Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Fejsbuk će medijima plaćati milione za vesti?

09.08.2019. 10:12 10:16
Piše:
Foto: pixabay.com

Fejsbuk nudi milionske dolarske iznose medijima za pravo da njihov sadržaj koristi u sekciji vesti, za koju se kompanija nada da će je pokrenuti krajem ove godine, prenosi hrvatski T portal.

Predstavnici Fejsbuka rekli su direktorima medija da su spremni platiti i do tri miliona dolara godišnje za licencu za kompletne priče, naslove i pregled tekstova. Isti izvori navode kako su među izvorima vesti s kojima Fejsbuk želi da posluje Diznijev ABC Njuz, Volstrit džurnal, Vašington Post i Blumberg.

Fejsbukovi planovi otkriveni su u trenutku dok se kompanija suočava sa sve više kritika zbog svoje uloge u borbama medijske industrije da pokupi što je moguće više prihoda od oglašavanja, koji su dosad odlazili novinama. Fejsbukov i Alfabetov Gugl zaradili su 60 posto svih prihoda od digitalnog oglašavanja u SAD-u prošle godine, navodi eMarketer.

Dogovor o licenci za vesti između Fejsbuka i medija trajaće tri godine. Fejsbuk planira da pokrene sekciju vesti tokom jeseni, navode spomenuti izvori.

Fejsbuk je predložio da će medijima prepustiti odluku kako će se njihov sadržaj pojavljivati u sekciji s vestima. Medijima će biti dopušteno da biraju hoće li svoje priče objaviti direktno na Fejsbuku ili će objaviti samo naslove i sažetke te korisnike preusmeriti na svoje sopstvene veb stranice. U tom slučaju, sekcija vesti bila bi generator veb prometa za proizvođače vesti, uz izvor prihoda od licenciranja.

Gugl, jedan od Fejsbukovih najvećih konkurenata, trpeo je kritike zbog toga što nije plaćao medijskim kućama naslove i sažetke koji su se pojavljivali na njegovom pretraživaču.

Kompanija plaća za pravo da pokazuje videosnimke u svojoj sekciji Facebook Watch, u kojoj se mogu naći originalne emisije i popularne snimke. Prije je izdavačima unaprijed plaćao i za stvaranje sadržaja za Facebook Live, svoju live video funkciju.

Neki izdavači ostaju sumnjičavi prema Fejsbukovom poslednjem pokušaju da finansira sadržaj, posebno zbog njegove istorije podržavanja inicijativa kao što su Facebook Live, samo da bi odbacio planove finansiranja kad bi takvi proizvodi bili neuspešni. „Od izdavača se traži mnogo ako to podrazumijeva da se obavežemo na nešto za što niko od nas nema pojma hoće li funkcionisati“, rekla je još jedna osoba bliska ovoj temi.

Fejsbuk je, kao i druge velike tehnološke kompanije, pod nadzorom raznih regulatornih tela koja provode antimonopolske istrage. Američka federalna komisija za trgovinu istražuje je li Fejsbuk preduzimao akvizicije kako bi spriječio potencijalne konkurentske pretnje. 

Piše:
Pošaljite komentar
Votsap i Instagram od sada s "prezimenom" - od Fejsbuka

Votsap i Instagram od sada s "prezimenom" - od Fejsbuka

04.08.2019. 08:42 08:51
Fejsbuk obrisao 350 propagandnih stranica povezanih sa Saudijskom Arabijom

Fejsbuk obrisao 350 propagandnih stranica povezanih sa Saudijskom Arabijom

02.08.2019. 16:59 17:00
Kršenje privatnosti košta Fejsbuk rekordnih pet milijardi dolara

Kršenje privatnosti košta Fejsbuk rekordnih pet milijardi dolara

24.07.2019. 18:04 18:06