Završen 16. Beogradski festival igre
NOVI SAD: Nastupom Kompanije igre Drezden-Frankfurt u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, sinoć je završen 16. Beogradski festival igre (BFI).
U okviru manifestacije koja se odvijala pod sloganom „Emocije“, najveći festival umetničke igre u regionu predstavio je publici 16 trupa u okviru glavnog programa.
Od 22. marta prikazane su 23 nove koreografske postavke u izvođenju renomiranih trupa iz Tel Aviva, Haga, Štutgarta, Antverpena, Rima, Johanesburga, Nanta, Atine, Seula, Grenobla, Liona, Frankfurta, Montreala, Filadelfije i Barselone.
Festivalske predstave i paralelne programe pratilo je preko 25.000 ljudi, kao i 117 akreditovanih novinara iz zemlje i inostranstva.
U Beogradu su 22 celovečernja programa predstavljena u Centru „Sava“, Jugoslovenskom dramskom pozorištu, Ateljeu 212, Madlenianumu, Pozorištu na Terazijama i u Beogradskom dramskom pozorištu.
Tri trupe su nastupile na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, a jedna u Vršcu na sceni Pozorišta „Sterija“.
Izvođenje svojih dela pratili su Ohad Naharin, Jakopo Godani, Mari Šuinar, Rašid Uramdan i Dunja Jocić, dok su koreografi Erik Gotje, Dada Masilo, Sidi Larbi Šerkauji, Eun Mi An i Ambra Senatore i sami nastupili pred pubikom.
Festival je kratkom besedom otvorila primabalerina londonske Kraljevske opere Vivijana Durante.
Nagrada „Jovan Ćirilov - za korak dalje“ uručena je kanadskoj koreografkinji Mari Šuinar za delo „Vrt zemaljskih uživanja“, prikazano prošle godine na festivalu, a za ovu priliku njen montrealski ansambl se vratio u Srbiju i izveo predstavu „Radikalna virtuoznost - Sola i Dueti“, pred prepunom salom Madlenianuma.
Priznanje “Vip poziva” za 2019. godinu ponela je koreografkinja Dunja Jocić, a zbog velikog interesovanja publike, njen komad u produkciji Korzo teatra iz Haga, igran je čak tri puta.
U toku 16. Beogradskog festivala igre, u Srbiju je doputovalo 328 igrača i članova tehničko-administrativnih timova trupa koje su učestvovale.
To je ujedno i broj kupljenih avionskih karata, dok je blizu 1.400 hotelskih noćenja obezbeđeno za učesnike festivala u Beogradu i Novom Sadu.
Ukupno sedam šlepera i devet manjih kamiona je prenelo scenografiju i rasvetu potrebnu za izvođenje predstava iz Haga, Štutgarta, Liona, Amsterdama, Pariza, Drezdena, Grenobla...
Uvođenjem onlajn sistema za kupovinu ulaznica krajem decembra 2018. godine, ostvarna je još bolja posećenost programa publike iz zemlje, regiona i inostranstva i kupljeno skoro 2.500 ulaznica.
Najviše inostranih gostiju je stiglo iz Slovenije, Bugarske, Grčke, Austrije, Italije i Nemačke, ali je bilo i onih koji su zbog festivala doputovali iz Koreje, Kine, Japana, Izraela i SAD.
Zahvaljujući saradnji ostvarenoj s lokalnim samoupravama, predstavu Holandskog teatra igre i Drezden Frankfurt kompanije igre, pratilo je i po 50 mladih iz Kragujevca, Smedereva i Novog Pazara.
Festivalu je prethodio nastup atinske trupe Hristosa Papadopulosa u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, u decembru, šesta revija filmova “Dani igre” u januaru u Kinoteci, izložba foto materijala festivala na ulicama Novog Sada postavljena početkom marta, „Razigravanje“ u Dorćol placu s oko 200 dece, amatera i ljubitelja igre.
U susret i tokom festivala organizovani su brojni besplatni majstorski kursevi za učenike baletskih škola i profesionalne igrače iz Srbije, kao i radionice za decu bez prethodnog iskustva u umetničkoj igri.
Najveću pažnju mladih igrača privukao je majstorski kurs baleta Emilijana Pikolija, radionica savremene igre trupe “Spellbound” iz Rima, kao i gaga časovi koje su držali igrači trupe “Batševa” iz Izraela, a kojima su prisustvovali i baletski igrači iz Ljubljane, Soluna, Zagreba i Skoplja.
Od izvođenja predstava Beogradskog festivala igre, beogradska i novosadska pozorišta prihodovala su na ime zakupa blizu sedam miliona dinara, a festival je za realizaciju programa angažovao 120 scenskih radnika i dekoratera, kao i brojne studente završnih godina umetničkih fakulteta.
U okviru Beogradskog festivala igre održan je i godišnji sastanak i konferencija Unije umetničke igre Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope.
U protekla tri meseca Sabrina Bosko, koreografkinja i pedagog Baletske akademije iz Rima, radila je sa učenicima baletskih škola iz Beograda, Rima, Milana i Pančeva, kao i s prvacima Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, a rezultat je predstava “La Vie Parisienne” koju će Beograđani gledati za Svetski dan igre, 29. aprila, u amfiteatru Sava Promenade.