 8.500 vozila, od toga 20 odsto teretnih. Fruškogorski koridor će se prostirati od Kaćke petlje na putu Novi Sad – Zrenjanin, a s auto-putem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe „Minut”.  Koridor će novom saobraćajnicom dalje voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do auto-puta Beograd–Zagreb. Na sremsku stranu će preći preko novog mosta koji treba da bude izgrađen i od Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu (Tekije) dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dugačak 3.470 metara. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi. Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru, koji će svojom dužinom od oko 3,5 kilometra biti najduži tunel u Srbiji.                 

E. Marjanov

Piše:
Pošaljite komentar