U Eđšegu zatvoren 12. Serbia Fashion Week
Promocijom projekta „Retro Innovation”, koji će povezati savremeno odevanje s kulturnim nasleđem zemalja Jugoistočne Evrope i Centralne Azije, u Eđšegu je u utorak veče završeno 12. izdanje modne manifestacije „Serbia Fashion Week”.
Kako je kazala predsednica „Srpske nedelje mode” Svetlana Horvat, to je veliki projekat na kojem se radi gotovo dve godine, a u kojem je ova manifestacija posrednik zemljama Jugoistočne Evrope. Projekat su podržale srpska i kineska vlada i njegova realizacija će početi već naredne godine u saradnji s Federacijom mode Kine i Federacijom mode Azije.
Dizajneri evropskih i azijskih zemalja imaće zadatak da naprave kolekcije koje će koristiti kulturu, tradiciju i etnos naroda, ali u modernom ruhu i u svrhu savremenog odevanja. U modnim vinjetama su te večeri predstavljene prve kreacije nastale u okviru projekta „Retro Innovation”, koje su, između ostalih, pripremili kreatori Danijela Božić, Suzana Perić, Milica Tričković i drugi, a deo kolekcija inspirisanih kulturnim nasleđem namenski je stigao i od azijskih kreatora.
Kreacije i vino
Završne večeri najavljen je i projekat „Defile a Paris”, odnosno platforma „Srpske nedelje mode” koja će u okviru zvaničnog programa „Paris Fashion Week-a ” biti predstavljena svetskoj javnosti 28, 29. i 30. septembra ove godine. Zahvaljujući toj platformi, u Pariz će otići neki od srpskih kreatora koji će predstaviti svoj rad tamošnjoj publici i medijima. Osim toga, u Parizu će biti prikazana autohtona vojvođanska vina, ali i finalisti takmičenja za najbolje dizajniranu vinsku bocu koje je, u saradnji s Vladom Vojvodine i Pokrajinskim sekreterijatom za privredu i turizam, pre nekoliko dana održano u Master centru Novosadskog sajma.
– Naši dizajneri su imali za temu srpske motive, ali u modernom obliku – kazala je Svetlana Horvat za „Dnevnik”. – Neki od njih su ih malo i modifikovali. To je njihov doživljaj svoje tradicije. Ne mešamo im se u stvaralačku slobodu. Baza im je kulturna tradicija Srbije, naš etnos i motivi. Ono što oni smatraju da treba da urade je zapravo u duhu onoga što oni jesu kao ličnost i kao umetnici. Upravo to i vidimo na kraju kao rezultat.
Inače, radovi dizajnera iz Centralne Azije i Jugoistočne Evrope koji budu ocenjeni kao najbolji će kroz pomenuti projekat biti predstavljeni na trećim tržištima, odnosno u Zapadnoj Evropi, Americi i Australiji. Svetlana Horvat je u svom obraćanju te večeri rekla da je, putujući po celom svetu i gledajući modne kolekcije svetskih dizajnera, uvidela da je jedini prostor da kreator postigne benefit i postane poznat u moru kreatora i kreacija u celom svetu – da se koristi svojim kulturnim nasleđem, onim što ga čini posebnim i jedinstvenim. Naglasila je i da kreatori od srca mogu da rade samo ono što je u njihovom biću.
V. Bijelić