Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Raste tržište elektronskih komunikacija u Srbiji

29.08.2018. 10:45 10:48
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Ukupni prihodi tržišta telekomunikacija u Srbiji prošle godine iznosili su 191,2 milijarde dinara, što je za oko jedan procenat više u odnosu na godinu ranije.

Najveći udeo u ukupnim prihodima ostvaren je, kao i prethodnih godina, od pružanja usluge mobilne telefonije, i on čini 58,5 procenata ukupnih prihoda (111,85 milijardi dinara).

Kako se navodi u saopštenju RATEL-a, u bruto društvenom proizvodu (BDP) Srbije prihodi od elektronskih komunikacija su u 2017. godini imali udeo od 4,3 odsto. 

Porasle su, navodi se, i ukupne investicije u sektoru elektronskih komunikacija. 

U 2017. godini su iznosile 32,8 milijardi dinara, što je za 1,6 procenat više nego prethodne godine.

Najveće investicije bile su u mobilnu telefoniju (13,5 milijardi dinara) i u fiksnu mrežu (osam milijardi dinara) što čini 65,58 procenata ukupnih investicija u 2017. godini.

Iako se beleži manji pad, broj korisnika mobilne mreže i dalje prevazilazi ukupan broj stanovnika. 

Na 100 stanovnika, umesto 128 koliko ih je bilo u 2016, sada dolazi 122 korisnika mobilne telefonije.

Istraživanja pokazuju da se u 2017. razgovaralo više nego ranije ali i manje slalo poruka putem mobilnog telefona. 

U proseku je svaki korisnik preko mobilnog telefona u proseku dnevno razgovarao oko 4 minuta i 58 sekundi dnevno i poslao 2,2 poruke.

Za razliku od mobilne telefonije, fiksna telefonija beleži pad broja pretplatnika, tako da sada imamo u proseku jednog pretplatnika na jedno domaćinstvo.  

Nastavljen je trend rasta broja pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa Internetu, za 2 odsto više u odnosu na 2016. godinu pa tako na 100 domaćinstava sada dolazi 60 Internet pretplatnika.

Najviše je bio korišćen za čitanje onlajn novina i časopisa, traženja informacija o robi i uslugama, kao i za učešće na društvenim mrežama kao što su Fejsbuk i Tviter. 

Sve veća upotreba mobilnih telefona u svrhe širokopojasnog pristupa Internetu rezultovala je i konstantnim porastom broja korisnika usluge mobilnog Interneta.

Obim saobraćaja se udvostručio u odnosu na prethodnu godinu, pa u 2017. godini iznosio je oko 97 miliona GB na godišnjem nivou. 

Povećao se i broj pretplatnika usluge distribucije medijskih sadržaja za 2,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu, najviše zahvaljujući porastu pretplatnika usluga kablovsko distributivnih sistema (KDS). U prošloj godini, na 100 domaćinstava smo imali 68 pretplatnika distribucije medijskih sadržaja, kažu u RATEL-u.

Tokom 2017. godine, procenat prigovora korisnika na kvalitet elektronskih komunikacionih usluga je u proseku bio manji od 6 procenata za sve vrste usluga.

Najveći procenat prigovora bio je na kvalitet usluge širokopojasnog pristupa Internetu zbog čega je RATEL omogućio merenje kvaliteta te usluge putem aplikacije RATEL NetTest. 

Ova funkcionalnost, dodaju, omogućava svim korisnicima komparativnu analizu operatora Internet usluga u zavisnosti od lokacije ili tipa pristupa Internetu.

Kada su poštanske usluge u pitanju, trend smanjenja njihovog obima koji je bio prisutan u Srbiji četiri godine zaredom promenjen je u 2017. godini rastom broja poštanskih usluga za 4 odsto.

Iako je univerzalna poštanska usluga, sa preko 90,4 procenta, najdominantija u ukupnom obimu obavljenih poštanskih usluga, ona ostvaruje manji prihod od komercijalnih usluga. 

Konkretno, prihod od univerzalne poštanske usluge je porastao za 3,4 odsto dok prihod od komercijalnih usluga kontinuirano raste te trenutna stopa rasta iznosi preko 11 posto.

Piše:
Pošaljite komentar
Otvoren "Državni data centar"-"srce i duša" telekomunikacija

Otvoren "Državni data centar"-"srce i duša" telekomunikacija

12.12.2017. 15:27 15:29