Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Mihajlović: Za most kod Ostružnice pohvale srpskim inženjerima

07.05.2019. 16:47 16:51
Piše:
Foto: FoNet

BEOGRAD: Novi most preko Save kod Ostružnice dugačak skoro 2.000 metara trebalo bi da bude završen do oktobra, a potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da je taj objekat svojevrstan poduhvat po samom načinu gradnje. 

Novi most, koji se gradi uz već postojeći i koji je deo obilaznice oko Beograda, finansirala je Evropska investiciona banka, a ceo projekat košta 4,10 milijardi dinara. 



Ministarka Mihajlović je izrazila divljenje pre svega srpskim inženjerima na projektovanju i izvođenju radova na izgradnji mosta. 



"Sama činjenica da se tehnički način postavljanja mosta prvi put dešava ne samo u Srbiji nego u ovom delu Evrope govori da i te kako imamo stručne i sjajne inženjere koji mogu da iznesu velike infrastrukturne projekte", rekla je Mihajlović novinarima nakon obilaska radova i izrazila zadovoljstvo što će ove godine početi veliki investicioni ciklus u oblasti infrastrukture vredan više od pet milijardi evra. 



Za most je rekla je da je specifičan, kao što je specifičan i način na koji se gradi, te da će se u junu videti kako sa vode izgleda njegovo postavljanje. 



"Slike deluju impresivno. Mislim da će uživo da bude još bolje", dodala je Mihajlović i naglasila važnost mosta kod Ostružnice koji je deo obilaznice oko Beograda čija izgradnja će biti nastavljena. 



Navela je da će završetak obilaznice, odnosno, kako kaže, prstena oko Beograda mnogo pomoći ne samo u rasterećenju saobraćaja u glavnom gradu, nego i u smanjenju zagađenja. 



Specifičnost u izgradnji mosta je da je čelična konstrukcija izgrađena u savskom brodogradilištu, a direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak objasnio je da je do sada urađeno 80 odsto građevinskih radova na mostu, te da je ostalo da se urade još dve čelične konstrukcije dužine 80 metara, koje će biti sa dva krana podignute na visinu od 18 metara. 



Drobnjak je rekao da je čelična konstrukcija teška 550 tona i da će njeno podizanje u junu biti tehnološki izazov koji nije do sada urađen u Evropi. 



Šefica predstavništva Evropske investicione banke za Zapadni Balkan u Beogradu Dubravka Negre je nakon obilaska radova izrazila zadovoljstvo realizacijom tog projekta koji je deo obilaznice oko Beograda. 



Kaže da je Evropska investiciona banka finansirala dve ključne tačke na Koridoru 10, obilaznicu oko Beograda dugu 47 kilometara u iznosu od 100 miliona evra i auto-put ka Skoplju čija se, kako navodi, izgradnja završava, kao i najteža deonica kroz Grdeličku klisuru. 



"Obilaznica je važna ne samo za Beograd već i za regionalno povezivanje i za međunarodni transport", kaže Negre. 

Piše:
Pošaljite komentar