Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kućepazitelji čuvaju zgrade i plaćaju štetu koju naprave

25.03.2018. 21:14 21:15
Piše:
Foto: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

NOVI SAD: Vlasnici stanova u stambenim zajednicama, zgradama u Srbiji mogu da se odluče da brigu o zgradi vodi profesionalni upravnik ili predsednik skupštine stanara, odnosno komšija.

Oni koji žele da obavljaju posao profesionalnog upravnika moraju imati licencu, a do sada ju je steklo više od 620 ljudi, pokazuju poslednji podaci Privredne komore Srbije. Najviše licenciranih profesionalnih upravnika ima u Beogradu, gotovo 200, a potom slede oni koji su stekli pravo da obavljaju taj posao u Novom Sadu – 116. 

Da bi se stekla licenca profesionalnog upravnika, potrebno je napraviti nekoliko koraka – a važno je znati da se za to mogu prijaviti kandidati koji imaju završenu najmanje četvorogodišnju srednju školu. Potrebno je i da prođu obuku u Privrednoj komori i polože ispit, posle čega stiču pravo da se upišu u Registar profesionalnih upravnika.

Moraju biti dostupni stanarima 24 časa dnevno

Ispit za sticanje licence profesionalnog upravnika podrazumeva znanje iz četiri oblasti – pravni okvir u vezi s korišćenjem, upravljanjem i održavanjem zgrada, administrativni i finansijski aspekti upravljanja, karakteristike zgrade, održavanje i bezbedonosne procedure, kao i komunikacija, prenosi sajt „Kamatica”.

Pre upisa u Registar, obavezno je i da ima osiguranje od profesionalne odgovornosti, što je obezbeđenje u slučaju da svojim radom nanese štetu stambenoj zajednici za koju radi. Profesionalni upravnik pre svega odgovara firmi u kojoj je zaposlen, a PKS može da mu oduzme licencu ukoliko se donese pravosnažna odluka kojom se dokazuje da je načinio štetu stambenoj zajednici.


U Vojvodini 210 licenci

Licencu profesionalnog upravnika u Vojvodini ima 210 ljudi. osim pomenutih 116 u Novom Sadu, tu licencu u Subotici ima 15 ljudi, Zrenjaninu 14, Pančevu deset, Kikindi sedam, dok je u Somboru šesti licenciranih profeisonalnih upravnika. U Sremskoj Mitrovici ih je pet, Petrovaradinu i Sremskoj Kamenici četiri, a u Vrbasu tri. Po dva licencirana profesionalna upravnika ima u Bečeju, Inđiji, Kuli, Šajkašu, Bačkoj Palanci, Vršcu i Veterniku. U Ravnom Selu, Staroj Pazovi, Starim Banovcima, Sremskim Karlovcima, Srpskom Itebeju, Rumi, Senti, Novim Banovcima, Odžacima, Beški, Kovilju i Elemiru ima po jedan licencirani profesionalni upravnik.


Profesionalni upravnici imaju obavezu da vode brigu o zgradi, osvetljenju u ulazima i hodnicima, čistoći u zgradi, protivpožarnoj zaštiti... Podrazumeva se da su dostupni 24 časa dnevno i da u najkraćem mogućem roku reše hitne intervencije. Pred njima je i veliki posao jer se u mnoge zgrade decenijama nije ništa ulagalo.

U Privrednoj komori Srbije ukazuju na to da su obaveze profesionalnih upravnika striktno definisane zakonom. To zapravo znači da su gotovo sve njihove obaveze domaćinska briga o zgradi, njenom izgledu i finansijama. Profesionalni upravnici predlažu program održavanja zgrade i zemljišta u okolini, njima se prijavljuju kvarovi i drugi problemi – nepoštovanje kućnog reda, buka, iznenadni kvarovi, prokišnjavanja... Na osnovu prijava stanara, upravnici zgrada obaveštavaju nadležne koji su specijalizovani za rešavanje tih problema, a najkasnije u roku od 48 sati od trenutka prijave.      

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar