BFI: Trupa iz Rima i Rosinijeve uvertire večeras na sceni SNP
NOVI SAD: Beogradski festival igre, čije je 16. izdanje sinoć u Sava centru u Beogradu svečano otvoreno besedom baletske zvezde Vivijane Durante i nastupom Holandskog teatra igre, gostuje večeras od 20 časova na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Italijanska trupa Spellbound iz Rima izvodi predstavu “Rosinijeve uvertire” u režiji i koreografiji Maura Astolfija. Ova rimska trupa pozvana je prošle godine da kreira predstavu povodom 150 godina od smrti slavnog italijanskog kompozitora koja je zatim sa velikim uspehom lane igrana u Italiji, a sada obilazi svet slaveći Rosinija i savremenu igru.
Koreograf Mauro Astolfi ukazuje da je čitanje tekstova Augusta Benemelja o životu Rosinija, o tom “organizovanom ludilu” za njega bilo duboko i zapaljujuće iskustvo tako da je istinski bio zaveden kontinuiranim preslušavanjem muzike neobuzdanog genija. Za njega Rosinijeva muzika je bila ekstremna, znak više sile i energije, tako da se istinski trudio da napravi koreografiju punu snage, vitalnosti, susreta, zavođenja, sugestija. Po rečima Astolfija proveo je mnogo vremena razmišljajući o tome kako prevesti genijalnost kompozitora u pokret, ne smatrajuću da je to slučaj u kome može pomoći apstrakcija.
Tražio sam način da prenesem vibraciju muzike: bukvalno sam dopustio da se zanesem i to je bilo sasvim jedinstveno iskustvo, ukazuje Astolfi.
Kako dodaje, “organizovano ludilo”, intenzitet, haos, užas, šizofreni beg... u tom bežanju, on je stvorio nešto što se posle njega ne može ponoviti.
Ovu uzbudljivu Astolfijevu koreografiju svetska kritika predstavila je kao vid izuma, a igrače da su takve kameleonske okretnosti da ne samo opčinjavaju nego i oduzimaju dah.
Trupu Spellbound osnovao je Mauro Astolfi s jakim ansamblom igrača i od 1994. ona je stekla poziciju jedne od najboljih italijanskih kompanija zavidne međunarodne reputacije. Njen uspeh leži u kombinaciji Astolfijevog ličnog portfolija, tehničke perfekcije njegovih igrača i visoko kvalitetnih produkcija. Astolfi je postavljao koreografije u nizu svetskih trupa savremene igre, a radio je i kao pedagog po celoj Italiji i sa stranim kompanijama. Od 2016. je gostujući pedagog savremene igre u Baletskoj akademiji u Rimu.
Trupe stižu iz Grenobla, Liona, Antverpena, Rima, Barselone, Frankfurta, Štutgarta, Seula, Filadelfije, Tel Aviva, Montreala, Haga i Johanesburga. Ova predstava na Rosonijevu muziku biće 28. marta izvedena i na sceni Narodnog pozorišta u Vršcu.
Novosadska publika će 29. marta biti u prilici da vidi i prestižnu filadelfijsku kompaniju savremene igre BalletDž koja prvi put gostuje u Srbiji, a predstaviće tri nove koreografije Kajetana Sota, Matjua Ninena i Jorme Elo. Festival se zatvara 12. aprila u Novom Sadu kada će Drezden Frankfurt kompanija igre izvesti tri dela živog inovativnog koreografskog jezika svog umetničkog direktora Jakopa Godanija.
N. Popov