Bruči i Divjaković u Berlinskoj filharmoniji
U velikoj sali koncertne dvorane Berlinske filharmonije proteklog vikenda Landesakkordeon-Orchester pojačan najboljim harmonikašima iz Nemačke, pod dirigentskom palicom Tomasa Bauera, izveo je dela dvojice novosadskih kompozitora – Rudolfa Bručija i Stevana Divjakovića.
Program je otvorila Divjakovićeva Sinfoniette dramatica, delo koje je još pre dvadesetak godina počeo da promoviše novosadski orkestar harmonika AKUD „Sonja Marinković” sa dirigentkinjom Milanom Simin. Ubrzo se Sinfonietta dramatica našla na repertoarima mnogih evropskih orkestara poput Ačordeonorćester Bayern Deutshland iz Minhena, zatim španskog Orquestra d’Acordions de Sabadell Esspanoll, pa L’Union Accordeoniste Mixte iz Ženeve, ili londonskog Accordion Orchestra. Delo je izvođeno diljem Evrope, ali i u SAD i Japanu, a zanimljivo je da je ovu partituru štampalo čak nekoliko idavača, poput Jeteline, koja je nedavno objavila i treće izdanje Sinfoniette.
Nastavak koncerta obeležile su transkripcija kompozicije Las Cuatro Estaciones Porteñas Astora Pjacole i Fairytale of modern era Dražena Kosorića, dekana Muzičke akademije u Istočnom Sarajevu, da bi u finalu prvog dela Landesakkordeon-Orchester, koji je ovim nastupom obeležio tri decenije rada, bila izvedena čuvena Bručijeva Svita za orkestar harmonika. Ođavljujući taj prvi deo koncerta, moderatorka programa Barbara Šefer navela je da se, slušajući kompoziciju Stevana Divjakovića kao prvo, i delo njegovog profesora Rudolfa Bručija kao završno delo, „nekada otvoreni krug sada simbolično zatvorio”. Ona je pri tome najavila da su u publici i Divjaković i sin Rudolfa Bručija, kao i njegova unuka, što je publika – a sala je bila puna – pozdravila velikim aplauzom. Inače, drugi deo koncerta protekao je u znaku Edit Pjaf i pevačice Helen Jor, koja je u Nemačkoj postala poznata po projektu u čijem je fokusu muzika francuske šansonjerke, a sve je zaokruženo transkripcijom poznate kompozicije Artura Markeza Conga del Fuego Nuevo.
M. S.