Mirović: Krajem 2021. od Novog Sada do Beograda za pola sata
INĐIJA, NOVI SAD: Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović obišao je s potpredsednicom Vlade Srbije i ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović radove na izgradnji brze pruge Beograd–Budimpešta, na deonici Stara Pazova–Novi Sad.
Mirović je izrazio zahvalnost Vladi Srbije, Ruskim državni železnicima i ruskoj državi, koja je učinila sve da ovaj projekat već sada bude izveden na najefikasniji način.
Krajem 2021. godine ćemo moći da iz Novog Sada za pola sata dođemo do Beograda, kazao je Mirović i naglasio da moramo verovati u ovaj projekat i srpsko-rusku saradnju iz koje su proizašli mnogi konkretni projekti.
On je još dodao da je ovaj projekat veoma značajan za građane u Vojvodini, jer je reč o najvažnijem pravcu koji će povezati Beograd, Staru Pazovu, Inđiju, Sremske Karlovce, Petrovaradin i Novi Sad.
Ministarka Mihajlović je naglasila da je značajna vest da je na brzoj pruzi Beograd – Budimpešta postavljeno gotovo 17 kilometara novih koloseka pruge, gde će se ići vozovima 200 kilometara na sat.
Ona je naglasila da Srbija prvi put gradi brzu prugu, i dodala da Vlada Srbije ulaže i u rekonstrukciju pruga, te je u protekle dve godine rađeno ne obnovi gotovo 500 km regionalnih pruga.
Ova pruga od Beograda do Budimpešte je veoma značajna za Srbiju i njene građane. Radimo je sa partnerima iz NR Kine, a na najtežoj deonici radi je jedna od naboljih svetskih kompanija RŽD iz Rusije, naglasila je Mihajlović i dodala da je ovo evropski koridor koji pokazuje šta Srbija radi i na koji način se povezuje sa svetom.
Radovi ne otvorenoj pruzi Stara Pazova-Novi Sad vredni su 247,9 miliona dolara, a izvodi ih ruska kompanija RŽD Internešnal. Predviđeno je da deonica bude završena do kraja decembra 2021. godine. Modernizacija i izgradnja dvokolosečne železničke pruge uključuje i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“.
Obilasku radova prisustvovali su ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin, kao i predstavnici izvođača radova, ruskog “RŽD Internešenela”, i investitora i “Infrastrukture železnice Srbije”.