Vrščani imaju najbolju učeničku kompaniju u Vojvodini
NOVI SAD: Učenička kompanija „TeslaNET” iz Školskog centra „Nikola Tesla“ u Vršcu osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija Vojvodine održanom u Novom Sadu.
Nagrađeni srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave izradom uređaja koji predstavlja personalni alarm i pomaže ljudima u nevolji.
Drugo mesto pripalo je kompaniji „Smart Signal” koju čine učenici Elektrotehničke škole „Mihajlo Pupin” u Novom Sadu koji proizvode uređaje za svetlosnu signalizaciju na biciklima. Učenička kompanija „Butik paste” iz Poljoprivredne škole u Vršcu osvojila je treće mesto sa organskom testeninom od heljdinog brašna. Pored ovih kompanija, na nacionalno finale plasirale su se i „Diamond” Gimnazije „Sava Šumanović” u Šidu sa osveživačima daha koji imaju efekat izbeljivanja zuba, kao i „Gras Lux” koju čine učenici Medicinske škole „Draginja Nikšić” u Sremskoj Mitrovici koji se bave proizvodnjom i prodajom prirodnih kozmetičkih preparata na bazi algi.
Zajedno sa pobednicima ostala tri regionalna takmičenja (jugozapadna i centralna Srbija, Beograd i jugoistočna Srbija), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Beogradu.
Učenička kompanija je jedan od najpoznatijih programa Dostignuća mladih koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije. Program Učenička kompanija deo je projekta „Decenija preduzetništva” koji sprovodi Vlada Republike Srbije.
Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku Ministarstva privrede, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kompanije TeleGroup i tržnog centra Big.
R. D.