Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Neće više biti maltretiranja građana reklamama i pozivima

19.09.2018. 08:49 08:51
Piše:
Foto: pixabay.com

Želite li da se osigurate ili zaključite ugovor s nekim od operatera, da kupite ovo ili ono – pitanje je koje je, bez sumnje, čuo gotovo svaki građanin Srbije jer su pozivi telefonom ili ponude putem interneta  izuzetno česti.

Mnogi su zbog povoljnih uslova pristali da na daljinu ugovore neku uslugu, često ne znajući kompletnu informaciju, ali će, zahvaljujući Zakonu o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu, odnosno putem interneta, koji je počeo da se primenjuje, sada situacija biti mnogo drugačija. Naime, kako objašnjavaju nadležni, građani bi tim zakonom trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih imejlova.

Tim zakonom, kažu u Narodnoj banci Srbije, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene, kao što je, na primer, slučaj s određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan toga da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio. Osim toga, sada ni banke neće smeti građanima da šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili imejla, osim ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.

Sada ni banke neće smeti građanima da šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili imejla, osim ako nisu dobile izričit pristanak korisnika

Obrazlažući predlog tog zakona tokom skupštinske rasprave, guvernernka NBS-a Jorgovanka Tabaković je navela podatak da je broj građana Srbije koji su u 2017. obavljali internet plaćanja dostigao gotovo dva miliona, dok je prvi put više od milion građana obavljalo internet plaćanja. Po njenim rečima, to jasno ukazuje na trend digitalizacije društva u kojem prednjače banke, nudeći klijentima korišćenje brojnih usluga putem interneta i mobilnog bankarstva.

Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Mladena Alfirovića, zakonom koji reguliše ugovaranje na daljinu biće dodatno regulisana situacije u toj oblasti.

– Pre svega, doneće veći stepen zaštite potrošača i uvesti red u segement poslovanja koji je vezan za ugovaranje na daljinu – kaže Alfirović. – Sada su i uslovi za one koji nude takvu vrstu usluge znatno stroži, a i neće moći svako to da radi, a to će sigurno i smanjiti broj žalbi potrošača koji su nam se obratili.


Bez penala kod prevremenog raskida ugovora

Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga, ukazuje Mladen Alfirović, konačno se ukida naplaćivanje penala u slučaju ranijeg raskida ugovora s operaterom telekomunikacionih usluga, na čemu je Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine već dugo insistiralo.

– U slučaju prevremenog raskida ugovora s operaterom telekominikacionih usluga klijenti više neće plaćati penale, odnosno oni koji žele da raskinu ugovor pre njegovog isteka, plaćaće usluge samo do dana raskida – kaže Alfirović.


On ističe da se sklapanje ugovora na daljinu zapravo zasniva na tome da se određena usluga ugovori na osnovu usmenog pristanka klijenta pa se neretko dešavalo da klijent pristane da produži ili sklopi ugovor i potom ga dobije na kućnu adresu, a da nije dobio nikakvu ili gotovo nikakvu inforamciju o tome šta sadrži ugovor na koji je pristao usmenim putem. 

– Takav način kontaktaranja s potrošačima više neće biti moguć, a potrošaču, odnosno potencijalnom klijentu, mora se pružiti kompletna informacija o usluzi koja se nudi – kaže Alfirović.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar