Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nastavnica Tatjana Romanov dobitnica pokrajinskog priznanja „Dr Đorđe Natošević“

09.12.2018. 13:58 14:01
Piše:
Foto: Youtube Printscreen

Tatjana Romanov iz Tomaševca je nastavnica razredne nastave u OŠ “Sveti Georgije” u Uzdinu više od dve decenije, a ove godine je za predani rad dobitnik prestižne pokrajinske nagrade “Dr Đorđe Natošević”.

Razdaljina između Tomaševca i Uzdina, gde putuje na posao nije velika, ali reč je o susednim mestima koja su locirana u različitim opštinama pa i okruzima. Tomaševac pripada Zrenjaninu i Srednjebantskom, a Uzdin je u kovačičkoj opštini i Južnobanatskom okrugu.

- Radim u jednom a živim u drugom okrugu, pa to bogatstvo različitosti veoma utiče na moj rad – kaže Tatjana Romanov.

Ona insistira da do priznanja treba da pokušaju da dođu sve njene kolege, jer priznanja za najbolje edukatore i “Dr Đorđe Natošević” se dodeljuju svake godine. 

- Volim svoj posao i uživam dok radim sa decom, jer sam, od malih nogu, želela da budem učiteljica. Uspomene na moju učiteljicu i njene zanimljive priče uticale su na izbor moje profesije i usadile mi težnju ka uspehu i ostarenju  cilja – da budem predana, savesna i posvećena svojoj profesiji. Trudim se da do svojih učenika, u svakodnevnom druženju, dopirem ne samo podučavanjem, davanjem instrukcija i primera, već  celim bićem... Podstičem ih, razvijam im samopouzdanje, ali i samopoštovanje i svojim sopstvenim primerom ukazujem, da se uspeh postiže upornošću, doslednošću, stručnošću i kreativnošću. Smatram da, u svom radu, najviše uspevaju oni nastavnici koji ne očekuju da inovacije neko zahteva spolja, već smo mi inicijatori i nosioci inovacija – naglašava Tatjana Romanov.

Izgled učionice u kojoj decu uči Tatjana je nesvkidašnje kreativan, u njenom odeljenju ima svega osmoro đaka i dospeli su pod njenim vođstvom do trećeg razreda. Ona objašnjava da je jedan kutak učionice “nagrađivaonica” gde se ističu sve nagrade koje osvoje, ona i njeni đaci, a zaista ih je bilo puno.

- Učenici shvataju značaj ovih nagrada, a nadam se da će toga postati svesni i kada odrastu, da sam se trudila da im prenesem prave vrednosti i pomognem da odrastu u poštene i dobre ljude – napominje Tatjana, koja će deo jedne nagrade potrošiti tako što će decu odvesti u bioskop.    

Učiteljica Tatjana ne taji da je nagrada, motiviše i  ohrabruje, daje „vetar u leđa“,  jača veru u izuzetnost profesije kojom se bavi i ujedno je podseća da je na dobrom profesionalnom putu, ali i da je obavezuje da i dalje ostane entuzijasta. Tatjana je između ostalog priznanje dobila za primenu inovacija u obrazovanju.

- Razvijanje samostalnosti i stvaralaštva kod učenika nije moguće ostvariti tradicionalnim, već primenom inovativnih oblika rada, kada nastavni proces postaje fleksibilniji, a učenik aktivniji.– ukazuje naša sagovornica.

Učiteljica u uzdinskoj školi u svom radu kreira projektne aktivnosti koje poštuju individualnost učenika i njihova interesovanja.

- Trudim se da pogodne nastavne jedinice, horizontalno i vertikalno integrišem i korelativno povezujem, jer se integracijom nastavnih sadržaja ostvaruje  multidisciplinarni pristup pri izgrađivanju pojmova u vezi sa problematikom istraživačkih projekata - pojašnjava Tatjana Romanov, koja nastoji i da što efektivnije pristupa inkluzivnom radu sa učenicima.

Prosvetari u školi u Uzdinu predani su u nameri da učenicima usađuju čitlačke navike. Tako je prošle godine osmišljen interesantan projekat, u okviru aktivnosti literarne sekcije, pod nazivom „Čitalačko srce“.  

-  Sprovedeno je i mini-akciono istraživanje sa namerom da se stekne uvid  u stepen čitalačkih navika učenika, odnos prema knjizi, da se otkriju najpopularniji žanrovi i stepen interesovanja učenika za čitanje – saznajemo od Tatjane Romanov. - Cilj projekta je motivisanje  i  podsticanje učenika da čitaju što više knjiga, pišu, crtaju, maštaju, da razvijaju ljubav prema književnosti. Učenici imaju zadatak da, tokom godine,  čitaju određene knjige i pišu svoje dnevnike u kojima će analizirati pročitana dela, pisati svoje komentare, zaključke, stavove, razmišljanja. Dnevnici pročitanih knjiga se vode tokom cele školske godine,  ocenjuju, vrednuju i proglašavaju najuspešniji.   Sva dosadašnja odeljenja đaka s kojima je do sada radila su multietničkog sastava, deca srpske, rumunske i romske nacionalnost, kao i iz  mešovitih brakova. Otuda učiteljica Tatjana nastoji da se prilagodi ne samo ovoj, nego i svim durgim specifičnim okolnostima sa kojima se susreće u učionici.  

- U takvom okruženju važno je podsticati humanistički pristup prema svakome, poštujući vrednosti  i potrebe svih učenika. Obaveza i izazov, mog učiteljskog poziva je omogućiti deci iz marginalizovanih grupa pravo na prilagođeni obrazovni plan, jer  odrastaju bez potrebne podrške.

Različiti nivo znanja je takođe jedan od izazova sa kojim se suočava, pa je i podučavanje takvih grupa, uslovljeno raznovrsnošću koje one donose.

- Raznovrsnost treba pretvoriti u prednost, u čemu se ogleda naša učiteljska veština. Sagledavajući celokupnu porodičnu situaciju, prilazim učenicima na individualizovan način, uvažavam njihove potrebe i mogućnosti. Ne gubim altruizam i svoju saosećajnost ispoljavam u preuzimanju uloge za dobrobit svojih učenika i njihovo blagostanje, čime uspostavljam odličnu komunikaciju i sa njima, i sa njihovim roditeljima – kaže Tatjana Romanov koja nesebično daje svoj maksimum u radu.

         Milorad Mitrović

 

Projekat „Kovačica danas“ realizovala je „Panonija media“ u saradnji sa „Dnevnikom“. Stavovi izneti u ovom tekstu nužno ne izražavaju stavove lokalne samouprave, koja sufinansira projekat.

Piše:
Pošaljite komentar