Višespratna garaža i još jedan podzemni prolaz planirani u centru grada
Imajući u vidu da prostori u centru grada već duže ne podmiruju potrebe za parkiranjem, na uglu Šafarikove i Uspenske ulice planira se izgradnja višespratne garaže s oko 350 parking-mesta, kao i podzemnog pešačko-biciklističkog prolaza na uglu Uspenske i Jevrejske ulice.
Osim toga, Planom detaljne regulacije blokova između ulica Šafarikove, Jevrejske i Uspenske u Novom Sadu, koji je ponovo na javnom uvidu do 12. jula, objekti koji su deo istorijske baštine će biti rekonstruisani, dok se oni u lošem stanju ruše i na njihovom mestu gradiće se novi.
Javna garaža planirana je na mestu dotrajalih objekata i autobuskoj okretnici, koja će biti izmeštena, a prostiraće se na površini od 2.100 kvadratnih metara, a oko 350 parking-mesta biće raspoređeno na pet do šest etaža. Ravan krov će biti uređen kao prostor za stacioniranje vozila ili pak kao ozelenjeni krovni vrt, a ostavljena je mogućnost i da tu budu smešteni sportski tereni.
Inače, garaža i trospratni ili četvorospratni poslovni objekat gradiće se po rešenju koje je izabrano na arhitektonsko-urbanističkom konkursu, a na osnovu kojeg je izgrađen i hotel „Centar”.
Podzemni pešačko-biciklistički prolaz planiran je na uglu Uspenske i Jevrejske ulice, ispod pešačkih prelaza, a kako se u planu navodi, to bi trebalo da poveća bezbednost pešaka, kao i kapacitet i propusnu moć raskrsnice Jevrejske i Uspenske ulice s Bulevarom Mihajla Pupina.
Odvijanje biciklističkog saobraćaja u tom delu grada otežano je jer ne postoje izgrađene staze, a trotoari u Jevrejskoj, Šafarikovoj i Pavla Papa su nedovoljne širine. Da bi saobraćaj u centru bio što funkcionalniji, predviđeno je proširenje trotoara u Šafarikovoj, od Pavla Papa do Ulice Stefana Stefanovića, te izgradnja biciklističke staze, autobuske niše i trotoara u zapadnom delu Uspenske ulice, kao i proširenje Pavla Papa, u delu ulice gde su planirani ugaoni objekati. Urbanisti predlažu i produžetak biciklističke staze u Jevrejskoj, na delu između Šafarikove i Uspenske ulice, kao i izgradnju pešačke kolonade na tom delu Jevrejske. Autobuski terminal u Šafarikovoj se ukida, a na tom će mestu biti trotoari, biciklistička staza, zeleni skver i deo parking-garaže.
Ovim planom je obuhvaćena površina od 1,46 hektara, koja je Ulicom Pavla Papa podeljena na dva bloka, severni i južni. U severnom bloku planirana je pretežno poslovna namena prostora, a objekti koji su u lošem stanju biće srušeni i zamenjeni novim, osim hotela „Centar” i stambene zgrade iz 20. veka u Ulici Pavla Papa 2, koja se, uz sanaciju i rekonstrukciju, zadržava u postojećem gabaritu. Novi objekti imaće tri do četiri etaže, odnosno njihova spratnost određena je prema visini pomenute zgrade iz 20. veka.
Urbanisti smatraju da su građevine u južnom bloku u boljem stanju, te se uz pojedinačnu zamenu i izgradnju novih, zadržavaju, a taj prostor namenjen je za poslovne, stambene ili kombinovane objekte.
Tekst i foto: J. Vukašinović