Bečejski osnovci i „Podsticanje demokratske kulture u školama Srbije“
BEČEJ: U bečejskoj Osnovnoj školi „Zdravko Gložanski“ održan je „Dan otvorenih vrata“ sa željom da pokažu šta su sve uradili vezano za otvorenost prema različitosti, razvijanju analitičkog i kritičkog razmišljanja, ljudskom dostojanstvu i ljudskom pravu, a sve u okviru projekta „Podsticanje demokratske kulture u školama Srbije“, koji podržava Savet Evrope.
– Realizacija projekta, koji traje dve godine, počela je obeležavanjem Dana tolerancije 16. novembra i od tada smo imali mnogo aktivnosti na razvoju demokratskih kompentencija među učenicima, nastavnicima i roditeljima – rekla nam je koordinatorka projekta psiholiškinja u školi Margarita Berček.– Na brojnim štandovima u školskom dvorištu prikazali smo naše aktivnosti kroz radionice na planu razvijanja analitičkog i kritičkog razmišljanja, kroz „forum teatar“ radimo da prevenciji nasilja, debatni klub je imao svoje debatovanje oko ocenjivanja, a iznenađenje dana bio je ples nastavnika.
„Zdravkovci“ su interno projekat nazvali „Ispod nas je zemlja, iznad nas je nebo – merdevine su u nama“.
– Iako smo sa 808 učenika najbrojnija škola u opštini, lako se organizujemo, jer smo prepoznatljivi po kreativnosti, entuzijazmu i radu – naglašava direktor škole Dušan Zahar – Ova „ikebana“ u školskom dvorištu je potvrda onoga što se radilo tokom minulih šest meseci. Zahvalni smo Savetu Evrope i Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja što su nam omogućili da se uključimo u čitavu priču.
Jedan od brojnih zadataka bio je i stvaranje himne „Škola za svu decu“ na tri jezika, čijim spotom i prigodnim govorom na srpskom i mađarskom jeziku je počeo program Dana demokratske kulture.
– Naš trud treba da bude seme iz kojeg će izrasti veliko stablo sa granama duhovnosti, mira, pravde, razumevanja, opraštanja, tolerancije i ljubavi – poručuju „zdravkovci“
Realizacijom ovih aktivnosti organizatori su, kako su naveli, želeli da skrenu pažnju lokalnoj zajednici o kulturnoj različitosti, ali i zajedničkoj aktivnosti učenika i nastavnika.
V. Jankov