Na Obzorju na Tisi nedostajala „samo” publika
Više puta, u različitim prilikama naglašavajući da danas Obzorja na Tisi predstavljaju jednu datost, sastavni deo novobečejskog kulturnog života, kao i da za ovde afirmisane mlade pevače i kompozitore prvi put predstavljene u različitim programima primerenom Domu kulture, majski dani posvećeni kompozitoru Josifu Marinkoviću ostaju i izuzetan izvor informacija o autorskim stilovima, izvođaštvu i stvaralaštvu (o čemu svedoči i 26 godina njihovih trajanja), zabrinjavajuće je, za dalji opstanak ove manifestacije, delovala mala zainteresovanost domaće publike za događanja na njenom ovogodišnjem bijenalnom segmentu, Otvorenom takmičenju solo pevača.
Slično se može reći i za nevelik broj od samo 17 prijavljenih, od kojih je u Novi Bečej stiglo tek 12 učesnika.
Tako je u pretkategoriji nastupilo šest devojaka u uzrastu od 14. do 18. godina od kojih je najkompletnije delovala Patrisija Frančeska Resiga (17) iz Kluža (Rumunija), koja je plenila muzikalnošću, divnim, kristalno čistim sopranom, sigurnošću i razgovetnim izgovorom, finim vođenjem fraze, pa i itenzitetom izvođenja, postavši tako i laureat u svojoj grupi. Lep utisak ostavila je i drugoplasirana devojčica, nežna Iva Čičovački (14) iz somborske Muzičke škole „Petar Konjović“ (klasa Silvia Minea), osvajajući prefinjenošću i čistoćom intonacije, ali i dve godine starija Zrenjaninka Lara Malenić, „lakog“ lirskog, takođe još dečjeg soprana.
Na završnom koncertu nagrađenih takmičara još jednom smo čuli i ostale pobednike. U prvoj kategoriji najpre, najbolje ocenjenog Milana Perišića (26), maturanta Muzičke škole „Isidor Bajić“ u Novom Sadu (klasa Senka Nedeljković) s dobro pripremljenim, ali „opreznim“ interpretacijama (Vagner, Debisi, Babić i Marinković) u kojima je prikazao ujednačenost registara i „ravnolinijski“ tok svog baritona, a mi bismo im „dodali“ i više snage i izražajnosti.
Takođe prvu poziciju u istoj grupi osvojila je jedina među ženskim glasovima, Danijela Kondić (19) iz zrenjaninske Muzičke škole „Josif Marinković“ (klasa Ana Aleksić Šajrer), oštrog soprana i dramatičnih akcenata, da bi drugo mesto u toj kategoriji bilo dodeljeno Vladimiru Jakšiću (21) iz iste škole i klase, toplo obojenog, meko zaobljenog i prijatno tembriranog baritona. On je na završnom koncertu ponovio tehnički suvereno i izvođački uverljivo tumačenje Dositejeve staze Miroljuba Aranđelovića Rasinskog za koje je osvojio i specijalnu nagradu – umetničku sliku za najbolju interpretaciju pesme s ranijih Pozivnih kompozitorskih konkursa Obzorja na Tisi – Dana Josifa Marinkovića.
Najstarijoj, drugoj takmičarskoj kategoriji koja je podeljena u dve etape, takođe sa samo troje prispelih pevača, osim glavnih nagrada žirija, pripala je i specijalna nagrada za predstavljanje lično odabrane pesme Josifa Marinkovića. Dobila ju je (pored osvojenog drugog mesta) Svjetlana Đokić (28), mecosopran raskošnog volumena i nesvakidašnje boje (apsolvent novosadske Akademije umetnosti u klasi Ljiljane Lišković). Dvoje prvoplasiranih - bariton velike osećajnosti i izvanrednog smisla za doživljaj lida (Lied), Predrag Kačavenda (27), student Filološko-umetničkog fakulteta Univerziteta u Kragujevcu u klasi prof. Marine Trajković Bidžovski i Aleksandra Pletikosić (23) s novosadske Akademije umetnosti (prof. dr Milica Stojadinović), prodornog, pomalo „agresivnog“, ali dobro kontrolisanog glasa (koja je proglašena i laureatkinjom celog konkursa) dali su svojim predavanjima doprinos lepom nivou takmičenja koje se odvijalo i zahvaljujući vrednoj saradnji s oficijelnom klavirskom saradnicom Aleksandrom Rakić (Akademija umetnosti) i njenim koleginicama iz Zrenjanina, Tinom Nikolovski i Martom Ronto. Žiri je radio u sastavu dr Milica Sojadinović, dr sc. Berislav Jerković (Osijek) i Snežana Savičić Sekulić, prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu i sa sekretarom Ljubicom Živković.
Marija Adamov